Panowie,
polecicie jakis niedrogi warsztat we wrocku gdzie zakuwaja przewody hydrauliczne ? chodzi o naprawe cieknacego przewodu wspomagania kierownicy
http://www.forum.alfaholicy.org/147/...owniczego.html
pozdr
Printable View
Panowie,
polecicie jakis niedrogi warsztat we wrocku gdzie zakuwaja przewody hydrauliczne ? chodzi o naprawe cieknacego przewodu wspomagania kierownicy
http://www.forum.alfaholicy.org/147/...owniczego.html
pozdr
http://www.kowelko.pl
Moge Ci polecić tą firmę naprawdę gość jest dobry nie spotkałem się że czegoś nie mógł zakuć od ręki. Robił dla mnie zarówno pare klim jak i ostatnio customowy zupełnie na moje konkretne zyczenie wąż do wspomy który był mi potrzebny do swap'a. Zadzwoń i dowiedz się bo jeździ po dolnymślasku czesto w ramach serwisu i może będzie w pobliżu gdzieś i CI od ręki na samochodzie zakuje wszystko.
Na Krzemienieckiej we Wrocku jest dobry zakład od hydrauliki siłowej. Bardzo tanio tam kupuję przewody i zakuwają. Urzęduje tam taki starszy gość (raczej stary :) ), który zęby zjadł w temacie :) polecam.
To niech Ci zrobią inny. Nie widzę problemu. Co za różnica czy będzie stalowy czy nawet elastyczny na calej długości??? Ja bym nawet brał cały elastyczny.
ze stalowym marudzą, ze ciezko bedzie cos takiego zagiac bo tam jest jeden odcinek, ze zgiecie jest prawie 90 stopni, no i ewentualny ocynk bo by rdzewiało..
a co zrobiles z tymi plastikowymi wtyczkami do tego zbiorniczka z płynem i plastikowymi wtyczkami z drugiej strony? na to tez narzekali, ze ich nie zdobeda, przy elastycznym, czyli rozumiem całym gumowym, wtyczki tez można ponownie użyć..
jeszcze pytanie o dlugotrwalosc takiego rozwiazania, olej pod wysokim cisnieniem to w koncu jest..
dla lepszej widocznosci moj przewod po wymontowaniu wyglada tak:
http://www.forum.alfaholicy.org/147/...ml#post1257156
Elementy złączne przeszczepiasz. Trwałość? Przecież to przewody do hydrauliki siłowej :) przeżyją Cię i Twoją rodzinę :P dobierasz przewód do ciśnienia. Nie ma żadnego problemu. Nie ma w aucie ciśnienia którego przemysł hydrauliczny by nie ogarną.
- - - Updated - - -
Odcinki sztywne fabrycznie są stosowane tylko i wyłącznie dlatego że łatwo je schować/ułożyć. Nie mają żadnego technicznego uzasadnienia.
hm no w sumie ciekawa teoria, ale zauwaz, ze te aluminiowe przewody mozna o wiele łatwiej uszkodzic w transporcie niz elastyczne-gumowe :)
patrze na te przewody i tak, po srodku jest jakies mocowanie (1), ktore sie pewnie gdzies przykreca i tam pewnie ta guma musialaby być jakos wzmocniona jakims ochronnym "pancerzem", taka ochrona widac np przy koncowkach (3), w miejscach gdzie projektant przewidział ich dokrecenie do tego pozawijanego elementu
a rodzaj gum do uzycia na całość mozna by jako wzor wziac te dotychczasowe (1) z koncowek dokrecanych do maglownicy i zbiorniczka
pytanie jeszcze do Was bo ja mam wersje JTD 1.9 16v, gdzie podobno jest jakaś chłodniczka oleju, ktorej nie ma np w wersji 115 konnej, czy te przewody w takim razie są w obu modelach takie same ?
http://img545.imageshack.us/img545/6808/8qqo.jpg
Generalnie podchodzisz do tego jak do niezastąpionego elementu. A to przecież zwykły przewód hydrauliczny udziwniony niepotrzebnie przez producentów (tzn potrzebnie ale już nie Tobie :) ) to tak jakbyś się zastanawiał czy kabel do głośników dawać w pomarańczowej koszulce czy zielonej. Albo łączyć na wsuwki szerokie albo wąskie....
Generalnie to jest hydraulika jak wszędzie indziej. Mają się tylko przyłącza na początku i na końcu zgadzać. To którędy to poprowadzisz, czy użyjesz koszulki i jak mocujesz nie ma większego znaczenia. Ja bym się nie pałował z tym fabrycznym mocowaniem. Zapytał o mocowania do przewodów hydraulicznych w tym samym sklepie i takie kupił. Jak nie to, to coś w castoramie bym dopasował :) W miejscu mocowania nie musi być wąż nic wzmacniany. Tylko żeby "nie latał" w opasce czy uchwycie bo go przetrze. Musisz chwycić na sztywno.
dzieki za wyjasnienia, obdzwonilem kilka warsztatow i wszedzie marudza, ze nie bardzo maja jak to zrobic bo problem bedzie przy polaczeniu tej plastikowej koncowki z przewodem gumowym, ze to może cieknąć, mowia, ze takich plastikowych koncowek sie nie dostanie nigdzie..
a ile kostowal Cie ten wzmocniony przewod gumowy ? bo mi rzucaja kwoty 40 - 200 zł, spory rozrzut..
jeden warsztat by sie tego podjął, ale jak wyjdzie to wyjdzie a jak nie to nie, bo na 100% nie zagwarantuja, ja juz w sumie starych przewodow nie wloze, albo nówka, używka albo w calosci gumowy..
chyba że Panowie znacie warsztat we wrocku lub bliskich okolicach, który by to zrobił ? :)
Jedziesz do tego gościa co Ci pisałem i nie zakuje Ci na nowym wężu starych końcówek??? No nie wieżę. Coś chyba kolego za bardzo sobie komplikujesz tą sprawę :) powiedz gościowi że ma Ci zrobić wąż hydrauliczny na wysokie ciśnienie zakończony Twoimi końcówkami. Nic więcej. Nie tłumacz mu że tu mocowanie że w aucie i takie tam. Ma punkt A i punkt B który ma połączyć wężem.
no tak ten starszy gosc na krzemienieckiej, nie wiem moze sie wystraszyl jak mu powiedzialem, ze to z ukladu wspomagania ukladu kierowniczego, ze olej pod wysokim cisnieniem etc... cos tam mowil, ze nie ma zaciskarki recznej tez
a jak sadzisz, mam wersje JTD 1.9 16v, gdzie jest jakaś chłodniczka oleju, ktorej nie ma np w wersji 115 konnej, czy te przewody są w obu modelach takie same ?
Pozatym tylko jeden przewód masz po wysokim ciśnieniem ten od pompy do maglownicy reszta przewodów np ten do chłodnicy oleju jest na odpływie do zbiornika a tam już wszystko jest na opaski zaciskowe skręcone. Jak przenosiłem chłodnice na drugą strone auta to zrobiłem chłodnice na zwykłych wężach zbrojonych olejoodpornych dedykowanych do ciągników rolniczych i wszystko działa.
szczerze mowiac bo kilku rozmowach z warsztatami zajmujacymi sie tym zakuwaniem stracilem nadzieje, ze tam ktos z wyobraznia pracuje, kupuje nówke za 5 stówek, w jednym tylko miejscu mogliby sie tego podjac, ale nie wiedza ile by to kosztowało 'moze nawet 2 stówki', zrobie auto na tip-top i nie bede dziadował
Nie no to trochę przegieli :) szkoda że nie masz bliżej do Legnicy coś by się pomyślało. Walcz :) nie po wszystko trzeba zawsze leciec do ASO :)
BTW. Ja za rozkucie starego węża i zakucie nowego wg mojego pomyslu zapłaciłem całe 50złociszy biorąc pod uwagę że to Wrocław to 100zł będzie dobrą ceną wszystko po wyżej to rozbój w biały dzień.
Dzwoń jeszcze do Tubes International, może oni zrobią...
W sprawach zakuwania węży wspomagania lub hydraulicznych polecam firmę
www.hader.pl z Legnickiego Pola k. Legnicy.
Posiadają mobilny serwis więc mogą dojechać do warsztatu lub do ciebie do domu.
Często korzystam z ich usług jeśli chodzi o zakuwanie węży hydraulicznych do maszyn budowlanych
Naprawdę znają się na rzeczy i ceny mają całkiem spoko no i najważniejsze działają 24/7 więc nie ma problemu nawet w soboty.
Pozdrawiam
Mi ciekły te przewody na tym kolanku gumowym czyli po środku pod zderzakiem, wyciąłem dałem na opaski nowy przewód i po problemie, bez żadnego zakuwania :)
Tak, chłodnica oleju nie ma wysokich ciśnień i wszędzie tam można dać zwykły przewód olejoodporny z opaskami.
Kurde Marku po godzinie 7 rano nie zatrybiłem że chodzi o główne do wspomagania :P