jest ikona wypalania DPF na tablicy rozdzielczej w nowszych modelach.
jest ikona wypalania DPF na tablicy rozdzielczej w nowszych modelach.
Mam pytanie, jeżeli jeżdżę w trasie przy około 2000-2200 obrotów i czasem daję w palnik to wypalanie DPF-u przebiega prawidłowo w takich warunkach? Czy może trzeba jechać na większych obrotach jak to spalanie chwilowe wzrasta? Przejechałem 2k kilometrów i jak na razie nie zauważyłem wypalania żadnego.
Z tym wypalaniem to za bardzo niema co się przejmować i panikować, przy Twoim sposobie jazdy. Owszem, warto przed zgaszeniem obserwować czujnik doładowania aby nie gasić podczas wypalania, ale nawet jeśli się to zdarzy- samochód będzie próbowal wypalać przy następnej okazji. Dopiero zapalenie się kontrolki przypchanego DPF oznacza obowiązek dłuższej wycieczki rozgrzanym samochodem najlepiej na wyższych oprotach.
U mnie od czasu wymiany czujnika doładowania nie zawsze zauważam moment wypalania filtra- ostatnio zupełnie przez przypadek- widząc w lusterku że bella kopci.
W sumie warto kupić za parę złotych kabelek i sprawdzać co jakiś czas wypełnienie filtra i średnie przebiegi między wypaleniami. Ja zaglądam średnio raz w tygodniu, choć to bardziej z powodu walki z korektami wtryskiwaczy niż samym dpf-em. Do niego zaglądam z ciekawości.
Tez się bałem tego ustrojstwa, jednak zauważyłem, że przy trybie jazdy 70-80% miasto + raz w tygodniu traska 100km niema czym się przejmować i jest on zupelnie bezobsługowy, przynajmniej do czasu.
Jak dojdzie do sytuacji, że będzie się wypalać zbyt często- po prostu go usunę i poprosze cinka o wirusa... No stress...![]()
Przed zakupem diesla z dpf trochę naczytałem się jakie to problematyczne rozwiązanie, że trzeba usuwać, na pewno się zapcha itd. Na początku latałem z kompem, sprawdzałem i obserwowałem dpf, ale okazało się, że nie ma z nim żadnych problemów przy moim stylu jazdy a jeżdżę zdecydowaną większość po mieście i niezbyt długie odcinki i co jakiś czas dłuższa trasa. Także spokojnie.
Może wypowie się ktoś kto miał faktycznie problemy z DPF.
To chyba mozna nazwac problemem z DPF...Załącznik 74608Załącznik 74609
Buratino, koledze chodziło chyba o ciut dłuższy opisDPF sam z siebie Ci auta nie zjarał
![]()
Alfa Romeo 156 2.4 JTD '00 - sprzedana
Alfa Romeo 159 2.4 JTDm '06 - sprzedana
Alfa Romeo Giulia Veloce Q4 '17
zle sie zrozumielismy panowie komputer serwisowski nic nie pokazuje jest zero bledów jedyne bledy jakie posiada to brak podgrzewanego lusterka i uszkodzony czujnik parkowania kontrolka zapalila sie tylko raz potem zgasla i juz nie swieci.i nie lubie zbednych komentarzy typu (BOZE WIDZISZ I NIE KRZYCZYSZ filozofowie sie wielcy znalezli typowe polskie cwaniactwo).Przy okazji wyciagal ktos z was czujniki parkowania nie wiem czy trzeba demontować caly przedni zderzak czy mozna to zrobic jakos inaczej ???
Ostatnio edytowane przez Cater3 ; 24-10-2012 o 11:39
Czy jeśli filtr wypala się średnio co 315km to jest znak że trzeba się go pozbyć? czy tak częste wypalania działają negatywnie na silnik i wszystko co z nim związane?
Pewne negatywne skutki ma wypalanie się filtra na niskich obrotach. Wtedy komputer dawkuje dodatkowe wtryski paliwa (po fazie zasadniczego wtrysku następują dodatkowe dotryski paliwa, sam wtrysk zasadniczy jest opóźniony i ma większą dawkę, dopływ powietrza jest ograniczony), które w praktyce mają spowodować bardzo wysoką temperaturę spalin. Część paliwa przedostaje się przez pierścienie do oleju i powoduje degradacje oleju (ma gorsze właściwości smarujące i inne). Dodatkowo sam filtr nie chłodzony powietrzem też niepotrzebnie ogrzewa całą okolicę samochodu – przykład podany wyżej na obrazkach to skrajny przykład, podejrzewam, że wynik kilkukrotnego uruchomienia wypalania filtra na postoju.
Sam filtr potrafi sam się wypalać (wypalanie pasywne) gdy przez dłuższy czas prędkość obrotowa silnika jest wysoka, np. pow. 3000 obr/min. W takich warunkach spaliny "naturalnie" są gorące i następuje pasywny proces wypalania się filtra (temp. spalin 300-450 stopni wystarcza do pasywnego procesu wypalania, w tym czasie silnik nie zmienia trybu pracy).
Jeśli chodzi o kontrolkę – to kontrolka nie informuje o aktualnym procesie wypalania za każdym razem. Kontrolka informuje o zatkaniu się filtra po kilku próbach wypalenia.