Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: JTS i Selespeed

  1. #1
    Valdore
    Gość

    Question JTS i Selespeed

    Cześć,
    Planuję zakup AR 156, mam ograniczony budżet (powiedzmy, że około 10 tys.) stąd mój wybór ogranicza się do rocznika 2002/2003 (maks). Znalazłem kilka ogłoszeń, w których była AR 156 JTS i dwa z Selespeedem. Przeczytałem na forum parę wątków o JTS i Selespeed... Nie nastroiło mnie to optymistycznie Mam jednak kilka związanych z w/w samochodami pytań, najchętniej dowiedziałbym się od osób, które naprawdę takimi samochodami jeździły (lub serwisują AR 156 względnie często):
    1) JTS, kwestia nagaru, czy da się to wyczuć na jeździe testowej ? Nikt nie da mi się rozpędzać do ponad 200 km/h więc może jakiś inny sposób ?
    2) JTS, rozrząd - nie mogę dojść co tam się wymienia (pasek, rolka, napinacz i pompa czy bez pompy ?), a co za tym idzie jakie są koszty ?
    3) JTS, nagar część II, czy da się to usunąć np. przy pomocy Liqui-Moly Jet Clean Tronic (lub czegoś podobnego) ? Ktoś może usuwał i może potwierdzić sukces ?
    4) Selespeed, czy da się na jeździe testowej wyczuć, że już jej dni są policzone ?
    5) Selespeed, czy diagnostyka w serwisie AR pomoże określić stopień zużycia (bez rozbierania, coś z komputera) ?
    6) Selespeed, sprzęgło - czy to jest to samo co do manuala ?
    6) Ogół: Czy ten silnik z SS (lub z manualem) ma dwumasowe koło zamachowe ?
    Dużo tych pytań, ale chciałbym uniknąć zrobienia mnie "w wała" na samym początku zakupów

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar matezoma
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    166 3.2
    Postów
    852

    Domyślnie

    1. Zostaje hamownia.
    2.To co samo co w TS. TS, JTD czy JTS pompę wody wymieniasz, "po taniości" alfa nie toleruje.
    3.Żadne środki nie pomogą. Rozebrać i wyczyścić. Jak ktoś lał 10W60 nie powinno być problemów.
    O reszcie nie mówię bo selespeeda nie mam i się nie znam.

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar szerszeń
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Astroserati | 407 coupe | Quattroporte
    Postów
    2,613

    Domyślnie

    10 tys., 2003 i Selespeed - Alfy są tanie, nikt ich nie kupuje, ale naprawdę trzymam kciuki za Twój plan.
    Było: 166 2.4JTD x5, 166 2.0TS x3, 166 3.0 V6 x2, 166 3.0 V6 Sportronic x2, 166 2.5 V6, 156 2.4JTD x3, 156 2.4JTD SW, 156 2.5 V6 x2, 156 1.9JTD, Kappa Coupe 2.0T

  4. #4
    Valdore
    Gość

    Domyślnie

    Pytanie dodatkowe o Selespeed. Na czym polega serwisowanie tej skrzyni ? Tam jest wlany olej przekładniowy w część "skrzyniową" i zapewne jakiś płyn hydrauliczny w część sterującą (hydrauliczna) - co ile powinna następować wymiana płynu (czy olej przekładniowy również) i o czym mogą świadczyć dolewki (zakładamy, że mogą być takie wpisy w książce serwisowej) ?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    Selespeed pracuje na oleju hydraulicznym - Tutela CS Speed - około 70 zł za litr, w układzie jest około 0,6l.
    Płyn wymieniać najlepiej raz w roku i także raz w roku wykonać regulację nasadki sprzęgła + kalibrację i skrzynia będzie pracować bez problemu.
    Dolewki, o ile nie ma wycieku na zewnątrz świadczą o przeciekach oleju do skrzyni lub o wyrzucaniu przez odpowietrzenie - na to akurat mam patent.
    Lepiej omijać ASO, oni zazwyczaj nawet nie mają podstawowej wiedzy na temat serwisowania, a co dopiero napraw SS.

  6. #6
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał gord Zobacz post
    wyrzucaniu przez odpowietrzenie - na to akurat mam patent.
    Tak a jaki?
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    147
    Postów
    280

    Domyślnie

    A co, też wyrzuca Ci płyn odpowietrzeniem i po jakimś czasie musisz dolać?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    515

    Domyślnie

    Jak to jest z aktywatorem w Selespeed i tym,że może się zaciąć na danym biegu ?

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał gord Zobacz post
    A co, też wyrzuca Ci płyn odpowietrzeniem i po jakimś czasie musisz dolać?
    Nie ale jestem ciekawy.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 24-08-2021, 13:00
  2. AR 147 2.0 selespeed
    Utworzone przez asiunia84 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-08-2013, 14:14
  3. 156 2,0 TS selespeed
    Utworzone przez postern w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 05-07-2012, 07:02
  4. 156 selespeed problem, znika olej w selespeed
    Utworzone przez xmikix w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-07-2012, 13:36
  5. Selespeed
    Utworzone przez Slom w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 25-02-2009, 11:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory