Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 17 z 17

Temat: Turbosprężarka - problem. Silnik słaby do 2000obr/min

  1. #11
    Użytkownik Świeżak Avatar herbig
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 20v, CLS 350 CDI, JEEP Grand 5.2, Q7
    Postów
    227

    Domyślnie

    Dzisiaj odpiąłem przepływomierz i muszę przyznać że jest poprawa, auto już nie "przerywa" ani na moment przy przyspieszaniu. Dla pewności zamieszczę jeszcze tutaj logo z jazdy, może w przyszłym tygodniu uda mi się to zrobić. Czy na razie mogę jeździć z odpiętą przepływką ?

  2. #12
    ViP Maniak resoraków Avatar Rufik
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Ruda Śląska
    Auto
    wigry 3/AR166 1,4 tdi
    Postów
    822

    Domyślnie

    jezeli cie stac na takie spalanie to czemu nie
    [IMG][/IMG]Lubia chlyb ze tustym

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar kamko25
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    dolny śląsk
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20v 2006r. Distinctive. Była 156 SW 2.4 Jtd 10v 2002r
    Postów
    446

    Domyślnie

    Ja miałem identycznie i mam taki sam silnik jak ty. Miałem walnięty przepływomierz i zrobiłem ponad 500km z odpiętym. Nic się nie dzieje bo komp podaje wtedy stałą wartość masy powietrza - a nie mierzoną z przepływki. Pali więcej ale bez przesady - nie jest to jakieś kosmiczne spalanie. Po 50km na odpiętej przepływce zapalił się Check Engine, ale nic się nie działo. Kupiłem nową przepływkę (ori BOSCH 640zł) założyłem i po 50km Check sam zgasł. Wykasowałem błąd kompem i po temacie. Objawy miałem identyczne jak ty.

  4. #14
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    pytanko, co jest grane, Alfa bardzo kopciła i raz na jakiś czas po ostrym deptaniu włączała się kontrolka CHECK ENGINE oraz silnik przechodził w tryb awaryjny, wystarczyło zgasić i uruchomić autko i jazda dalej z normalną mocą. Odpiąłem przepływkę, AR przestała kopcić ale po ostrym butowaniu nadal zapala się kontrolka i przechodzi w tryb awaryjny (gaszenie i odpalenie AR działa). Po sprawdzeniu FES'em wyskoczyły błędy:
    1: P0110 - Sygnał temp. powietrza z przepływomierza - ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika
    2: P0101 - Przeplywomierz - ECU odebrało bardzo niski sygnał z czujnika
    3: P1235 - Sygnał ciśnienia doładowania - ECU odebrało bardzo wysoki sygnał z czujnika

    po próbie kasowania błędów zostały:
    1: P0110 - Sygnał temp. powietrza z przepływomierza
    2: P0101 - Przeplywomierz

    Błąd P0101 (Przepływomierz) rozumiem bo przepływka jest wypięta, a co powoduje resztę?

    Z góry dzięki za pomoc.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  5. #15
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Jastrzębie-Zdrój
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.4JTD 10v 150km 2003r
    Postów
    395

    Domyślnie

    P0110 To również błąd przepływki, znajduje się w niej czujnik temp powietrza, wiec automatycznie po wypięciu przepływki te dane przestają być przesyłane.

    Co do P1235 to spróbuj wyczyścić czujnik doładowania, w 10v znajduje się on za kolektorem,a dokładnie jest w niego wkrecony. Przymocowany torxem T25 o ile dobrze pamiętam, odpinasz wtyczkę, odkręcasz torxem, delikatnie wyjmujesz (zbudowany z plastiku) no i czyscisz. Potem składasz
    ____

    Może opiszę też moją sytuację.

    U mnie wygląda to tak ze po podpięciu do lapka FES pokazuje 1/2 wartości powietrza jaką oczekuje ECU. np 600 podawane przy 1200 oczekiwanych Na biegu jałowym jest jeszcze lepiej, 50 podawane / 300 oczekiwane.

    Po odłączeniu przeplywki auto lepiej zbiera się z dołu niż ma to miejsce z podpiętym przepływomierzem, co jest plusem w jeździe po mieście lecz możliwe ze minimalnie słabsze w wyższym zakresie obrotów.
    Dzisiaj robiłem 2x50km w 'trasie', w jedną stronę przepływomierz ON w drugą OFF i znowu miałem wrażenie ze w 'trasie' auto lepiej dawało rade z podpiętym przepływomierzem. I bądź tu człowieku mądry

    Innych błędów nie ma.
    Ostatnio edytowane przez Arek166 ; 27-11-2012 o 18:47

  6. #16
    Użytkownik Znawca Avatar Dawid_Zielu
    Dołączył
    08 2010
    Auto
    Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTD 20V Sportronic '03
    Postów
    1,277

    Domyślnie

    ok, czyli najprawdopodobniej albo coś z odmą lub źle zregenerowana turbina, ponieważ gdy ściągnąłem rurę przy IC idącą do silnika to była mokra od oleju, a czujnik doładowania najprawdopodobniej jest zaklejony od oleju, już kiedyś zauważyłem i przeczyściłem lecz myślałem że to naleciałość czasu użytkowania.
    Alfa Romeo - "bez serca bylibyśmy jedynie maszynami"

  7. #17
    Użytkownik Świeżak Avatar herbig
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 20v, CLS 350 CDI, JEEP Grand 5.2, Q7
    Postów
    227

    Domyślnie

    Wina przepływomierza, po wymianie na nowy problemy ustąpiły.

Podobne wątki

  1. [Brera] Silnik 2.0 JTDM 170 KM - słaby dół i reakcja na gaz
    Utworzone przez djrobertos w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 20:18
  2. problem z ABS i VCD słaby silnik nie wiem od czego
    Utworzone przez manius2008 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 20:05
  3. Silnik stracił moc. Max 2000obr/min JTD
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale GT
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 18-04-2012, 08:44
  4. kolektor wydechowy turbosprężarka / silnik / pompa wtryskowa/
    Utworzone przez alfaromeo145 w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-03-2012, 11:34
  5. [145] Słaby silnik gdy wilgotne powietrze 1.4 ts
    Utworzone przez mateo902 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-08-2011, 09:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory