Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 78

Temat: brak mocy do 2000tyś 2.4jtd...

  1. #41
    criss
    Gość

    Domyślnie

    ciągnąć może ale czy nie ma oporów po drodze co opóźnia turbo. Kurde nie wiem jakie powinno być podcisnienie od vacum pompy ale te 0.8 bara wydaje mi się prawidłowe. Tak jak ci pisałem wcześniej sprawdź gruszkę i czy cięgno sie nie zaciera no i regulacja cięgna do sprawdzenia.

  2. #42
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał cinek_ Zobacz post
    Możesz i na blokadach rozrząd złożyć a może dalej być źle ustawiony. Koło na wałku ma tolerancję i na siłę ząb da się przestawić (mimo, że jest na klinie) co więcej jeśli wałki w głowiczce są przestawione to i tak wóz będzie źle chodził mimo, że ustawienie rozrządu wg blokad będzie książkowe. Uszkodzone wtryski (zatarte) mogą powodować tego typu objawy ale spadek mocy byłby wyczuwalny w pełnym zakresie prędkości obrotowej. MAF był weryfikowany?
    Nie bardzo rozumiem - jakim cudem stosując blokady ktoś może źle ten rozrząd złożyć? To jest fizycznie niemożliwe, o ile składający nie jest debilem. Przecież blokady blokują wałki rozrządu - to kwestia tolerancji na wałku jest tu nieistotna, bo ściągasz blokady dopiero po założeniu paska.

    Auto chodzi dziwnie - dla mnie takie zmulenie to zawsze był efekt nie do końca zamkniętego EGR albo nieszczelności na dolocie/wydechu. Tu wszystkie newralgiczne rzeczy były podobno sprawdzane i podmieniane, dynamiczne logi pokazują, że wszystko jest w najlepszym porządku, a turbina wstaje jakby chciała, a nie mogła. Po czym jak już wstanie i naładuje swoje, to na dłuższy moment ciśnienie spada do 1.6 bar, a potem znowu wraca na max. Więc albo ktoś źle to testował wcześnie, albo jest uwalone sterowanie zmienną geometria - innej opcji nie ma.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  3. #43
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Podmieńcie turbo na chwile i bedzie wszytko jasne.
    Albo zgrajcie program i sprawdzcie czy cos nie było grzebane.
    Ostatnio edytowane przez oops2k ; 18-11-2012 o 09:13

  4. #44
    Użytkownik Świeżak Avatar AlfaRomeo156
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147GTA, Spider 916 3.2
    Postów
    55

    Domyślnie

    Jestem po trasie 1000km autostrada wrazenia niezbyt przyjemne podczas szybkiej jazdy objawy sie nasilaja jadac 100km/h majac 2000obrotow i 6bieg jak naciskam pedal przyspieszenia do konca auto przyspiesza i zwalnia oczywiscie wskazowka od turbiny laduje na 1.6 potem na 0.6 auto zwalnia i tak w nieskonczonosc... trzeba delikatnie przyspieszac albo wbic 5bieg i przy wiekszych obrotach mniej wiecej 2500 tego juz nie ma. Jadac na 6biegu 200km/h pod delikatna gorke auto zaczelo zwalniac a nie bylem zaladowany wskazowka od turbo skakala delikatnie 1.55bar do 1.45bar. Z gorki z ciezkim bolem pojechalem prawie 230km/h wskazanie licznikowe oczywiscie nie jechalem tak caly czas ale tylko do testow. Ogolnie nie ma ten samochod takiej mocy jak powinna byc,
    Chyba poswiece sobie troche czasu na wyciagniecie turbiny u mnie i u mojego kolegi wtedy podmienie i bede wiedzial na 100% czy to turbo.
    Tomek co bylo zle testowane wczesniej?

  5. #45
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfaRomeo156 Zobacz post
    Jestem po trasie 1000km autostrada wrazenia niezbyt przyjemne podczas szybkiej jazdy objawy sie nasilaja jadac 100km/h majac 2000obrotow i 6bieg jak naciskam pedal przyspieszenia do konca auto przyspiesza i zwalnia oczywiscie wskazowka od turbiny laduje na 1.6 potem na 0.6 auto zwalnia i tak w nieskonczonosc... trzeba delikatnie przyspieszac albo wbic 5bieg i przy wiekszych obrotach mniej wiecej 2500 tego juz nie ma. Jadac na 6biegu 200km/h pod delikatna gorke auto zaczelo zwalniac a nie bylem zaladowany wskazowka od turbo skakala delikatnie 1.55bar do 1.45bar. Z gorki z ciezkim bolem pojechalem prawie 230km/h wskazanie licznikowe oczywiscie nie jechalem tak caly czas ale tylko do testow. Ogolnie nie ma ten samochod takiej mocy jak powinna byc,
    Chyba poswiece sobie troche czasu na wyciagniecie turbiny u mnie i u mojego kolegi wtedy podmienie i bede wiedzial na 100% czy to turbo.
    Tomek co bylo zle testowane wczesniej?
    Hmm spróbuj zrobić jeszcze coś takiego - egr zaślep całkowicie blachą bez żadnych otworów, wywal DPF z auta (wykręć i połóż go w garażu) i wtedy się autem przejedź. Bo objaw masz dokładnie taki jak w autach z nie domykającym się zaworem EGR lub zapchanym DPF-em. Wiem, ze EGRy byly podmieniane a dpf czyszczony, ale ten eksperyment zajmie max pol godziny, a moze rozwiazac temat.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  6. #46
    Użytkownik Świeżak Avatar AlfaRomeo156
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147GTA, Spider 916 3.2
    Postów
    55

    Domyślnie

    EGR zaslepilem blacha, nie wiem czy jest lepiej czy gorzej ogolnie auto dalej ciezko idzie z dolu i trzeba po wcisnieciu gazu dlugo czegac na reakcje gazu nawet jak jest na wysokich obrotach spuszcze z gazu przy 3tys i po chwili wcisne spowrotem jest duza turbo dziura denerwujace jest to jak zmienie z 2 biegu na 3bieg na wysokich obrotach i trzeba chwile czekac az auto znowu sie wkreci na obroty.
    Po tym zaslepieniu zastanawiajace jest dla mnie ze nie ma zadnego bledu wyswietlanego zrobilem 30km i auto zachowuje sie normalnie a egr jest zaslepiony blacha byc moze rzeczywiscie jest jakas nieudana mapa wgrana w silniku czy tak ma byc? Zapomnialem napisac jeszcze, ze brera nie przyjmuje zadnego BOXa tuningowego mam 2 BOXy przystosowane do tych silnikow stosowalem je w alfie 159 i w spiderze a jak wepne je do brery to swieci blad silnika komputer pokazuje brak jakiegos napiecia a samochodem nie da sie jezdzic trzyma wolne obroty ponad 1tys i prawie wogole nie przyjmuje gazu (pewnie to tryb awaryjny).
    Wyglada to rzeczywiscie na blad w mapach silnika...
    Jutro odepne jeszcze DPFa.

  7. #47
    Użytkownik Świeżak Avatar AlfaRomeo156
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147GTA, Spider 916 3.2
    Postów
    55

    Domyślnie

    Próba z zaślepieniem egr i wyciągnięciem dpfa nie przyniosła jakiejś zmiany w przyspieszaniu dalej turbina późno wstaje około 2tyś obrotów. W sumie już się przyzwyczaiłem.
    Najgorsze jest to, że auto coraz gorzej zapala nie ważne czy zimny czy ciepły czasami po postoju całonocnym zapali od strzała a czasami na ciepłym silniku kręci kilkanaście sekund. Wczoraj wymieniłem czujnik położenia wału na nowy i nie pomogło. Wszystkie wtryski mają korekty w granicach 0.2, 0,4. Pompa podaje dobre ciśnienie, czujnik położenia wału wymieniony i dalej ciężko zapala...
    Już sam nie wiem co zrobić z tym samochodem odwiedził już kilka serwisów, mechaników podmieniane były różnego radzaju czujniki, EGRy itd. zresztą wszystko opisane jest w postach. Kupie sobie 156 z 2.4jtd 20V 175km tam nie ma klap w kolektorze, nie ma DPF i innych niepotrzebnych rzeczy które mnie wykańczają nerwowo a przyspieszenie nieporównywalnie większe jak w 159 czy Brerze 2.4 z 200km. Pewnie znajdzie się wiele przeciwników tej opinii ale sami się przejedźcie 159 z 2.4 20V a potem 156 z 2.4 20V.

  8. #48
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfaRomeo156 Zobacz post
    Próba z zaślepieniem egr i wyciągnięciem dpfa nie przyniosła jakiejś zmiany w przyspieszaniu dalej turbina późno wstaje około 2tyś obrotów. W sumie już się przyzwyczaiłem.
    Najgorsze jest to, że auto coraz gorzej zapala nie ważne czy zimny czy ciepły czasami po postoju całonocnym zapali od strzała a czasami na ciepłym silniku kręci kilkanaście sekund. Wczoraj wymieniłem czujnik położenia wału na nowy i nie pomogło. Wszystkie wtryski mają korekty w granicach 0.2, 0,4. Pompa podaje dobre ciśnienie, czujnik położenia wału wymieniony i dalej ciężko zapala...
    No to pozostaje to, co było podejrzane wcześniej - turbina i jej sterowanie. I do tego "must have" w tym silniku - czyli klapy z kolektora do wywalenia na orbitę...
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

  9. #49
    Użytkownik Świeżak Avatar AlfaRomeo156
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147GTA, Spider 916 3.2
    Postów
    55

    Domyślnie

    Aha zapomniałem napisać, że po całkowitym zaślepieniu EGR auto nie pokazuje błędów na zegarach jedynie jak podpiąłem pod komputer pokazało błąd EGR i opis że jest zamknięty czy jakoś tak.

    - - - Updated - - -

    Może w ten weekend przełożę turbinę ze Spider'a mojego kolegi bo nie pozostaje nic innego jeżeli chodzi o doładowanie ale dlaczego taki problem z zapalaniem świece też wymieniłem na nowe bo 2 były spalone i błąd pokazywało na zegarach.

  10. #50
    Użytkownik Fachowiec Avatar Tomek_KRK
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159
    Postów
    2,706

    Domyślnie

    Cytat Napisał AlfaRomeo156 Zobacz post
    Aha zapomniałem napisać, że po całkowitym zaślepieniu EGR auto nie pokazuje błędów na zegarach jedynie jak podpiąłem pod komputer pokazało błąd EGR i opis że jest zamknięty czy jakoś tak.

    Może w ten weekend przełożę turbinę ze Spider'a mojego kolegi bo nie pozostaje nic innego jeżeli chodzi o doładowanie ale dlaczego taki problem z zapalaniem świece też wymieniłem na nowe bo 2 były spalone i błąd pokazywało na zegarach.
    Bo w tych autach trzeba zrobić następujące rzeczy:
    - nie bawić się w czyszczenie kolektora i składanie go spowrotem, tylko trzeba po wyczyszczeniu wywalić klapy i miec pewność, że kolektor masz w 100% szczelny,
    - jeśli coś jest nie halo z DPF-em - wywalić to ustrojstwo
    - uszczelnić kolektor wydechowy (krzywi się)

    Silniki wtedy chodzą równiutko, mają dobre przyspieszenie od 1500 obr/min i można autem jeździć. Jakiekolwiek dziury w dolocie/na wydechu - powodują dziwne anomalia. Po wywaleniu DPF-a i uszczelnieniu kolektorów masz tak prostą drogę, którą podążają spaliny i powietrze, że trudno, żeby toto nie chciało jechać.
    WWW.AUTKA.PL - kompleksowa obsługa samochodów

Podobne wątki

  1. 156 2.4jtd 175km brak mocy i chumra dymu
    Utworzone przez Krzysiiekk91 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 30-05-2015, 16:48
  2. Po wymianie turbiny brak mocy 2.4JTD 136KM
    Utworzone przez czesioos w dziale 166
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-01-2015, 22:23
  3. Komputer Koszalin. Brak mocy Alfa 156 2.4jtd
    Utworzone przez Thiadrae w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 25-09-2013, 16:07
  4. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-06-2013, 20:14
  5. Brak mocy i ponadto stos kodów błędów 2.4jtd
    Utworzone przez Andrzej_ w dziale 166
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-07-2012, 12:24

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory