Strona 2 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 83

Temat: Regenerowane koło dwumasowe

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Zastanawiam się nad jednym skąd biorą części do regeneracji tych kół na pewno nie od Luk-a ani Sachs-a,dwumas jest dość skomplikowaną i precyzyjną cześcią.

    - - - Updated - - -

    Ja wiem że każdy w tych czasach szuka oszczędności,ale gdy masz zamiar użytkować bellę to zainwesuj w nowe a na pewno nie będziesz żałował.

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał sendiii Zobacz post
    Witam. Czy ktoś założył do swojego pojazdu regenerowane koło dwumasowe?? i jak z jego wytrzymałością??
    Nowa część około 1200zł a regenerowana 600 zł zatem widać różnicę.
    Jak stać Cię na 159 to i wyplujesz tysiaka na dwumas a nie jakieś badziewie zakładać dla mnie to chore.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  3. #13
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jony88 Zobacz post
    Jak stać Cię na 159 to i wyplujesz tysiaka na dwumas a nie jakieś badziewie zakładać dla mnie to chore.
    Mocne słowa ale moje zdanie na ten temat jest takie samo jak twoje,na pewnych rzeczach nie powinno się oszczędzać.

    - - - Updated - - -

    Ale i tak ostateczna decyzja należy do niego.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał ANET Zobacz post
    Mocne słowa ale moje zdanie na ten temat jest takie samo jak twoje,na pewnych rzeczach nie powinno się oszczędzać.

    - - - Updated - - -

    Ale i tak ostateczna decyzja należy do niego.
    Ja rozumiem oszczędności oszczędnościami ale bez przesady,trzeba było sobie golfa kupic.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jony88 Zobacz post
    Jak stać Cię na 159 to i wyplujesz tysiaka na dwumas a nie jakieś badziewie zakładać dla mnie to chore.
    Jony nie bądź taki kozak, bo jak ktoś wymienia dwumasę to zazwyczaj wymienia się też sprzęgło z łożyskiem oporowym, żeby potem po chwili nie rozbierać wszystkiego jeszcze raz z powodu sprzęgła. Wtedy z 1200zł robi się 2400zł, a jak dodasz do tego robociznę to masz okrągłe 3000zł. Masz tyle żeby wywalić na auto w jeden dzień?
    Wszyscy odradzają zakładanie regenerowanej dwumasy, ale jakoś nikt nie nie ma doświadczenia w tej sprawie.

    PS. AR159 można teraz kupić za śmieszne pieniądze więc nie trzeba mieć kupy kasy żeby nią jeździć.

    Nero Provocatore - AR159
    Jedna mARka - Jeden Klub - Alfaholicy

  6. #16
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jony88 Zobacz post
    Ja rozumiem oszczędności oszczędnościami ale bez przesady,trzeba było sobie golfa kupic.
    Bez przesady z tym kupieniem sobie golfa. Olej wymieniasz w ASO? Czy oszczędzasz? Jak rozrusznik się się zepsuje to kupujesz nowy? Czy regenerujesz? A gdy będziesz miał problem z klapami wirowymi w kolektorze to co zrobisz? Kupisz nowy, oddasz do regeneracji czy wyrzucisz klapy?

    Granica między oszczędzaniem sensowym a przesadnym są zwykle trudne do wyznaczenia, każdy sam sobie tą granicę wyznacza. W tym wypadku wszystko wskazuje na to, że regeneracja dwumasowego koła to jest przesadne oszczędzanie. Ale warto taki wątek założyć, żeby się tego dowiedzieć. Inna sprawa – ktoś tu kiedyś podawał link do części, którą można było kupić w ASO jako regenerowaną – i tam w praktyce oznaczało to chyba część jak nową.

    Inna sprawa, że wymiana koła dwumasowego powinna za sobą pociągnąć wymianę tarczy sprzęgła, docisku i wysprzęglika oraz oleju w skrzyni. Niestety robi się z tego 3 tys. zł i taka kwota boli nawet ludzi dobrze zarabiających – stąd naturalna próba szukania oszczędności. W tym wypadku praktyka pokazuje, że takie oszczędności przynoszą dodatkowe wydatki.

    Co do praktyki regenerowanego koła dwumasowego – widziałem parę lat temu kilka takich regenerowanych kół z BMW wyciąganych z auta kilka miesięcy po założeniu – właśnie dlatego, że kompletnie nie zdały egzaminu. To był czas, gdy koła dwumasowe kosztowały krocie. Nie znam szczegółów – czy koła się rozsypały, czy był inny problem. To był jeden z tych warsztatów, które nie lubi oszczędności, tylko każdy uszkodzony drobiazg najchętniej wymieniłby na nową część. Dla mnie sprawa jest dość jasna – w AR 159 1.9 koła dmumasowe nie są już tak drogie jak kiedyś, więc nie warto wchodzić w regeneracje.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 18-11-2012 o 11:26

  7. #17
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Ja was rozumiem ja nie ma na myśli oleju itp. tylko chodzi dokładnie o dwumas założe zregenerowany mechanior i co będzie jak po 50tyś szlag go trafi i od nowa ściągaj skrzynie wtedy zakupi już nowy bo dłużej wytrzyma. I w takich akurat przypadkach ja uważam,że nie powinno sie przepłacać. A jeśli chodzi o cene 159 można wyrwac za śmieszne pieniądze oczywiście najczęściej skarbonke za auto zadbane i dobrze utrzymane swoje trzeba zapłacić. Moja jak zostanie u mnie to na wiosne sprzęgło też pójdzie do wymiany i pójdzie razem z dwumasem jeśli będzie w kiepskim stanie.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


  8. #18
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał sickboy Zobacz post
    Jony nie bądź taki kozak, bo jak ktoś wymienia dwumasę to zazwyczaj wymienia się też sprzęgło z łożyskiem oporowym, żeby potem po chwili nie rozbierać wszystkiego jeszcze raz z powodu sprzęgła. Wtedy z 1200zł robi się 2400zł, a jak dodasz do tego robociznę to masz okrągłe 3000zł. Masz tyle żeby wywalić na auto w jeden dzień?
    Wszyscy odradzają zakładanie regenerowanej dwumasy, ale jakoś nikt nie nie ma doświadczenia w tej sprawie.
    Jeśli to zrobisz na regenerowanej dwumasie, wydasz 2400 zamiast 3000. Nadal masz różnicę 600 PLN. Jedynym sensownym rozwiązaniem na oszczędność przy tej wymianie jest zakup używanego kompletu sprzęgło/dwumasa od kogoś, kto ma np. rozbitą 159 z małym przebiegiem po takiej wymianie. Osobiście nie znam nikogo, komu regenerowana dwumasa wytrzymałaby dłużej niż 40 tysięcy kilometrów. Oryginał wytrzymuje bez problemu 100.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #19
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Nowy dwumas według danych producenta powinien wytrzymać co najmniej w normalnej eksploatacji 150000 tys.km.,wiem wiem jest to bardzo duży wydatek,ale z doświadczeń z klijentami wiem że co tanie to drogie.

    - - - Updated - - -

    Nieraz słyszałam i widziałam jak narzekali kupując sobie używane lub w jakiś tam sposób regenerowane koła i w niedługim czasie jeszcze raz rozbiórka i wymiana,płacąc dwa razy za to samo.

    - - - Updated - - -

    Ale jeszcze raz napiszę ostateczną decyzję i tak podejmuje właściciel pojazdu.

  10. #20
    Użytkownik Romeo Avatar Jony88
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Hucisko-Leżajsk /Dungannon
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9 16V '07 190km/425NM'& GT 1.9 16V '07& 156 2.5 V6 '98
    Postów
    3,545

    Domyślnie

    Cytat Napisał ANET Zobacz post
    Nowy dwumas według danych producenta powinien wytrzymać co najmniej w normalnej eksploatacji 150000 tys.km.,wiem wiem jest to bardzo duży wydatek,ale z doświadczeń z klijentami wiem że co tanie to drogie.

    - - - Updated - - -

    Nieraz słyszałam i widziałam jak narzekali kupując sobie używane lub w jakiś tam sposób regenerowane koła i w niedługim czasie jeszcze raz rozbiórka i wymiana,płacąc dwa razy za to samo.

    - - - Updated - - -

    Ale jeszcze raz napiszę ostateczną decyzję i tak podejmuje właściciel pojazdu.
    Dlatego mnie wszyscy zlinczowli ale jak napisał wyżej również Tomek zakładanie regenerownego dwumasu nie ma najmniejszego sensu. Ale fakt faktem właściciel i tak zrobi jak będzie chciał.
    Alfa Romeo 156 '00 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.8 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '03 1.9 JTD (była)
    Alfa Romeo 156 '03 2.4 JTD (była)
    Alfa Romeo 147 '02 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 147 '01 1.6 T.S (była)
    Alfa Romeo 156 '04 1.9 16V (była)
    Alfa Romeo GT '07 1.9 16V (była)
    Alfa Romoe 159 '07 1.9 16V (jest)
    Alfa Romeo 156 '98 2.5 V6 (jest)

    Moje Panie http://www.forum.alfaholicy.org/nasz..._jony88-7.html


Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 07-02-2019, 15:10
  2. Koło dwumasowe AR 156 1.9 JTD 1.9
    Utworzone przez Hermes w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 24-10-2014, 15:22
  3. koło dwumasowe
    Utworzone przez Steo w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-09-2014, 20:36
  4. koło dwumasowe z 147 do 156
    Utworzone przez sobi112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-11-2010, 20:04

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory