Wpływ złych korekt pod obciążeniem na osiągi samochodu.
Złe korekty na wolnych obrotach mają wpływ na kulturę pracy silnika w tym zakresie obrotów. Natomiast złe korekty podczas obciążenia silnika mają bezpośredni wpływ na osiągi samochodu. A co ciekawe, to dobre parametry wtrysków zregenerowanych i zmierzonych na dedykowanych do tego maszynach nie gwarantują, że wtryski utrzymają dobre parametry podczas pracy w silniku pod obciążeniem. Po prostu pracują w innym środowisku, którego na maszynie nie da się zasymulować.
Jak widać na poniższym wykresie, wtryski posiadające dobre korekty na wolnych obrotach, w momencie obciążenia silnika potrafią zmienić znacznie korektę na bardzo złą. A co za tym idzie obniżają się parametry osiągane przez pojazd.
Efektem tego samochód traci osiągi tam gdzie konieczna jest największa wydajność. Jak widać na wykresie powyższe korekty spowodowały spadki mocy z 200KM do 177KM. Moment obrotowy też jest zaniżony.