Witam
Koledzy wiecie moze jak skasowac inspekcje olejowa i Julce? Mam diesla i dobija mi 35 tys km i zachwile na komputerze powinno sie pojawic ze olej do wymiany da sie to jakos skasowac samodzielnie?
Printable View
Witam
Koledzy wiecie moze jak skasowac inspekcje olejowa i Julce? Mam diesla i dobija mi 35 tys km i zachwile na komputerze powinno sie pojawic ze olej do wymiany da sie to jakos skasowac samodzielnie?
Multiecuscan?
Ja cos czytałem ze jak wejdzie sie na menu serwis i wtedy przytrzyma sie przycisk do gory i w doł razem jednoczesnie to sie przedłuza o 20 tys Km ale nie wiem czy to prawda
Tak to było w AR156
W mesie jest opcja resetu przeglądu, od czasu 147 juz tak jest.
- nie tylko się resetuje przegląd olejowy ale trochę więcej, to nie 147 TS.
Kolego a mogłbys to tak krok po kroku opisac jak to zrobic zeby dało sie to skasowac i nie trzeba było zawitac do ASO
Koledzy pomozcie mi z tym serwisem bo nie mam ochoty jechac do aso zeby skasowali serwis i ze 3 stowki za usługe napewno da sie w dieslu to jakos na przyciskach skasowac tylko chciałbym krok po kroku jak to sie robi
Byles ostatnio na spocie w czwartek - trzeba bylo poprosic zeby ktos kompa zabral i kabelek
Dzieki ci bardzo jeszcze nie mam tego komunikatu ale za 3 tys km mi wyskoczy i napewno tak zrobie
Nieaktualne
witam wszystkich, przypadkowo przeglądałem forum i zobaczyłem temat inspekcji olejowej. Muszę powiedzieć, że
zdziwiłem się bardzo jak ten banalny temat owiany jest jakąś tajemnicą mimo moim zdaniem powszechnej dostępnej wiedzy.
Podpowiedzi dotyczące użycia multiscanów itp. jako sposób skasowania dręczącej migocącej olejarki wraz z komunikatem
"wymień olej silnikowy" są prawdziwe, no ale jakoby był to jedyny sposób jest lekkim nadużyciem. Irytują mnie takie
odpowiedzi jak ktoś pyta o samodzielnie skasowanie inspekcji olejowej otrzymuje radę - jedź do serwisu, kup multiscan, inaczej nie skasujesz itd. A już wisienką na torcie jest w temacie inspekcji olejowej umieszczanie tematu np. jaki olej do skrzyni lub który lepszy olej. No dobra już wystarczy, teraz wróćmy do tematu. W mojej julce robiłem i robię tak: przekręcam kluczyk zapłonu bez uruchomienia silnika, wciskam pedał gazu do dechy i trzymam około 20 sekund, następnie trzymając cały czas gaz w podłodze wciskam i puszczam 6 razy pedał hamulca. po 6 wciśnięciu i puszczeniu trzymam dalej pedał gazu w podłodze też przez około 20 sekund, puszczam i wyłączam zapłon. Po uruchomieniu silnika komunikat i olejarka znika. Pozdrawiam
Po jakimś czasie komunikat przypominający o wymianie oleju znika sam. Myślę, że jeździłem z nim jakieś 1000km.
u mnie komunikat nie znikał przez 2-3 tys km (nie pamiętam dokładanie),
zmiękłem i pojechałem na wymianę oleju wraz z kasowaniem inspekcji do ASO (wówczas to 120zł kosztowało).
W przyszłości trzeba będzie wypróbować sposób opisany powyżej :cool:
pozdro
MAir -Czy jest możliwość sprawdzenia w alfa obd lub innym programie czy były w ogóle wykonane procedury po wymianie rozrządu i oleju ,?? A jeśli nie ma jak sprawdzić to czy można wykonać ponowne procedury nie wiedząc czy poprzednik je zrobił czy nie ( bez obaw o nową jakąś usterkę )
a alfaobd jest info ile razy była kasowana procedura wymiany oleju, nie ma info o wymianie rozrządu czy faktycznej wymianie oleju
Jest natomiast info ile razy był regenerowany DPF i wiele innych danych których już nie pamiętam
używam mesa, alfa obd coś mi nie działało jak chciałem
Juz pisalem-tak,jest to zapisywane i mozna to w MES odczytac.Ja ostatnio u siebie patrzylem i tylko 2 wymiany oleju mialy zrobione procedure.
dokładnie tak zrobiłem ostatnio, tylko w przedliftowej łącznie trzymałem gaz 30 sek, w tym czasie 6 razy pedał hamulca. tyle
Hej,
wrzuciłem filmik instruktażowy na YouTuba, może się komuś przyda:
https://www.youtube.com/watch?v=Hu0y_k8CWPc
pozd
Moja Giulietta z 2014 próbowałem procedury z gazem i hamulcem . Niestety limit kasowania oleju nie wyzerował się.