Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 35

Temat: Kompresja 1.6 boxer

  1. #21
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomakt
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16V 95'
    Postów
    354

    Domyślnie

    jeszcze zapytam:
    cieknie mi, znaczy bardziej się poci uszczelka wałka rozrządu (czy simmering, jak to się zwie nie wiem)
    wymieniłem olej, ale nie płukałem w ogóle (weszło tylko 4l). Poprzednio był lany 15w40 więc wszystkie dziury pozatykał i teraz:
    Czy przepłukać i zalać jeszcze raz (teraz leje Valvoline MaxLife ), czy koniecznie wymienić uszczelkę? I czy to wpłynie na silnik?
    Jakiś typo mi mówił, że mi pierścienie zaczną puszczać :/

    (mam nadzieję, że nawiązuję do tematu, jak coś to sorry za off-topic )

  2. #22
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Koniecznie wymienić uszczelkę, co to za pytanie w ogóle, kiedyś zacznie się nią lać konkretnie Pierścienie nie zaczną puszczać od płukanki, zwykle wypłukuje trochę brudu z rowków pierścieniowych i lepiej chodzą. Tym bardziej nie zaczną puszczać od wymiany uszczelki, lol.
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  3. #23
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Tomakt
    Dołączył
    03 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.7 16V 95'
    Postów
    354

    Domyślnie

    nie no chodziło mi o wpływ płukanki na silnik i pierścienie, nie wpływ wymiany uszczelki
    bo czy to nie jest tak, że mineralny jest gęstszy od półsyntetyka (w każdym razie zatyka bardziej) i jak zaleje półsyntetyk (i przepłukam) to wszystkie mi uszczelki pójdą?
    Ostatnio edytowane przez Tomakt ; 14-11-2012 o 10:35

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    O BORze, znowu to samo Mity mechaników z PRLu.
    Mineralny nie jest gęstszy, tylko ewentualnie bardziej lepki i to tylko w niskich temperaturach (niskie są też tzw. pokojowe). W wysokich (czyli warunki pracy silnika) mineralny jest mniej lepki od syntetyka, łatwiej się pali i ma jeszcze masę innych wad. Uszczelki mogły pójść ewentualnie, ja się zalało do auta nieprzystosowanego do olejów na bazie estrów taki olej - zmieniały się przez lata materiały uszczelek, jak i zmieniły się sposoby produkcji oleju. Jeżeli po wymianie oleju zacznie się lać z jakiejś uszczelki, to znaczy, że i tak była do wymiany - nie rozumiem logiki, w jakiej uszczelnienie silnika brudem jest prawidłowe, a jak ciśnienie oleju wypchnie brud, to też będzie się lało.
    A swoją drogą, nomenklatura mineralny-półsyntetyk-syntetyk też w dzisiejszych czasach nie ma już jako takiego zastosowania. Większość olejów na rynku z punktu widzenia takiego określania jest mineralna. Sugerowanie się klasą SAE tez nie ma pod tym względem sensu, a nawet byle kupa spełnia tzw. dopuszczenia producentów. Liczy się jakość oleju i ilość dodatków oraz to, żeby zalany olej spełniał warunki producenta i pasował do warunków atmosferycznych pod względem SAE. 15W40 w zimie to masakra dla zimnego rozruchu, 10W to minimum na Polską zimę, a 5W najlepiej (z tym, ze tu trzeba uważać na tanie oleje 5W).

    A jak masz wlane Valvo Maxlife po minerale, to spokojnie przejeździj tak z 10 tys., zrób płukankę i znów wlej ten olej. Ma bardzo dobrą liczbę zasadową, świetnie wypłukuje nagary.
    Ostatnio edytowane przez Rzmudzior ; 14-11-2012 o 11:17
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  5. #25
    Użytkownik Romeo Avatar Jester
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wrocław/Włodawa
    Auto
    AR 146 1.4 bx
    Postów
    948

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rzmudzior Zobacz post
    15W40 w zimie to masakra dla zimnego rozruchu
    a co gdy posiadam motula 4100 15w50?
    If you just let me I'll find a way
    To ease your mind and for you to stay
    And I will untie all the ropes
    It's hard for me but believe me, I'm trying.

  6. #26
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie

    Motul 15W50 ma o ile pamiętam temperaturę krzepnięcia w pobliżu 10W40 innych marek Ale to akurat wyjątek, z jakiegoś powodu jest 15W ^^
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  7. #27
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jester Zobacz post
    a co gdy posiadam motula 4100 15w50?
    Wystarczy przeczytac ulotkę tego produktu i bedzie jasne do czego ten olej jest przystosowany na co odporny i wtedy wiadomo dlaczego15W i dlaczego 50

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #28
    Bolek145
    Gość

    Domyślnie

    A ile wchodzi oleju do tego mojego 1.6 boxera? Pomyslałem ze skoro moj silnik zrobil 170tys km na 10w40 i ostatnie 13tys km na 15w40 to ja mu teraz zaleje 5w40 bo poczytalem ze mozna tak zrobic. Co wy na to?

  9. #29
    esco1982
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bolek145 Zobacz post
    A ile wchodzi oleju do tego mojego 1.6 boxera? Pomyslałem ze skoro moj silnik zrobil 170tys km na 10w40 i ostatnie 13tys km na 15w40 to ja mu teraz zaleje 5w40 bo poczytalem ze mozna tak zrobic. Co wy na to?
    Producent przewidzial 10w40 wiec taki lej ewentualnie jak lubisz czesto trzymac blisko czerwonego pola to zalej 10w60 Motula oczywiscie

  10. #30
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    10w60 Motula oczywiscie
    ciekawe gdzie takiego Motula znajdzie

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. [164] 164 3.0v6qv/3.0v6 kompresja
    Utworzone przez Wujo w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 19-05-2015, 20:03
  2. kompresja 1.9 JTD
    Utworzone przez don camillo w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 18-02-2014, 00:32
  3. Jaka kompresja w 2,4 jtd cf2 ??
    Utworzone przez damian2709 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 23-08-2012, 07:28
  4. [145] KOMPRESJA 1,6 BOX
    Utworzone przez Gopcio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 15-09-2008, 13:57
  5. [145] Jaka kompresja w 145 1.6 Boxer
    Utworzone przez Gopcio w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-06-2008, 10:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory