Czy kontrolkę inspekcji przeglądu (pomarańczowy kluczyk serwisowy) da radę usunąć FES-em za pomocą ELM-a czy trzeba się pofatygować do serwisu ? Za pomoc dziękuję.
Pozdrawiam
Printable View
Czy kontrolkę inspekcji przeglądu (pomarańczowy kluczyk serwisowy) da radę usunąć FES-em za pomocą ELM-a czy trzeba się pofatygować do serwisu ? Za pomoc dziękuję.
Pozdrawiam
Podepnę się pod temat, juz mi świeci :(
Serwis - ten ustalony przebiegiem - da się skasować wersją bezpłatną. Ten drugi komunikat - o konieczności zmiany oleju - pochodzi z DPF-u, i do niego potrzebna jest pełna wersja MESa
Ja też sie podepne pod temat, jest może ktoś z południowej części Krakowa kto mógłby mi skasowac inspekcje?
MES-em w wersji free można skasować na zasadzie "kasuj" - nie wiem, jak z DPF-em, bo mam benzynę. Jeśli chcesz zrobić to na zasadzie wprowadzenie nowych wartości, to musisz mieć pełną wersję - napisz na priv...
Mes, fes to rozumiem soft a kabel jaki?
Moze to http://allegro.pl/interfejs-fiat-ecu-scan-alfa-lancia-airbag-abs-si-i3312087303.html ?
Witam,
podłącze się do tematu, a mianowicie który kabel jest lepszym rozwiązaniem:
1. http://allegro.pl/nowosc-interfejs-e...262942744.html
2. http://allegro.pl/nowy-polski-elm327...280399875.html
a może jeszcze coś innego?
Już delikatny kocioł z kablami się zrobił. Może ktoś wskaże jeden ale najlepszy kabelek, który będzie i do silnika, ABS, poduch a wraz z tym do kasowania inspekcji. Bo ja jako laik jak czasem czytam to nie bardzo już wiem o co tak naprawdę chodzi. Ja używałem ELM-a w Stilo i jak opisywano miał łączyć się ze wszystkim i się nie łączył :) choć oszczędziło mi to kilka stówek zamiast jeździć na serwis i kasować błędy.
Nie ma takiego.
Do kasowania inspekcji potrzebny jest ELM.
Do poduch/absu i deski rozdzielczej potrzebujesz zwykły kabel kkl z przelacznikiem oczywiście przerobiony na system fiata.
Ja mam taki komplet od viakena i wszystko działa jak trzeba.
Verzonden vanaf mijn iPhone 4S met behulp van Tapatalk
W mojej 159 używam ELM i dodatkowo jednego adaptera i mogę się podłączyć do każdego sterownika (w tym abs, airbag i lamp ksenonowych).
Z ELM jest jednak problem – niektóre kable wymagają jakiś modyfikacji (lutowania). Mój nie wymagał i spisuje się znakomicie.
No to daj namiary na taki kabel jak masz
Standardowy ELM327 kupiony u viakena (pomarańczowo-niebieska naklejka na ciemnej obudowie). Ale w tych samych obudowach są dziś inne interfejsy (co pół roku robią jakieś ulepszenie, poprawkę, nową wersję chipsetu) dlatego to co kupiłem półtora roku temu jest dziś prawdopodobnie nie osiągalne. Niemniej jednak nowe ELM327 są opisane tak, że niby chodzą bez modyfikacji. Dodatkowo musisz mieć kable Adapter 1 do niektórych sterowników (ABS/ESP, Xenon).
Nie kupuj kabla w niebieskiej półprzezroczystej obudowie – to jest kabel KKL, który obsłuży tylko ECU, ABS/ESP i xenon.
Panowie, większość kabli Elm327 1.3+ bodajże połączy się ze wszystkimi modulami (do abs i xenon niezbędne przejściowki). Jeśli kabel się nie łączy-wystarczy zwykle wywalic jeden opornik. Zresztą wszystko jest napisze na stronie multiecuscan, zakladka forum.
Wysyłane z mojego LT26i za pomocą Tapatalk 2
Też polecam ELM327. Ja swój interfejs kupiłem jakieś dwa i pół roku temu, gdy nie miałem jeszcze Alfy, ale po zakupie 159 i podłączeniu okazało się, że działa prawidłowo. Dokupiłem adapter nr 1 i teraz łączy się ze wszystkim. Nie wiem czy dobrze trafiłem, ale mnie ominęła zabawa z usuwaniem rezystorka.