Na co mam zwrócić uwagę przy zakupie 156 ki. Będzie to rocznik 98-99. Z góry dziękuje za pomoc. Aha i raczej będzie to 2.0
Na co mam zwrócić uwagę przy zakupie 156 ki. Będzie to rocznik 98-99. Z góry dziękuje za pomoc. Aha i raczej będzie to 2.0
na rdzę na podwoziu i w nadkolach.
sprawdz czy auto ma siłe ruszyc z kopytem z miejsca- groo aut ledwo przyspiesza poniżej 3 tys obr/ min. falowanie obrotów na biegu jałowym - łacznie z gasnieciem silnika.
Ps.poleciłbym Ci silnik 2.0 jezeli szukasz benzynowego. juz tłumacze dlaczego....
otórz dowiedziałem sie od kolesia który zajmuje sie alfami ze silniki z serii twin spark były produkowane w oparciu o ten sam blok silnika tzn silniki 1400, 1600, 1800 i 2000 maja taka sama srednice tłoków (chyba 2000 ma o 1mm wieksza srednice tłoka ?tylko), róznia sie tylko (w uproszczeniu) wykorbieniem na wale i wypukłoscia tloka...
Podobno silniki 1800 sa na tyle przeciażone ze dochodzi w nich do obócenia panewek
Silnik 1600 jest całkiem całkiem ale ma wyzej max moment obrotowy (przy 4500)niz np w silnikach 1800 - 2000 - (3500) co zmusza do mocniejszego krecenia silnika głównie w miescie
silnik 2000 m juz wałki wyrównowazajace (przez co jest drozszy wserwisowaniu) wle juz dzieki temu rozwiazaniu w tym silniku nie ma takich przeciazeń jak w przypadku 1800 cm
0obecnie bym zaryzykował i brał 1800 albo bardziej pewniak 2000. pozdro.moze pomogłem...
na rdzę na podwoziu i w nadkolach.
sprawdz czy auto ma siłe ruszyc z kopytem z miejsca- groo aut ledwo przyspiesza poniżej 3 tys obr/ min. falowanie obrotów na biegu jałowym - łacznie z gasnieciem silnika.
Ps.poleciłbym Ci silnik 2.0 jezeli szukasz benzynowego. juz tłumacze dlaczego....
otórz dowiedziałem sie od kolesia który zajmuje sie alfami ze silniki z serii twin spark były produkowane w oparciu o ten sam blok silnika tzn silniki 1400, 1600, 1800 i 2000 maja taka sama srednice tłoków (chyba 2000 ma o 1mm wieksza srednice tłoka ?tylko), róznia sie tylko (w uproszczeniu) wykorbieniem na wale i wypukłoscia tloka...
Podobno silniki 1800 sa na tyle przeciażone ze dochodzi w nich do obócenia panewek
Silnik 1600 jest całkiem całkiem ale ma wyzej max moment obrotowy (przy 4500)niz np w silnikach 1800 - 2000 - (3500) co zmusza do mocniejszego krecenia silnika głównie w miescie
silnik 2000 m juz wałki wyrównowazajace (przez co jest drozszy wserwisowaniu) wle juz dzieki temu rozwiazaniu w tym silniku nie ma takich przeciazeń jak w przypadku 1800 cm
0obecnie bym zaryzykował i brał 1800 albo bardziej pewniak 2000. pozdro.moze pomogłem...
nie wydaje mi się, żeby 2.0 TS był mniej awaryjny od jego mniejszych braci. Wszystkie TSy są tak samo awaryjne, a mi jako posiadaczowi 2.0 wydaje się, że ten jest najbardziej![]()
Posiadam od roku 2.0 TS i nie mam kompletnie żadnych problemów.Trzeba ja traktować jak delikatną włoszkę ,wtedy sie odwdzięczy bezawaryjna pracą.
Jeśli ktoś kupuje auto, które ma 200 tys.km przebiegu i liczy ,ze nic przy niej nie będzie robił to to chyba ma coś z głową.
TEN TEMAT BYŁ SETKI RAZY NA FORUM... PO CO ZNOWU O TYM PISAĆ?!
Użyjcie opcji SZUKAJ!
P.S.
Siafal89 , nie zachowuj się jak BABA! :-) Twój TS po prostu potrzebuje dobrej ręki Alfisty...
MACIEK - moja ma 140 tys. km przebiegu. Wiem, że używane auto nie jest nowe i prędzej czy później trzeba będzie coś przy nim zrobić. Być może Twoja to dobry egzemplarz. Moja też się taka wydawała, ale niestety stało się najgorsze i zatarły się panewki a wał korbowy ma pęknięcie. Nie katowałem jej, bardzo o nią dbałem, a ona mi się tak odwdzięczyła![]()
moniczka_23_wwa - heheh, ale u mnie mojemu TS-owi nigdy nic nie brakowało ;]
Panewki same z siebie się nie padają… A może to byłą wina niskiego poziomu oleju, katowania do odcięcia i jakiegoś wniesienia? Miała prawo nie zaciągnąć oleju…
Po za tym chęci do Alfy to czasem za mało. Ważne jest też szczęście i pomoc ludzi, którzy się na nich znają i dlatego są takie miejsca jak to forum! Głowa do góry… :-) Czujnik znalazłeś czy mam Ci iść i pomóc? :-)