Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: swap silnika 155ps na 150ps czy sa roznice

  1. #1
    biegacz22
    Gość

    Domyślnie swap silnika 155ps na 150ps czy sa roznice

    witam !! szykuje mi sie swap silnika poniewaz padla moja alfa i zaden mechanik nie chce sie podjac naprawy twierdza ze szkoda roboty i wogole proponuja SWAPA tylko mam problem ze znalezieniem silnika olbo za drogo albo szmelc . jak udalo mi sie znalezc to gosc nie moze mi podac dokladnie modelu wiec pytam JAKA JEST ROZNICZ POMIEDZY SILNIKIEM Z 146 2.0 TS Z 99r A 156 2.0 TS 155 PS AR 32301??? pomozcie !!!!

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar tomito
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Kielce / Gdańsk
    Auto
    AR 156 1.8 TS 2003 benzyna | Chevrolet Tahoe 2002 5.3 V8 | W oczekiwaniu aż Stelvio stanieje...
    Postów
    471

    Exclamation

    Po pierwsze kolego, co Ci się stało z silnikiem, zatarłeś? Panewki? Korbowód wyszedł blokiem? Cóż tak strasznego się stało, że mechanicy drżą na myśl naprawy? Na początku poradzę Ci - zmień mechanika. Najprościej, wsadzić inny motor... a to że padnie po 10k km to kogo to obchodzi... tacy to "wymieniacze", zero doświadczenia. Podejrzewam, że mieliby problem z poprawną wymianą tarczy hamulcowej...

    TS 16v montowane były w 155/146/147. TS 16v CF1 w wersji 2.0 rozwijał 150 KM. CF1 charakteryzuje aluminiowa pokrywa zaworów, aluminiowy lub żeliwny (nie pamiętam) dolot, brak zmiennej geometrii dolotu, EGR chyba miały, 1-katalizator, 1-lambda. Generalnie uważany jest za jeden z najlepszych TS 16v jakie wyszły od grupy Fiata. Jeśli CF1 to kompletny łącznie z ECU.

    Pytanie: Co Ci się stało w obecnym? Bo może nie warto inwestować w używkę, tym bardziej że mając używkę i tak WARTO zrobić remont - panewki główne, korbowodowe, sprawdzić wał, uszczelniacze zaworowe, sprężyny zaworów, sprawdzić tuleje cylindra, planowanie + uszczelka, uszczelnienia wału, pierścienie tłokowe, wyważyć i pomierzyć cały zestaw korbowo-tłokowy. Tego nie ominiesz, bo nie będziesz wiedział czym jeździsz. Piszesz, że niektóre używki drogie - nie dziw się... jak dobry stan to i drogie. Sam wał używany to koszt 700, regenerowany z gwarancją z 2500 PLN. Za darmo nikt zdrowego silnika nie odda, tym bardziej TwinSpark'a.

    Może jeśli to panewki to poszukaj dobrego mechanika i zrób remont. Chcesz mieć pewność, kup wał regenerowany z gwarancją z DE, UK czy IT - ceny od 250 EUR do 550 EUR.

    ERRATA: Ty masz obecnie wersję CF2 - 155 KM. Z przekładką na CF1 nie powinno być żadnych problemów, tj. co do zespolenia ze skrzynią.
    Ostatnio edytowane przez tomito ; 25-10-2012 o 12:38
    Jedyny miarodajny wskaźnik jakości kodu jednostka WTF/min - czyli programisty dzień powszedni...
    Wielki błysk - czarny pysk czyli elektronika dzień powszedni...

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Nie wiem skąd jesteś, ale licząc koszty remontu za cholerę nie opłaca się wymieniać silnika na coś niepewnego. A, że mechanikowi łatwiej to już inna sprawa. Jak znajdziesz takiego, któremu się będzie chciało i ma trochę oleju w głowie to nie baw się w swap. Nic nie zaoszczędzisz a po dobrze zrobionym remoncie silnik zrobi spokojnie kolejne >200 tys.km.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  4. #4
    biegacz22
    Gość

    Domyślnie

    co do uwagi Tomilo to oczywiscie ma racje natomiast moge powiedziec ze na wlascicielach Alf z silnikami TS lub JTS to sprzedawcy robia wielki biznes znalezzienie silnika w aucie jest nie mozliwe chyba ze jakies padaczki ktora chistorie ma podobna do mojego auta. znalezienie dobrego mechanika to dzis nie lada wyzwanie a jesli chodzi o silnik alfa TS to wszystcy robia wielkie gały i nie chca sie za to brac niestety ten moj silnik to jednostka w ktora iwestowac sie nie oplaca poniewaz wczesniejszy wlasciciel za czesto wsadzal tam swoje łapkina nastepnie wydmuchało uszczelke zrobil ja fachowiec lecz niestety nie mam pewnosci czy sprawdzil wsystko wewnatrz poniewaz po dwoch tygodnia ch dziwnie zaczoł szarpac. nie mineły pol roku od uszczelki a motor stanął.
    wiec stary silnik to przeszłosc udało mis sie znalezc nowy za 2 tys pochodzenie z niemiec przebieg to ok 120 tys własnie dzis przyszedł wyglada ok ale bedzie montowany w srode jesli wszystko bedzie ok to pakuje nowy rozrzad olej filtr i ruszam na trase ! JAK ALFA RUSZY DAM ZNAC !!!

Podobne wątki

  1. [156] Swap silnika AR 2.0 TS
    Utworzone przez JarekFK w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 06-06-2016, 19:38
  2. [75] SWAP silnika czy remont silnika?
    Utworzone przez Alfista92 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 28
    Ostatni post / autor: 21-01-2015, 21:02
  3. AR 156 zmiana z 2.0 150PS na 2.0 155PS - różnice itp
    Utworzone przez umpapa w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 31-10-2013, 20:27
  4. SWAP silnika 2.5 V6 na 3.0 V6
    Utworzone przez pafnuc20 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-07-2013, 14:42
  5. [145] Jak rozpoznac 2.0 qv 155PS od 2.0 150PS PILNE....
    Utworzone przez 19maciek82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-04-2009, 12:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory