Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 35

Temat: Kompresja 1.6 boxer

  1. #11
    Bolek145
    Gość

    Domyślnie

    To nie są jakieś tam mocne stuki tylko po prostu niewiem często w silnikach VW z rana tak inaczej chodzą tak klekocząco troszke.
    Auto nie przydymia mi ani na wysokich obrotach na ciepłym silniku ani na małych obrotach na zimnym silniku.

    Hmm spotkałem się z opiniami że boxery lubią obroty to pomyslałem że wręcz zdrowo kręcić je wysoko , przecież ten mój "ciągnie" to w sumie dopiero od 3,5 tyś obr... i wtedy ma fajny dzwięk.

    Może tak z kręceniem do odcinki przesadziłem ale np jadąc nią jakoś 150km/h obroty są już jakoś 5tyś a to są już duże obroty. Zimny silnik nie kręce nawet wyżej niż 2tyś obr...

  2. #12
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Na jakim oleju jeżdzisz?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #13
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    IMO wolno Ci łapie ciśnienie w głowicach na zimnym, to może być wina zbyt lepkiego w niskich temperaturach oleju (tanie 15W40 lub 10W40 np. mobil s2000) oleju lub dużej ilości syfu w układzie smarnym.
    Zimnym silnikiem najlepiej jeździć 2-3 tys, 1-2 tys jest niskie ciśnienie oleju i to nie jest zdrowe dla niego.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  4. #14
    Bolek145
    Gość

    Domyślnie

    Od 2007r ta Alfa przejechała 100tyś km na oleju 10w40 , teraz został zalany 15w40 i przejechała na nim 13tyś km. Na dniach wymieniam olej na 10w40.
    Poprzedni własciciel namieszał troche , zmienił na 15w40 bo mu wcieła trochę oleju i pomyślał że czas na zmiane.
    Ale myśle że jak tylko tyle KM to nic jej nie będzie , olej jest bardzo czysty jak by dopiero został zalany.

    Mam jeszcze jeden problem , auto normalnie nagrzewa mi się do lekko ponad 80st i trzyma tą temperaturę no chyba że długo stoi to idzie 2-3mm wyżej i włacza się wiatrak ale mam problem z ogrzewaniem.
    Jak już ma te 80 st i włączam ogrzewanie na max gorące to przez dobre 5minut daje zimnym może lekko letnim powietrzem. Dopiero po chwili zaczyna lecieć letnie takie z hmm 20st C powietrze mimo tego że jest na max gorące ustawione.
    Nie ma różnicy czy trzymam na 3 tyś obr czy na wolnych obrotach..
    Ostatnio edytowane przez Bolek145 ; 13-11-2012 o 01:13 Powód: Dopisanie informacji

  5. #15
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bolek145 Zobacz post
    olej jest bardzo czysty jak by dopiero został zalany.
    To znaczy że olej w ogóle nie czyści a cały syf zostaje w silniku. Dobry olej to po 1000 km jest czarny jak smoła. do tego, minerała pali auto zwykle więcej bo ma niższą temperaturę zapłonu.
    Zmieniaj olej na dobre 10W40, np. Valvoline Maxlife, możesz przy okazji zrobić płukanie układu olejowego i powinno przestać klekotać, co tam klekocze.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomakt
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16V 95'
    Postów
    354

    Domyślnie

    jak się robi płukanie?
    jak to w domu zrobić?

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Kańczuga, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 8v 115 KM
    Postów
    75

    Domyślnie

    Każda płukanka ma na opakowaniu instrukcję. Zazwyczaj się dolewa ją do oleju, auto musi pochodzić i spuszczasz cały olej ot filozofia.

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    co do płukanek to powiem, że są bardziej i mnie agresywne. jeżeli pierwszy raz to polecam mniej (ja tak zrobiłem) gdyż nie byłem pewien silnika do końca by nie rozpuściło mi gumowych uszczelek i też skróciłem czas z 10 min na 5. te agresywne są z siarczkiem molibdenu i leje się je gdy jest się w 100% pewnym silnika i jego kondycji. taką zastosuje na drugi raz.

    silnik huczy bo płukanka się pieni w środku, po jej zastosowaniu i przejechaniu 3000km od wymiany mam olej ciemniejszy ale nie czarny czyli coś tam popłukało do tego chodzi ciszej
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  9. #19
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Ja robiłem płukankę dwa razy w Maździe Xedos 6 1.6, raz w Renault Megane 1.4 i w swoim TSie też raz. Zawsze używałem Liqui Moly Motor Flush czarnego, w Xedzie przy drugim płukaniu skróciłem czas z 10 do 5 min, bo olej był strasznie do d... i nie warto było silnika przeciążać. Efekt? Zawsze taki sam, auto chodzi ciszej, równiej, zamiast jednego wielkiego hurgotu z głowicy słychać ewentualnie jeden zabłąkany, klepiący popychacz A zlewa się strasznie zasyfiony, czarny olej. Mam w planach w ramach koła naukowego zmierzyć wpływ płukania układu na ciśnienie oleju, ale trochę kłopotliwa by była procedura (wlać nowy olej do nigdy nie płukanego auta, zmierzyć ciśnienie, przejechać parę tys. km, zrobić płukankę i na nowym oleju znów zmierzyć ciśnienie, a najlepiej tak w parunastu autach, żeby mieć grupę badawczą )
    A dwusiarczek molibdenu to środek smarny, więc jego zawartość w płukance jest silnie pożądana, co by silnika płukaniem nie przytrzeć.
    A jak się to robi - ano, tak jak napisali koledzy, silnik na pewno będzie głośniej chodził w tym czasie (ale nie ma prawa terkotać inaczej jak z głowicy!) i warto mieć oko na wskaźnik temperatury.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    Zawsze używałem Liqui Moly Motor Flush czarnego
    to samo zastosowałem- fajnie szumiało podczas pracy przy następnej wymianie się zastanowię czy wziąć to samo czy z siarczkiem molibdenu .

    zgadza się- olej po płukaniu czarny jak smoła
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

Podobne wątki

  1. [164] 164 3.0v6qv/3.0v6 kompresja
    Utworzone przez Wujo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 19-05-2015, 20:03
  2. kompresja 1.9 JTD
    Utworzone przez don camillo w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-02-2014, 00:32
  3. Jaka kompresja w 2,4 jtd cf2 ??
    Utworzone przez damian2709 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-08-2012, 07:28
  4. [145] KOMPRESJA 1,6 BOX
    Utworzone przez Gopcio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-09-2008, 13:57
  5. [145] Jaka kompresja w 145 1.6 Boxer
    Utworzone przez Gopcio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-06-2008, 10:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory