Strona 17 z 207 PierwszyPierwszy ... 78910111213141516171819202122232425262767117 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 161 do 170 z 2065

Temat: Fiatdiag, TS Diag, Alfadiag

  1. #161
    Fred
    Gość

    Domyślnie

    No to na co Ty czekasz ?
    A powazniej... czy z komputerkiem czy bez... przyjedz Bede mial mozliwosc sie odwdzieczyc za pomoc :mrgreen:

    No i w koncu poznac osobiscie

    fred

  2. #162
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    BUBU nie wykręcaj się tylko odpalaj Alfinę i grzej do Częstochowy

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #163
    gALL
    Gość

    Domyślnie

    Odnowie ten watek.
    Ma ktos opis kodow bledow? Szukam opisu bledow: 0x1172 i 0x1173.

    Wczesniej mialem:
    0x0170
    U1600
    0x1173

    Po wymianie sondy lambda (wsadzilem oryginal AR, czyli Boscha) usunalem wszystkie bledy. Te dwa sie pojawily po przejechaniu jakis 200km.

    Do tego mam problemy z falujacymi obrotami biegu jalowego na nagrzanym silniku.

    Dzis, sprawdzilem czy nie ma lewego dolotu powietrza pomiedzy przeplywomierzem a przepustnica. Rura jest cala, poprawnie zalozona.

    Parametry adaptacyjne sa takie:
    - TRA = -4.514E5 usec
    - FRA = 1.25

    Przepustnica przeczyszczona. Wiec chyba czas na reset parametrow adaptacyjnych.



    ^ tak wyglada to w Unidiagu.

    Pozdrawiam
    Klaudiusz

  4. #164
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    --

    - wysyłam pliki na forum ale np. pod opera ja ich nie widzę.
    -- czy jest "widzialny" ponizszy plik P1173....rar ?.


    Kod:
    -- P1172 error  
    
    P1172 Lambda adaptat. 2 (additive) above upper limit
    P1172 Lambda adaptat. 2 (additive) below lower limit 
    
    
    Lambda adaption 2 represents an additive value for mixture correction. 
    It only takes effect in the low engine speed and load range. 
    Mixture correction shortens or extends the injection time and causes the mixture to be enriched or leaned. 
    The correction factor is altered until the optimum fuel/air mixture ratio (corresponding to Lambda=1) has been re-established. 
    In this manner, compensation can be provided to a certain extent for sources of error in mixture preparation.
    
    Lambda adaption 2 mixture correction is primarily affected by sources of error which only have a negative influence in the low engine-speed and load range. 
    The most important cause of trouble is unmetered air. 
    If the effect of a fault is such that the Lambda adaption reaches its limit value, the appropriate fault code is set. 
    This is the case if the mixture correction exceeds a value of +22 ms or drops below -22 ms.
    Kod:
    -- P1173 Lambda adaptat. 1 (multiplicative) above upper limit
    -- P1173 Lambda adaptat. 1 (multiplicative) below lower limit

  5. #165
    gALL
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki, czytam tez co na ten temat napisales na forum.alfaclub.pl i troche sie zmartwilem.

    http://forum.alfaclub.pl/viewtopic.p...=p1173&start=0

    Obawiam sie najgorszego (wtryski i walek rozrzadu).

    P.S.
    Tak, plik zassalem. Dzieki

    Pozdrawiam
    Klaudiusz

  6. #166
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    Te mechaniczne rzeczy sa na samym końcu check listy,
    nalezy spawdzic to co jest na początku i kolejno z listy.

  7. #167
    gALL
    Gość

    Domyślnie [OT]

    No to sprawa wyglada tak:
    1. wydech nowy
    2. nowa sonda lambda (Bosch)
    3. przepustnica czysta
    4. rozrzad nowy wraz z walkiem wydechowym
    5. brak lewego powietrza
    ...
    zostaje tylko MAF.

    W piatek jade do warszatu na wymiane tarcz i klockow z przodu, oraz tlukacych drazkow kierowniczych. Przy okazji poprosze o podlaczenie do Examinera.

    Dzieki za pomoc
    Klaudiusz

  8. #168
    gALL
    Gość

    Domyślnie

    Mam pytanie w sprawie resetu parametrow adaptacyjnych.

    Przed resetem mialem bledy: 0x1172 i 0x1173, falowanie obrotow, smrod niespalonej benzyny. Nagrzalem silnik, wykonalem reset tak jak koledzy napisali. Po resecie sprawdzilem TRA i FRA, byly tak jak koledzy napisali.

    Wlaczylem silnik, obroty 850-890, stoja jak drut. Czekalem na wlaczenie sie wentylatora ... i czekalem, i czekalem ... temperatura osiagnela 98st, wentylator sie nie wlaczyl, 105st nadal sie nie wlaczyl. Przy 110.5st wylaczylem silnik a potem w ECU byl blad 0x483, czyli blad wentylatora chlodnicy. Innych poprzednich bledow nie ma (0x1172 i 0x1173), smrod niespalonej benzyny zniknal.

    Przed resetem parametrow adaptacyjnych wentylator wlaczal sie przy 98st.

    Co jest grane?

    Pozdrawiam
    Klaudiusz

  9. #169
    Użytkownik Romeo Avatar rafal_n5
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    AR147 1.9jtd16v, AR 159 1.9jtdm 8v
    Postów
    866

    Domyślnie

    bubu321 porównywałes temperature na unidiagu i na alfadiagu?

  10. #170
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    TAK i jest różnica w ilości + 20 st C.
    Unidiag zaniża temperarturę, najgorzej jest, że nie wiem dlaczego.

    ale ciekawostka, Unidiag nie zaniża temperatury powietrza, a to w końcu ta sama definicja dla termistora.

    Kod:
    RDBLI_2000, 0x21, 0x32, "Air temperature", 1, "Air temperature", 1, "#scaling unsigned 2 (-3.50108E-6)*(X**3)+(0.001259241*(X**2))+(0.520338731*X)-30.40431691 Deg./C";
    Reset parametrów adaptacyjnych nie ma nic do braku włączenia się wentylatora.
    Ten parametr ECU kontroluje bezwarunkowo.
    A nic nie rozłączałęeś w miedzy-czasie.

Podobne wątki

  1. Dziwny odczyt alfa diag.
    Utworzone przez mario333 w dziale 166
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 08:42
  2. Diag w jeleniej
    Utworzone przez Azalgo w dziale Dolnośląskie
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 02-07-2015, 21:31
  3. v-scan multi diag działa z alfami?
    Utworzone przez tomkolp w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-10-2012, 16:12
  4. Test wtrysków w Alfa Diag?
    Utworzone przez Woland83 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-04-2011, 15:55
  5. Problemy z podłączeniem ELM 327 usb diag...
    Utworzone przez motomycha w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 11-03-2011, 07:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory