Kat mi umiera, rdzewieje, trzeba wyciąć.. ale co zamiast niego? Przelot? Nowy kat? Może magiczne urządzenie o nazwie strumienica (o której szczerze nie mam pojęcia)?
Printable View
Kat mi umiera, rdzewieje, trzeba wyciąć.. ale co zamiast niego? Przelot? Nowy kat? Może magiczne urządzenie o nazwie strumienica (o której szczerze nie mam pojęcia)?
Ja bym z tego wszystkiego wybrał przelot.
Jest to tłumik w obudowie jak katalizator.
Plus to :
brak problemów na przeglądzie(diagnosta sprawdza obecność katalizatora)
nie zwiększa zbyt głośności
nie uwalnia wylotu spalin(co nie koniecznie dobrze wpływa na osiągi)
cena nie jest wysoka bo o ile pamiętam to sto parę złotych
Polmostrów nie mają tłumika dedykowanego do JTD. Nie wiecie czy pasowałby któryś z tych: 1,3; 1,4; 1,6; 1,7; 1,8; 1,9TD? Lub znacie może inną firmę produkującą coś takiego?
[Edit] Lesio: to o czym mówisz wygląda tak: http://allegro.pl/tlumik-tlumiki-sro...378342031.html?
Klakier, w JTD robiąc wydech przyjmujemy podstawowe założenia:
- turbina jest głównym tłumikiem,
- różnica ciśnień przed i za turbiną powinna być jak najwyższa
Pasować będzie każdy, który ma średnicą taką, jak Twój wydech (nie jestem pewien czy w JTD nie jest 55mm jak w 2.0 TS) - ale po co - w turboklekocie może spokojnie wywalić cały układ i zostawić jedynie końcowy i nawet nie będzie głośno.
A strumienica nie ma sensu bo powoduje dziwne zawirowania spalin, w 80% aut wpływa niekorzystnie na pracę silnika (te 80% nie z kosmosu tylko z badań Chojnackiego ^^). Dawaj rurę, najprościej, najtaniej.
O ile kolega przeglądy chce robić legalnie.. to niech wspawa rurę do środka pustej puszki po kacie.. żeby wyglądało jak kat ale żeby w środku rura była przelot.. to będzie chyba dobre wyjście..
A jeśli Twój kat się nie nadaje już to kupić jakiś najtańszy tłumik tego typu co linka ktoś dał wyżej.. do niego do środka rurę wspawać.. tylko niech to zrobi dobry spawacz.. bo ta stal w tanich tłumikach jest cienka jak papier i jak słabo pospawasz to korozja tak szybko zacznie postępować że za rok dwa po zimie będziesz musiał powtarzać operację..
A nie lepiej zostawić taki tłumik? Co jest lepszego w przepływie?
Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
Czyli polecacie takie coś:
http://allegro.pl/tlumik-uniwersalny...315229834.html
lub
http://allegro.pl/tlumik-tlumiki-uni...321655761.html
Gotowy bez spawania, cięcia, itd. - tylko jaka średnica...
Nie polecam przelotu. Pierdzi jak auto wyścigowe. Na początku mi się to nawet podobało ale z czasem ten dźwięk zaczyna denerwować.
Po pół roku wspawałem sobie kat fiata marea.
Ja raczej kupię ten gotowy przelot od POLMOstrow
Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
coś Ci chyba nie wyszło z tym przelotem...
W zeszłym tygodniu zamontowałem przelot z 3 tłumików i nawet tłumikarze w warsztacie nie wierzyli, że przelot może być tak cichy...
Wszystko kwestia doboru pojemności tłumików i wspawanie ich w odpowiednim miejscu. Poźniej zrobię fotki i podam numery tłumików (przelotówki z polmo).
Pokaż ten wydech Rafał, bo ja jestem ciekaw - do 2.0 chcę to jakoś sensownie i tanio zbudować ^^
Załącznik 101927Załącznik 101928Załącznik 101929Załącznik 101930Załącznik 101931Załącznik 101932Załącznik 101926
niestety aparat z ziemi nie łapie mi całego na raz
średnica 55mm, 1- polomo, 2- polmo, 3-zara wloski. wszystkie 3 przelotowe.
http://youtu.be/NfHLFM8CtD8
youtube skompresował film i słabo słychać
Ta ostatnia puszka ciekawa w kształcie.ŁukaszA mi kiedyś tłumaczył,że taka właśnie powinna być oryginalnie w 155(ale nie przelot).
to jest chyba wloski (nie mam pewności czy na pewno wloski) zamiennik ori imasafa.
ostatni tlumik w 155 jest przelotowy przynajmniej w ts-ach (w v6 tez powinien być) daje to możliwość zbudowania fajnego układu.
Mam pytanie do kolegi rafal_155 czy założenie tego przelotu zmieniło Ci w jakimś stopniu charakterystykę pracy silnika? Czuć że ma lżej dmuchać czy raczej zostało bez widocznej różnicy. Ja u siebie chciałbym coś pokombinować z wydechem, tak żeby go jeszcze usprawnić, ale żeby samochód nie chodził głośno.
A gdybym tylko wywalił kata? Czy np samo "wydłubanie" jego wnętrzności coś da czy jest to zabieg bezsensowny? Wolę się dopytać bo wiem że TSy trochę inaczej reagują na pewne rzeczy niż inne silniki i jeszcze pytanie czy wyjęcie kata nie wpłynie na działanie sondy. Teoretycznie kat jest już za sondą, ale gdzieś czytałem, że może mieć na nią wpływ a nawet ją uszkodzić.
Jak wywalisz kata to nic nie da.Cały wydech zapycha środkowy tłumik.Jak chcesz wydłubać katalizator,to będzie metaliczny dzwięk słychać podczas przyspieszania.Wywalenie kata nie wpłynie na sondę,ja śmigam tak już ze 3 lata:D i wydech mam na dwóch tłumikach;)
- - - Updated - - -
Jak wywalisz kata to nic nie da.Cały wydech zapycha środkowy tłumik.Jak chcesz wydłubać katalizator,to będzie metaliczny dzwięk słychać podczas przyspieszania.Wywalenie kata nie wpłynie na sondę,ja śmigam tak już ze 3 lata:D i wydech mam na dwóch tłumikach;)
gdyby nie było poprawy to bym tego nie montował.
na wysokich obrotach sprawa jest oczywista, że lepiej idzie. Z doły tez ładnie się zbiera, normalnie można jeździć po mieście w przedziale 2-3krpm np 5 bieg ma 2krpm i da sie z tego nie gniotąc mocno pedału przyspieszać.
Zdecydowanie poprawiła się reakcja na gaz.
Teraz tylko trzeba sprawdzić jak spalanie.
A na całą resztę odpowiedział już Artas.
Generalnie nie narzekam jeśli chodzi o elastyczność, ale gdyby dało się coś poprawić to można próbować tym bardziej że coś zaczyna być słychać przy wydechu tak więc albo któryś tłumik kończy życie, albo katalizator. Dzięki wielkie za podpowiedzi jak coś wykombinuję to się pochwalę :D
Koledzy, z racji tego że mój katalizator skończył swój żywot (pękła porcelanka) i zamiast słyszeć miły dla ucha dźwięk boxera słysze tylko irytujące grzechotanie. I zastanawiam się co począć, najlepiej pewnie było by kupić nowy oryginalny katalizator, założyć i po problemie ale nie za bardzo podobają mi się jego ceny ... Więc zapytam tutaj może mi coś doradzicie co zrobić, myślałem nad wstawieniem po prostu rury w miejsce katalizatora ale czy to nie wpłynie jakoś negatywnie na pracę silnika, myślałem też nad wstawieniem czegoś takiego:
http://allegro.pl/kadex-tlumik-strum...461354828.html
Oczywiście chodzi mi o ten tłumik nie o strumienice, bo z tego co już zdążyłem się dowiedzieć to raczej wpływają one negatywnie na pracę silnika, do głowy przyszło mi też wstawienie uniwersalnego katalizatora ale nie wiem czy to byłby dobry pomysł... Pomóżcie! :)
Podpowie ktoś? :(
Uniwersalny... Przelot będzie najlepszy. Chyba, ze w dowodzie masz KAT, to przelot z puszka udajaca kata ;)
Wysłane z mojego GT-S5660 za pomocą Tapatalk 2
Ten tłumik z dobrze dobranymi wymiarami będzie ok - sam kupie taki do Mazdy i do 145 w miejsce kata, dzięki za link :)
PolmOstrów ma dobre ceny.