Wpływ złych korekt pod obciążeniem na osiągi samochodu.

Wpływ złych korekt pod obciążeniem na osiągi samochodu.

Złe korekty na wolnych obrotach mają wpływ na kulturę pracy silnika w tym zakresie obrotów. Natomiast złe korekty podczas obciążenia silnika mają bezpośredni wpływ na osiągi samochodu. A co ciekawe, to dobre parametry wtrysków zregenerowanych i zmierzonych na dedykowanych do tego maszynach nie gwarantują, że wtryski  utrzymają dobre parametry podczas pracy w silniku pod obciążeniem. Po prostu pracują w innym środowisku, którego na maszynie nie da się zasymulować.

Jak widać na poniższym wykresie, wtryski posiadające dobre korekty na wolnych obrotach, w momencie obciążenia silnika potrafią zmienić znacznie korektę na bardzo złą. A co za tym idzie obniżają się parametry osiągane przez pojazd.

Efektem tego samochód traci osiągi tam gdzie konieczna jest największa wydajność. Jak widać na wykresie powyższe korekty spowodowały spadki mocy  z 200KM do 177KM. Moment obrotowy też jest zaniżony.

 


Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *