zauważyłem, że jak włączę klimatyzację, auto jest zmulone i zdecydowanie bardziej kopci na czarno. czy to normalne objawy? Komp nie pokazuje żadnych błędów, czy może to być kwestia jakiś ustawień (np. wtrysku)?
Printable View
zauważyłem, że jak włączę klimatyzację, auto jest zmulone i zdecydowanie bardziej kopci na czarno. czy to normalne objawy? Komp nie pokazuje żadnych błędów, czy może to być kwestia jakiś ustawień (np. wtrysku)?
Fakt jest taki że każdy następny odbiornik mocy tę moc zabiera ale nie zauważyłem u siebie czegoś takiego jak większe kopcenie.
Oczywiście czuć pod pedałem czy klima jest on czy off.
Może Kolego silnik Ci się kończy i pod większym obciążeniem bardzie dymi. Zdrowy silnik raczej nie dymi wcale.
Najpierw sprawdź dolot i sterowanie turbiną. To norma, że "dół" przy włączonej klimie jest dużo słabszy ale dymienie może być spowodowane innymi czynnikami, które przy obciążeniu sprężarką dają się bardziej we znaki.
- - - Updated - - -
Kolega pisał wyraźnie, że dymi na czarno a to nie ma wiele wspólnego z kondycją silnika (poza elementami zasilania) i ewentualnym spalaniem oleju.
olej wymieniony 1000 km temu na valvoline, z miarki nie ubył ani minimetr, także wnioskuję, że silnik raczej w dobrej kondycji (przebieg 145 tys.), ostatnio wymieniłem taką rurę co idzie od silnika do IC, jak sprawdzić to sterowanie turbiną?
dzisiaj rano mechanik powiedział, że rura która idzie od turbo do ic, jest poprzegryzana przez jakiegoś stwora, ma mnóstwo małych śladów od zębów. Czy to może powodować zwiększone dymienie i lekkie zmulenie auta?
powodem dymienia może być a lekkie zamulenie to już sama klima daje
U mnie bylo podobnie szczegolnie przy zimnym silniku. Strasznie dymilo ale spadku mocy jakos nie odczulem :) Moim zdaniem to normalne.
hahaha klima daje zamulenie ? auta ? :D hahahaha
Leżę..
Turbo się kończy lub przewód który mechanik powiedział..
oczywiscie może byc tez przepływka..
Klima nie ma nic wspólnego bynajmniej w moim aucie ;)
Raczej zamulenie wynika z braku nadmiaru mocy, jednym słowem przy kolejnym obciażeniu silnik nie daje rady :p
Ja natomiast mam spory ubaw czytając posty ludzi, którzy z mechaniką i budową silnika mają tyle wspólnego, co kot napłakał...
Nie masz pojęcia to odpuść i nie siej zamętu.
Jeśli u Ciebie klimatyzacja nie powoduje poboru mocy to może jej najzwyczajniej nie masz:)
Zobacz sobie wykres mocy JTD i może Cię wtedy oświeci, że ruszając z obrotów rzędu 1500/min masz około 20-30 KM i 40-60 Nm w zależności od rodzaju silnika. Więc jeśli sprężarka pochłania średnio 3-5 KM to mamy stratę rzędu 15-20%. Skoro kolega miał nieszczelność dolotu to moc miał jeszcze niższą i stąd wyczuwalna różnica i większe dymienie. Wystarczy taka argumentacja?
On chyba jeszcze za mało zna sie na autach
W pracy mamy VW Crafter 160 KM czyli najmocniejszy silnik i po włączeniu klimy 1/4 mocy mniej a to jest prawie nowy samochód zresztą u mnie w Belli jest to samo, spadam moc po włączeniu klimy i u każdego tak jest
jutro zamówię tą rurę i wymienię, mam nadziej, że objawy miną jak ręką odjął. Co do klimy, to na pewno odbiera moc autu, tylko mnie dziwi dlaczego auto więcej dymi.
Takie dymienie to efekt złej mieszanki w komorze spalania. Tutaj akurat powodem jest zbyt mała ilość powietrza w stosunku do paliwa. Praca sprężarki wymaga większego dodania gazu i w efekcie ten niedobór powietrza jest bardziej widoczny w postaci dymienia po spalaniu nieodpowiedniej mieszanki. To tak w dużym uproszczeniu.