Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: [156] jaki olej po naprawie?

  1. #1
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie [156] jaki olej po naprawie?

    Witam!

    Moja 156 wróciła właśnie od mechanika po zatarciu silnika. Silnik jest naprawiony a nie wymieniony. Mechanik zalał silnik na okres dotarcia olejem mineralnym lotos. Wszyscy radzą mi żebym zmienił go na jakiś półsyntetyk, a po okresie dotarcia znowu zmienił olej. Powiedzcie mi jaki mam wlać teraz olej. I jaki najlepiej potem. Czy warto teraz wydawać pieniądze na jakiś drogi olej i czy jest to konieczne? Czy zalać jakimś tańszym półsyntetykiem, a dopiero po dotarciu wlać lepszy olej? Silnik to jak w opisie tematu 2.0TS a przebieg 146 tys. km. Chciałbym go zmienić jak najszybciej, najlepiej jeszcze dziś.

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Mdx
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Volvo V60 D4 2015r.
    Postów
    532

    Domyślnie

    mi sie wydaje ze mineralny olej to tylko do jakiś zajechanych silników sie nadaje, a nie do silnika po remoncie :shock:
    Gdy nie dajesz rady, a walczysz dalej.... wtedy zaczyna się Kyokushin

  3. #3
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    mechanik prawdopodobnie poleciał po kosztach, tylko nie wiem dlaczego, skoro to nie on płaci za naprawę, a miał powiedziane żeby nie oszczędzać...

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar krzychoo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V
    Postów
    116

    Domyślnie

    Ja po remoncie zalałem to co miało być, czyli Motul 10W40. Po 1500 km ponownie go wymieniłem na Motul 10W40 i teraz zmieniam co 10.000 km i jest git. Choć jeden z mechaników twierdził, że Motul to trochę za dobry olej na początek i przez to silnik będzie się nieco dłużej docierał. Można więc na początek pomyśleć (do pierwszej wymiany po 1500-2000km) o oleju innego producenta, ale na pewno o prawidłowych parametrach (10W40).
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V '03

    Były:
    AR 156 2.6 V6, AR 156 2.0 TS SW

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    mechanik dobrze zrobil wlewając tani olej mineralny do silnika po remoncie.. po szlifie najlepiej zawsze wlać najpierw minerany..

    ale po tysiacu musisz go zlać i wlac jakis lepszy juz 10w40 a potem znowu po ok 2tys nowy juz wlasciwy...

  6. #6
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    Alfista - słyszałem od kilku osób i nie wiem czy to jest prawda, ale twierdzą one, że silnik zatarł się z powodu oleju, facet od którego kupiłem wóz wlał olej mineralny. Niestety jak kupiłem samochód nie pytałem jaki olej jest wlany, facet miał na podwórku inną alfę i jakoś z tego powodu chyba mi to umkło. Myślałem że facet zna się na rzeczy. Z tego powodu teraz boję się jeździć na mineralnym i chcę go jak najszybciej wymienić. Najważniejsza informacja to to, że silnik zatarł się po 1733km po wymianie. I z tego powodu myślę, że 1000km na oleju mineralnym to stanowczo za dużo, obawiam się żeby usterka się nie powtórzyła bo pójdę z torbami.

    krzychoo - czy na przykład TEN będzie w porządku? czy są jakieś inne oleje Motula?

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    od oleju mineralnego wątpie zeby ci silnik zatarło, chyba ze tamten koles dlugo nie zmienial oleju i bylo pełno mułu ktory został rozpuszczony przez syntetyk jak rozumiem ktory potem wlales co moglo doprowadzic do zapchania kanałow olejowych...

    moim zdaniem taki minerał nie zaszkodzi na spokojną jazde po remoncie.. a potem zmienic na półsyntetyk, no ale oczywiscie mozesz odrazu zalać pólsyntetyk ale gdzies czytalem ze na takim mineralnym masełku silnik sie lepiej dociera..

  8. #8
    Siafal89
    Gość

    Domyślnie

    Ja z kolei słyszałem, że olej mineralny jest gęstszy i gdzie osiądzie w jakichś mikroszczelinach, to potem półsyntetyk go wypłuka i okres dotarcia się wydłuża. Też nie wiem czy to prawda, ale ile ludzi, tyle historii ;]

    mimo wszystko zmienię olej, już go kupiłem rano to zrobię

  9. #9
    provokator
    Gość

    Domyślnie

    odświeżam temat, czy podczas wymiany z mineralnego na półsyntetyk wystarczy tylko spuścić czy też trzeba odessać wszystko dokładnie z miski i zrobić płukanie?

    pytam ze względu na poniższą odp gdyż jeździłem na nim nieco dłużej niż 1tys km

    Cytat Napisał Alfista
    od oleju mineralnego wątpie zeby ci silnik zatarło, chyba ze tamten koles dlugo nie zmienial oleju i bylo pełno mułu ktory został rozpuszczony przez syntetyk jak rozumiem ktory potem wlales co moglo doprowadzic do zapchania kanałow olejowych...
    ogólnie to nie wiem czy był zatarty silnik lecz po prostu był zalany mineralny shell helix... (ten żółty) - choć na różnych ludzie jeżdżą (ostatnio kumpel był na wymianie i też tego shella mu polecili zalać...)

    teraz planuję wymianę i nie bardzo wiem właśnie na co...
    a ten shell nie bardzo chyba nadaje się do alfy (silnik pracuje bez zarzutów) ale przede wszystkim coś w nim jest że do jakiego auta go nie nalać to zawsze trzeba dolewać ;/

Podobne wątki

  1. jaki olej ?
    Utworzone przez JTD w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 06-11-2014, 22:00
  2. Jaki olej do V6?
    Utworzone przez satal w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-06-2014, 21:05
  3. 156 1.9 jtd 105 km jaki olej??
    Utworzone przez hubus20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-09-2012, 18:20
  4. jaki olej GL4 czy GL5
    Utworzone przez nelo89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 16:38
  5. [33] Jaki olej?
    Utworzone przez adams w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 10-10-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory