Mój ECU ma datę zaprogramowania w 2009r wersja to chyba właśnie 055. Kupiłem nówkę fabrycznie zaklejoną po podłączeniu do auta ECU sam się zaadoptował, nie robiłem żadnych resetów...
Mój ECU ma datę zaprogramowania w 2009r wersja to chyba właśnie 055. Kupiłem nówkę fabrycznie zaklejoną po podłączeniu do auta ECU sam się zaadoptował, nie robiłem żadnych resetów...
a nie musiałeś resetować do virgin state immo?
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
Panowie udało mi się opanować problem z obrotamiObjawy: mocne bujnięcie obrotami w dół przy naciśnięciu sprzęgła przy dojeżdżaniu do świateł do 500 obr a raz na 10 razy nawet zgaśnięcie silnika, jeśli nie zgasł to po 2-3 wahaniach było już 800 -1000. Powodem było mikroskopijne pęknięcie obudowy i przebicie na 4 cewce z prawej strony obudowy do śruby w głowicy. Objawem po którym powinienem się domyślić był wysoki ujemny TRA około -100k i błąd P1173 oraz lekko ciemniejszy kolor elektrod na świecach od tej cewki. Po wymianie auto duużo lepiej wchodziło na obroty i nie gasło lecz nadal pozostało jedno bujnięcie w granicach 800 - 1000 przy dojeździe do świateł. dalsze poszukiwania i wymiana zaworka odmy oraz węża z opaskami od zaworka do głowicy. Prawdopodobnie sprężynka już straciła swoje właściwości. Reset ECU i około 200 kilometrów nauki nowych parametrów i jest super
Przejechałem około 2000km od tej naprawy żeby potwierdzić diagnozę i nadal ok. Jeszcze zauważyłem, że twardniejące węże są powodem nieszczelności w układzie dolotowym a fabryczne opaski już mogą nie ściskać ich prawidłowo i na to TS jest mocno wrażliwy w kwestii falowania. Mam nadzieję, że komuś mój przypadek pomoże zlokalizować i zneutralizować problem. Pozdrawiam
Dzięki na pewno się przyda w kwestii sprawdzenia. Moje cewki są lekko popękane ale ich jeszcze nie wymieniałem.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
No to dziwne, jak podłączyłem drugie ECU to palił mi się kluczyk IMMO.
spalanie 7.8l/100km
====================================
pomoc w diagnostyce komputerowej Alf
Po przeczytaniu prawie wszystkich stron dochodzę do wniosku, że lepiej zmienić autoJa na chwilę obecną zmieniłem sondę bo była martwa i był błąd w kompie, ale falowanie nie ustąpiło. Mam chęć pobawić się z alternatorem bo zauważyłem, że jak ma za duży pobór to bardziej faluje, znam taki przypadek z innego samochodu (mercedes C 220) i objawy były podobne wymienialiśmy wszystko co komputer pokazywał i ciągle było to samo, aż kolega zaczął szukanie w ładowaniu i jak zmieniliśmy alternator to cisza i spokój. Chyba kupie sobie jakiegoś anglika na części z dobrym silnikiem to będę robił metodą prób i błędów
- - - Updated - - -
Musisz kupić ECU rozkodowane to wtedy odpali bez problemu, ale musisz uważać bo na allegro jest pełno niby rozkodowanych ale to jest wałek i musisz kupić od sprawdzonego sprzedawcy
Ja się skłaniam jednak w kierunku nastawnika przepustnicy.Potencjometr niestety się wyciera na bieżni i tyle.
Wymieniłem właśnie jeden taki zespół przepustnicy i sprawa załatwiona
kolego lukas, alternator to ja nawet 100A zamontowałem (zmieniając przy tym aku) i nic to nie pomogło
faktycznie przy większym obciążeniu jest gorzej, ale nie zawsze
też obstawiam nastawnik lub/i przepustnicę, ale nie mam na moje widzimisię aż tyle kasy
większość z nas wymieniała silniczki ale na używane a to żaden dowód że silniczek nie jest winny
z resztą było już tu na forum kilka osób które pisały że wymieniły i mają święty spokój
Może masz rację ale chciałbym wyleczyć Alfę z falowania i próbuję wszystkiego. Szukam po hurtowniach ale na nową przepustnicę jeszcze nie trafiłem, a z używkami jak jest to wiemy. A czy da się wymienić sam nastawnik czy jest zespolony na stałe z przepustnicą?