Panowie, jak u Was działa kontrola trakcji?
Wczoraj podczas deszczu wciśnięcie gazu do oporu, skutkowało ślizganiem kół.
Przez chwilkę pokazała się kontrolka ale nic to nie dało. System oczywiście załączony.
Czy tak to ma działać?
Printable View
Panowie, jak u Was działa kontrola trakcji?
Wczoraj podczas deszczu wciśnięcie gazu do oporu, skutkowało ślizganiem kół.
Przez chwilkę pokazała się kontrolka ale nic to nie dało. System oczywiście załączony.
Czy tak to ma działać?
na mokrym jak wdepnę to tez zabuksują na sekunde,lampka pomruga i tyle.
Cały czas u Ciebie boksują koła? Bo to jakaś ściema a nie kontrola trakcji, auto normalnie ściąga do rowu
Trochę zakręcą, ale mało, coś na zasadzie ABS-u - jak złapie uślizg to zmniejsza moc, gdy łapie przyczepność dodaje mocy i dlatego jest takie wrażenie ciągłego uślizgu. Wyłącz kontrolę to wtedy dopiero zobaczysz co to uślizg jak depniesz.
Myślałem że to działa trochę lepiej, jak jechałem kiedyś BMW jeśli dobrze pamiętam, to full gazu na śniegu i normalnie koła lekko się kręciły.
jak mi nie łapie przyczepności to odpuszczam gaz,kontrola trakcji która naprawdę dobrze działa to jest w 458 Italia,"cywilne" w tym porównaniu są toporne.Ja Alonso nie jestem,ale często jeżdżę z VDC OFF :)
Jasna sprawa, myślałem że coś u mnie nie tages.
W takim razie temat uważam za wyjaśniony ;)
Dokładnie, nasza kontrola trakcji mogłaby być lepiej dopracowana. W dostawczym Mercedesie jest zauważalnie lepiej.
Trzeba się przyzwyczaić ;) I mieć kontrole w prawej nodze :P
Panowie nasze auta to nie wygodne limuzyny i kontrola trakcji działa z pewnym opóźnieniem. Bardzo fajnie można sobie zmieniać działanie VDC w Alfach gdzie jest system DNA. Miałem okazje dość długo przetestować sobie Julkę i tam w trybie Dynamic kontrola działa tak jak w naszych 159 natomiast tryby Normal i Allweather tak szybko reagują, że uślizg ledwo jest zauważalny.
Też myślałem, że to jakaś ściema a nie kontrola trakcji... Aż sobie ją kilka razy wyłączyłem w zimie. ;) Działa, zdecydowanie działa, przynajmniej kwestia ASR. :)
A przecież jest test ESP gdzie 159 zajmuje pierwsze miejsce: http://www.youtube.com/watch?v=o5zzwuiJLD0 :)
Podepnę się pod temat. Mianowicie u mnie kontrola trakcji czasem w trakcie jazdy się wyłączy... na jakiś krótki czas, po czym znów się sama włączy. Czym to może być spowodowane?
nie, po prostu dojeżdżałem ostatnio do ronda i zaświeciła się kontrolka z napisem "disconnected".
i znów... czekając na McDrivie, a w zasadzie podjeżdżając "ASR/VDC disconnected", a po chwili znów się uruchamia...
A może to być wciśnięty przycisk, bo w ogóle nie reaguje?
Sprawdź połączenie w kostce, tej pod przyciskiem. Może jest luźna i przerywa.
Jak się do tej kostki "bezpiecznie" dostać? Tak żeby nic nie pourywać :)
podwaz plastik od strony podlokietnika po obu stronach(2 rogi)od pasazera i od kierowcy.Wyskocza Ci 2 spinki,nastepnie pomalu wypinaj chyba 2 albo 4 spinki w kierunku konsoli.Podnies panel.Odepnij mieszek,odepnij kosci od dolu(uwazaj na kable zeby ich wczeniej nie pourywac),przeciag mieszek przez galke i sciagniesz caly panel.Kosci wypinasz przez nacisniecie takiego bolca w plastiku.Posprawdzaj co i jak i powpinaj spowrotem,a anastepnie naloz mieszek i wepnij panel.Pozdrawiam
Disconnected, czy raczej unavailable?
No właśnie disconnected....
I już wyjaśniam, bo problem chyba rozwiązany.
Wg poradnika Czarnego dobrałem się do kostek i panelu. Kostki były ok, więc poszedłem dalej i tak jak mi się wydawało winny prawdopodobnie był przycisk, który był zatarty i "niemal" wciśnięty, dlatego pewnie czasem się załączał. Od zamykania drzwi podobnie. Wyczyściłem, delikatnie nasmarowałem i chodzi pięknie.
Dla Czarnego podziękowanie za poradnik jak zostawić belle w całości. :)
Mam nadzieję, że tym zabiegiem rozwiązałem problem z ASR.
Dzień dobry , podłączając się do tematu chciałbym zapytać co może być przyczyną palącej się kontrolki trakcji po wymianie koła kierowniczego ?
Wymagana kalibracja czujnika skrętu.
Wysłane z mojego GT-I8190 przy użyciu Tapatalka
Możesz to zrobić przy użyciu MES.
Wysłane z mojego C6603 przy użyciu Tapatalka
Podjedź do stacji obsługi lub dobrego elektronika od samochodów powinien Ci to zrobić za 50 - 100 zł
Czy jest ktoś w okolicach Gdańska kto mógłby przeprowadzić w/w kalibrację w mojej belli ?