Strona 3 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 51

Temat: AR GT/159 - 25k PLN: ma to sens?

  1. #21
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    Co wy tu pierdzielicie za pierdoly związane z 156 , rdza w 147 też występuje może nie tak jak w 156 ale też jest częstym zjawiskiem , ja bym za ta kase brał 156 po fl 2.4 jtd

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Guto Zobacz post
    Witam,
    159 za takie pieniądze to fikcja, jakiś wyeksploatowany egzemplarz z bardzo długo listą napraw. 159 jest po prostu jeszcze za świeża, żeby tak mocno spaść w cenie.
    Ale GT, czemu nie, można poszukać, najlepiej krajowy. I jeszcze jedno GT jest sporo lżejszy od 159, a co za tym idzie niezła frajda z jazdy.
    150KM na ok. 1360kg, a 150 na ok. 1600kg to spora różnica. ja potrzebowałem diesla, dlatego wybrałem Brerę ( w GT nie było 2.4jtdm), ale gdybym szukał V6 to bym wziął GT, lżejsza, szybsza, włoski silnik, a nie GM.
    GT to będzie klasyk, 156 i 147 to modele poprzedniej generacji, późniejsza odsprzedaż będzie coraz trudniejsza.
    Teoretyzowanie... Da się kupić 159 za 25-27 tysięcy, w stanie nadającym się do spokojnej eksploatacji (powtarzam to po raz n-ty), tylko nie można miec wyśrubowanych wymagań co do rocznika/wersji silnikowej/wyposażenia. I stan techniczny nie będzie problemem - jeszcze raz podkreślam - trzeba tylko MĄDRZE kupić auto, a nie rzucać się na jakąś pseudookazję Alfa TI 2007 rok za 27 tysięcy złotych.
    Polecasz GT 3.2 V6 - fajnie, a teraz powiedz, ile takich egzemplarzy, które nie będą rujnowały budżetu, znajdziesz w przedziale 25 tysięcy złotych? Bo jak na razie to ja nie znam ani jednego takiego auta, z wystawionych na sprzedaż. Poza tym koszt eksploatacji takiego GT, zarówno pod kątem zużywanego paliwa jak i napraw, będzie lekko licząc 2x wyższy, niż 159-ki 1.9 JTD.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #23
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,806

    Domyślnie

    Cytat Napisał Radeon Zobacz post
    Dzięki Panowie, rozjaśniliście mi temat znacznie.
    159 odpada zatem z definicji, 156 także z racji generacji.
    Zatem zainteresuję się krajowymi GT i 147.
    Ostatecznie nic na siłę - będziemy pracować nad gotówką i nie ustawać w modlitwach by aktualna 17to letnia Astra I nie wymagała nieprzewidzianej reanimacji..
    pozdrawiam!
    156 wcale niekoniecznie musi odpadać - zobacz np. taki egzemplarz: http://www.forum.alfaholicy.org/sprz...2005_roku.html

  4. #24
    Guto
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Teoretyzowanie... Da się kupić 159 za 25-27 tysięcy, w stanie nadającym się do spokojnej eksploatacji (powtarzam to po raz n-ty), tylko nie można miec wyśrubowanych wymagań co do rocznika/wersji silnikowej/wyposażenia. I stan techniczny nie będzie problemem - jeszcze raz podkreślam - trzeba tylko MĄDRZE kupić auto, a nie rzucać się na jakąś pseudookazję Alfa TI 2007 rok za 27 tysięcy złotych.
    Polecasz GT 3.2 V6 - fajnie, a teraz powiedz, ile takich egzemplarzy, które nie będą rujnowały budżetu, znajdziesz w przedziale 25 tysięcy złotych? Bo jak na razie to ja nie znam ani jednego takiego auta, z wystawionych na sprzedaż. Poza tym koszt eksploatacji takiego GT, zarówno pod kątem zużywanego paliwa jak i napraw, będzie lekko licząc 2x wyższy, niż 159-ki 1.9 JTD.
    Witam,

    na wstępie proszę przeczytać uważniej pierwszy post. Koledze chodziło o model 1.9 jtdm (150KM) i o takich rozmawiamy. Uwagi o V6 czy to Brery czy GT to moje osobiste doświadczenia.
    Alfe 159 1.9 jtdm 150KM za przytoczone przez Pana pieniądze to na pewno "od dziadka, albo babci" z zachodniej granicy.

  5. #25
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał karmal Zobacz post
    25k.... + w niedługim czasie:
    - sprzęgło
    - dwumas
    - jak 16V to pewnie kolektor
    - wywalenie DPF
    - zaślepienie EGR
    - może przekładnia
    - dwa komplety opon

    i 8k już masz + ubezpieczenie
    AR 159 powoli tanieją i tak jak kiedyś granicą cenową dla sensownego JTDm 1.9 16v było 40 kzł tak teraz obniżyła się poniżej 30 kzł. Ja osobiście wolę kupić auto tańsze, od osoby prywatnej, nawet z kilkoma drobnymi defektami i przed dużym serwisem – właśnie po to by zostawić sobie te 8 kzł na naprawy, które wymienione zostały powyżej (+ rozrząd, ewentualnie wahacze). I po to by po wydaniu tych kilku tysięcy mieć pewność co już mam wymienione. Jeśli kupuję auto na 3-4 lata to kiedyś i tak będę musiał wymienić opony, dwumasę, wyciąć DPF. Więc nie ma dla mnie takiej dużej różnicy czy zrobię to teraz czy za rok. A jaką masz gwarancję, że te elementy nie padną w aucie za 40-50 kzł? Takie droższe auto ma przebieg bliższy 100-140kkm, więc akurat jest przed wywalaniem DPF, przed wymianą dwumasy, przed awariami wtrysku czy turbiny.

    Niestety nie ma jednoznacznej odpowiedzi na pytanie czy da się kupić auto za 25 kzł. Dużo zależy od dalszego budżetu na utrzymanie samochodu (trzeba sobie jasno powiedzieć, że nawet egzemplarz za 50 kzł, będzie wymagał nawet kilku tysięcy zł w pierwszym roku – tej klasy auto ma po prostu trochę droższe części eksploatacyjne niż Fiat Punto), od konkretnego egzemplarza, od desperacji właściciela, który sprzedaje samochód (generalnie łatwiej trafić okazję cenową od osoby prywatnej, która już ma kolejny samochód i ma ochotę po prostu szybko sprzedać auto).
    Być może warto kupić auto, które ma taką cenę z powodu jakiś defektów blacharskich – porysowanych elementów, jakieś parkingowe zdarzenia. Przez zimę odłożyć na lakiernika i cieszyć się tańszym egzemplarzem.

    Cytat Napisał Radeon Zobacz post
    Hmmm.... rozumiem, że z GT sprawa wygląda podobnie?
    Moim zdaniem wśórd GT może być łatwiej znaleźć coś sensownego – bo można szukać wśród aut nieco starszych.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 05-11-2012 o 17:00

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Guto Zobacz post
    Witam,

    na wstępie proszę przeczytać uważniej pierwszy post. Koledze chodziło o model 1.9 jtdm (150KM) i o takich rozmawiamy. Uwagi o V6 czy to Brery czy GT to moje osobiste doświadczenia.
    Alfe 159 1.9 jtdm 150KM za przytoczone przez Pana pieniądze to na pewno "od dziadka, albo babci" z zachodniej granicy.
    Radzę najpierw przeczytać cały wątek, a potem zadawać pytania. Pierwsza moja odpowiedź na to zapytanie była taka : "Są za 25 tysięcy egzemplarze 159-ek, którymi spokojnie trochę pojeździsz. ALE najczęściej są to wersje 120-konne, z wyposażeniem Impression albo Impression z paroma dodatkami (klima automat, alfatex) i przebiegi realne pod 200.000 km."

    I takie auta są, są sprawne, nie rozsypują się po odjechaniu 20 km od miejsca zakupu. Sprzedałem takich egzemplarzy kilka, ostatnio poszedł Sportwagon z 2008 roku, z 1.9 JTD 120KM, w wersji wyposażeniowej "total bieda", ale kosztował 26 tysięcy. Przebieg 180 tysięcy kilometrów z małym groszem. Wymieniony rozrząd, w miarę sensowne opony, zawieszenie bez zarzutu. Rzadko udaje się upolować taki tani okaz, ale nie jest to niemożliwe. Przy wersjach 150-konnych nie widzę problemu, żeby dorwać auto z rocznika 2006, z przebiegiem realnym w okolicach 200.000 km, za podobną kwotę - przy czym wymagane jest dużo cierpliwości i umiejętne selekcjonowanie aut do oględzin.

    Polecanie komuś, kto ma 25 tysięcy na Alfę, żeby kupił GT z silnikiem 3.2 V6, można uznać za próbę władowania kogoś w zajebiście problematyczny wózek, który przeklnie najdalej po pół roku i tak zakończy się przygoda z marką Alfa Romeo.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  7. #27
    Guto
    Gość

    Domyślnie Zrozumienie postu

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Radzę najpierw przeczytać cały wątek, a potem zadawać pytania. Pierwsza moja odpowiedź na to zapytanie była taka : "Są za 25 tysięcy egzemplarze 159-ek, którymi spokojnie trochę pojeździsz. ALE najczęściej są to wersje 120-konne, z wyposażeniem Impression albo Impression z paroma dodatkami (klima automat, alfatex) i przebiegi realne pod 200.000 km."

    I takie auta są, są sprawne, nie rozsypują się po odjechaniu 20 km od miejsca zakupu. Sprzedałem takich egzemplarzy kilka, ostatnio poszedł Sportwagon z 2008 roku, z 1.9 JTD 120KM, w wersji wyposażeniowej "total bieda", ale kosztował 26 tysięcy. Przebieg 180 tysięcy kilometrów z małym groszem. Wymieniony rozrząd, w miarę sensowne opony, zawieszenie bez zarzutu. Rzadko udaje się upolować taki tani okaz, ale nie jest to niemożliwe. Przy wersjach 150-konnych nie widzę problemu, żeby dorwać auto z rocznika 2006, z przebiegiem realnym w okolicach 200.000 km, za podobną kwotę - przy czym wymagane jest dużo cierpliwości i umiejętne selekcjonowanie aut do oględzin.

    Polecanie komuś, kto ma 25 tysięcy na Alfę, żeby kupił GT z silnikiem 3.2 V6, można uznać za próbę władowania kogoś w zajebiście problematyczny wózek, który przeklnie najdalej po pół roku i tak zakończy się przygoda z marką Alfa Romeo.
    Jeszcze raz Panu powtórze to co szanowni koledzy pisza w odpowiedzi na post zaczynający.
    Wypowiadamy się na temat 159, GT, 156 ale z silnikiem diesla 1.9 jtdm 150KM !!!!!!
    Przytoczone moje wcześniejsze doświadczenia odnośnie GT czy Brery z V6, miało na celu przybliżenie, zainteresowanie GT, jako modelem, w tym przypadku interesuje
    autora tego tematu z silnik diesla 1.9 jtdm 150KM czy to jest dla Pana juz wystarczająco czytelne.
    Wiem, że niekiedy bardzo się chce sprzedać samochód, ale ja i pozostali koledzy z tego tematu wypowiadamy sie na temat róznych modeli z interesującym autora silnikiem.
    i jeszcze raz silnika V6 nie polecamy autorowi tematu, skoro chce określony silnik diesla. Jednakże można przedstawić atrakcyjność danego modelu na przykładzie różnych silników, ja pisałem o GT, koledzy o 156, 147, 159 i równiez o GT.
    Mam nadzieje, że już dokładnie opisałem co ja polecam, a raczej czym chcę zaiteresować autora tematu.

  8. #28
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Nigdy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Okolice Oświęcimia
    Auto
    159 Sportwagon 2.4JTDm Q-Tronic
    Postów
    251

    Domyślnie

    Ja z kolei nie rozumiem skąd to przekonanie, że krajowy samochód będzie lepszy. Bo chyba zakładacie, że będzie lepszy, skoro takiego polecacie szukać.
    Niby w czym samochód kupiony w Polsce ma być lepszy od takiego kupionego w Niemczech czy Holandii?
    Jak dla mnie "krajówka" to raczej wada niż zaleta, znając nasze drogi, naszych kierowców i naszych "fachowców" (bez obrazy Tomek_KRK )

  9. #29
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał Nigdy Zobacz post
    Ja z kolei nie rozumiem skąd to przekonanie, że krajowy samochód będzie lepszy. Bo chyba zakładacie, że będzie lepszy, skoro takiego polecacie szukać.
    Niby w czym samochód kupiony w Polsce ma być lepszy od takiego kupionego w Niemczech czy Holandii?
    Jak dla mnie "krajówka" to raczej wada niż zaleta, znając nasze drogi, naszych kierowców i naszych "fachowców" (bez obrazy Tomek_KRK )
    Ja osobiście nie kupiłbym dla siebie auta eksploatowanego w kraju, gdybym równolegle miał możliwość nabycia takiego samego pojazdu, eksploatowanego za granicą. Jest jedna podstawowa różnica pomiędzy takimi autami - stopień "wytłuczenia" wynikający z różnicy w jakości dróg oraz jakość i zakres wykonywanych napraw, wynikająca z zasobności portfeli właścicieli aut tu i na Zachodzie. Oczywiście zakładam, że pochodzenie pojazdu jest porównywalne - np. prywatny właściciel w PL i prywatny w Niemczech. Tudzież firma w PL i firma np. w Niemczech...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  10. #30
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tomek_KRK Zobacz post
    Ja osobiście nie kupiłbym dla siebie auta eksploatowanego w kraju, gdybym równolegle miał możliwość nabycia takiego samego pojazdu, eksploatowanego za granicą. Jest jedna podstawowa różnica pomiędzy takimi autami - stopień "wytłuczenia" wynikający z różnicy w jakości dróg oraz jakość i zakres wykonywanych napraw, wynikająca z zasobności portfeli właścicieli aut tu i na Zachodzie. Oczywiście zakładam, że pochodzenie pojazdu jest porównywalne - np. prywatny właściciel w PL i prywatny w Niemczech. Tudzież firma w PL i firma np. w Niemczech...
    Ja zaryzykowałem i kupiłem auto z polskiego salonu. Faktycznie – w zawieszeniu miałem co wymieniać. Ale po wymianie będę miał spokój z zawieszeniem na kilka lat, a w samochodzie teraz nic się nie tłucze i nic nie skrzypi. Co do "zakresu wykonanych napraw" to masz rację – ja dość mocno wynegocjowałem cenę właśnie z tego powodu, że kilka drobiazgów nie było naprawianych na czas, a ich naprawa na nowych częściach była bardzo droga (np. wycieraczka tylna, czujnik parkowania, wkład lusterka). Ostatecznie jestem zadowolony z zakupu (cena była naprawdę mocno okazyjna jak na dobrze wyposażony egzemplarz distinctive), choć tak naprawdę to dopiero za rok-dwa będę mógł napisać czy na pewno był to sensowny zakup.

    Na pewno za zakupem auta krajowego przemawiają łatwiejsze formalności, to że można je od razu ubezpieczyć i jeździć po drogach.

Podobne wątki

  1. Inwestować czy nie, sens..
    Utworzone przez KubaS w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-04-2014, 08:59
  2. 159 do 30-32tys zł, czy to ma sens?
    Utworzone przez juhass w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 14-08-2012, 13:28
  3. Czy jest sens robić?
    Utworzone przez kilu w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 12:54
  4. [146] Czy jest sens
    Utworzone przez Voyager_1988 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-06-2009, 22:30

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory