Witam dzisiaj byłem u mechanika i wyszło, że mam górne wahacze do wymiany .. teraz tylko problem jakie kupić czy jest sens kupić tańsze FAST czy lepiej dopłacić do TRW lub innych ?
Printable View
Witam dzisiaj byłem u mechanika i wyszło, że mam górne wahacze do wymiany .. teraz tylko problem jakie kupić czy jest sens kupić tańsze FAST czy lepiej dopłacić do TRW lub innych ?
FASTa nawet nie kupuj bo to pieniądze wyrzucone w błoto, za chwile będziesz musiał znowu wymieniać. Ja mam założone górne TRW a dolne Stenberg i hula jak trzeba :D Poszukaj jeszcze na forum bo o tym było już pełno mówione. Pozdrawiam.
Dokładnie tez polecam TRW, trochę drożej ale na pewno na dłużej
ja mam w gt cały komplet vemy i jest ok, już drugi rok jeżdżę i nic nie puka ani nie skrzypi nawet w zimie, a cena też nie jest jakaś zabójcza
Na górę bierz przynajmniej Vemę a najlepiej TRW. Polecam się odnośnie zakupów :)
ok 50 tys.
W zeszłym roku wsadziłem nowiusieńki wahacz TRW , i polecam z całego serca, w zawieszeniu cisza, niedawno wymieniłem z drugiej strony , również na trw, innych nie testowałem, ale z pewnością mogę powiedzieć że na częściach tej firmy się nie zawiedziesz ;)
Potwierdzam jeśli chodzi o zawieszenie to tylko TRW sam takie założyłem parę tys. km temu i wreszcie cisza
A co sadzicie o tym https://motodelta.pl/wahacz-gorny-pr...gt,119,10.html czy ktoś z Was kupował w tym sklepie ?
O sklepie nic nie powiem bo jeszcze u nich nie kupowałem :)
ale mogę się polecić ze swoją ofertą :
http://autosklep24.pl/pl/p/Wahacz-go...awy-VEMA/14021
Po wprowadzeniu kodu rabatowego (w stopce) otrzymasz towar w zbliżonej cenie.
Przemyśl też TRW :
http://autosklep24.pl/pl/p/Wahacz-go...rawy-TRW/11226
Po rabacie wyjdzie jakieś 70 zł drożej a przebieg x2 (tak na oko :))
ja osobiście na przednie górne wahacze założyłem Febi Blistein ;)
może nie są najtańsze ale już rok jeżdżą w samochodzie, ok. 13 tys. km i nic się nie dzieję :)
Ja mam veme z kalamitkami idź pan w ch... z tymi wahaczami. Chłodno się robi i skrzypią jak wersalka w burdelu a mam je dopiero rok. Nawet ostatnio do nich zaglądałem i są jeszcze w dobrym stanie a i tak skrzypią.
tylko TRW albo przeróbki naszego forumowego kolegi (łożysko w miejscu tulejki? ja się tam na tym nie znam... ale zrobiłem już na nich ponad 25 000 km i cisza).
W tamtym roku wymieniałem dwa górne na Lemforder'a, jak do tej pory 8tyś zrobione i brak jakiegokolwiek skrzypienia :)
jak już ostatnio pisałem TRW założone w październiku 2012 przebieg ok 38-39 kkm i nadal cisza
Dzisiaj założyłem VEMA, zobaczymy na ile wystarczą, do tej pory miałem oryginalne ale nie wiem czy poprzedni właściciel wymieniał czy nie .
Ja mam vema od ok 50 tkm i jest ok
Właśnie zamówiłem Vemy i zoaczymy jak to będzie. Poprzednie nie wiem ile wytrzymały, bo poprzedni właściciel jeszcze wymieniał :)
u mnie vemy szybko się skończyły. Kolejna wymiana oleju - i przy okazji znów wahacz... dlatego postanowiłem kupić TRW. Od tego momentu spokój.
Cena wyższa, ale spokój dłuższy. Co kto woli.
Po wymianie - delikatny pomruk silnika i cichy szum wiatru, zobaczymy jak będzie za kilka tyś km .
Odgrzeje kotleta i zapytam. Czy ktoś z was montował wahacze górne albo dolne firmy Bergmann ?. Ciekawi mnie bo mój mechanik krzykną sobie za wymiane górnych i dolnych wahaczy tej firmy z robocizną 800zł. jak widziałem ceny z allegro to zestaw górne i dolne za 450zł. Tylko pytanie czy ktoś montował to i czy był zadowolony ?
Nie miałem do czynienia ale bym się w to nie pakował. Zrób tak odbierz auto od speca kup porządne wahacze za zaoszczędzoną kasę i zrób sam. Robota prosta pod blokiem da radę, bynajmniej ja daję. Będziesz miał porządne części, nowe doświadczenia i satysfakcję.
Tak zrobilem nie wkladam ich. A mam tylko gorne do wymiany prawy dokladnie. Tylko nie zrobie gornych na ogrodzie bo nie mam sciagaczy do sprezyny zeby opuscic caly amor :(
Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka
sprężyn nie musisz ściskać. Opuszczasz całego mc persona i do dzieła (cztery śruby po maską, jedną mocującą widełki do wahacza dolnego + wybicie sworznia górnego wahacza ze zwrotnicy) . Jeżeli nadal brakuje Ci miejsca odkręcasz od amorka dolne widełki i wyciągasz całość na zewnątrz (choć przypuszczam że będziesz miał problem z odkręceniem śruby zaciskającej widełki na amorku)
PS
z własnego doświadczenia polecam tylko i wyłączenie TRW. Po wielkich bojach miałem dosyć wymieniania średnio co 10-15 tys. km
e5nio, jak chcesz to mogę Ci pomóc, też jestem z Rzeszowa (chociaż garaż mam w Janowie, w domu rodzinnym). Ja ostatnio wymieniałem lewy górny przód, robota na 2 godzinki na luzie, podstawowe narzędzia wystarczą. Ja założyłem TRW, jak chcesz mam dojście za ~200 zł sztuka TRW oczywiście. I tak jak mówię,możemy posiedzieć i podziałać jak chcesz w wolnej chwili :-)
Bergmann - eh, czy to ma udawać coś rzekomo, niemieckiego? W sumie chińczyk nie takie rzeczy zrobi :D
Ooo super :) garaz moge zalatwic blisko polfy albo reala u znajomego :) udostepni mi czy cos zalatwilo by sie jakis podnosnik lepszy. Odezwe sie napriv :).
Bergmmany niby germany ale trw pewnie zaloze wczoraj laczniki z tylu robilem. Ktos zalozyl z lewej srebrny a z prawej czarny i wywalony byl :/ a teraz ogarniam autko w zawieszeniu po pakecie startowym rozrzad i itp.
Wysłane z mojego GT-N7000 przy użyciu Tapatalka