-
Nie odpala 1.9 JTD 8V
Witam, dwa tygodnie temu chcąc odpalić alfe przekręciłem kluczyk aby odpalić i zrobiłem to bez sprzęgła a auto było na wrzuconym biegu więc szarpnęło, ale zaraz znów odpaliłem i przejechałem 4metry i nagle zgasł silnik i nic żadne kręcenie rozrusznikiem nie pomogło nawet i na plaku odpalanie nie pomagało więc zaprowadziłem go do mechanika który stwierdził że rozrząd przeskoczył o 4 zęby ale nic się nie stało więc ustawił tak jak powinno być i alfa nie odpala dalej, jestem już 2 tyg bez auta a do roboty muszę jakoś dojeżdżać, alfa stoi u mechanika i czekam na telefon kiedy zrobi, Pompka w zbiorniku sprawna podaje paliwo, pompa cr sprawna daje ciśnienie, może ktoś mógł by podsunąć jakąś myśl.
-
No widocznie jednak coś się stało po przeskoczeniu paska, chociaż trochę to dziwne, że przeskoczył. Niech pomierzy kompresje, ciśnienie na szynie i upewnij się, czy rozrząd dobrze spięty.
-
byłem dziś u mechanika i on już się powoli poddaje bo wszystkie czujniki posprawdzał i są ok ciśnienie na szynie też ok a dalej nie odpala, jak mu się plaka dmuchnie to go przepali i tyle. Oczywiście na kompie zero błędów. Mi się wydaje że wtryski się nie otwierają ale on mówi że wtryski pracują.
-
Czy miałeś wcześniej problemy z odpalaniem na ciepło/zimno ? co się stało jak plakiem wymusił odpalenie ? zapala jakoś ? może nie wszystko sprawdził ? silnik dymił ? na czarno np ?
-
Nigdy nie miałem problemów z odpalaniem na ciepło i zimno, w ogóle nie odpala nawet na plaku oczywiście plaka przepali i tyle się dzieje.
-
Jakieś błędy na kompie wywala?
Może odcięcie bezwładnościowe paliwa się włączyło? To taki luźny strzał bo nie wiem jak to dokładnie działa a piszesz że ciśnienie paliwa jest ok...
-
zero błędów, włącznik pod fotelem się nie zablokował chyba że jeszcze jest coś podobnego.
-
WITAM!Jeśli rozrząd przeskoczyl o cztery zęby to bardzo prawdopodobne jest uszkodzenie zaworów.Podstawa to pomiar ciśnienia spręzania silnika!
-
1 sprawdz jeszcze raz rozrząd
2 sprawdz bezpieczniki i przekaźniki w komorze silnika, wyjmij pozamieniaj itpkoło aku są 30 50 amperowe tam może byc problem a nawet na pewno jest
-
Odbieram auto i chyba trzeba będzie zdjąć głowicę żeby ocenić czy zawory nie dostały w dupę.
-
No nie... Zdejmować głowice, żeby zawory oglądać? A pomiar ciśnienia? Później szczelność? Zaprowadź do innego mechanika.
-
WITAM!Zanim zdejmiesz glowice tak jak już pisalem zmierz ciśnienie sprężania!!!Prawidlowa wartoścć wykluczy uszkodzenie zaworów!!!!!!
-
-
Napisz jak było żeby inni też wiedzieli :)
-
1 załącznik(i)
Witam a więc tak auto sprawne i ładnie śmiga odebrałem 13 sierpnia taki chyba urodzinowy prezent ;) po tak długim czasie oczekiwania mechanik stwierdził że to wina pompy CR tak więc zakupiłem drugą i odpaliła :) i mam pytanko wdł mnie trochę głupie bo chyba się domyślam co to ale upewnić się muszę, co to jest i do czego służy ten trójnik? a i jeszcze czy ta śrubka na boku to regulacja jakaś? bo jak odebrałem od mechanika to sączyło się paliwo przez tą śrubkę bo była prawię wykręcona. Załącznik 106711
-
Nikt nie wie? chociaż napiszcie od czego ta śrubka i czy powinna być tak wkręcona.
-
Jak byś sprawdził po przewodach paliwowych dokąd biegną to byś zobaczył, że tam łączą się wszystkie przewody zwrotne z paliwem. Z układu przy silniku zbiegają się do tego trójnika i podłączony jest on do zbiornika paliwa jako powrót. Do czego śrubka jest nie jestem wstanie ci powiedzieć. U mnie ta śruba nie przecieka.
-
No to się domyślałem co to może być, a śrubka przeciekała bo była prawie wykręcona.
-
ta czesc to kolektor paliwa, zaslepka powinna byc wkrecona, nie ma tam zadnej regilacji
pzd.
-
I o to mi chodziło dzięki ;)