Strona 4 z 9 PierwszyPierwszy 123456789 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 84

Temat: Kompletne wycięcie tłumika końcowego w 1.9JTD

  1. #31
    Użytkownik Embrion Avatar Small3r
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    147 FL
    Postów
    15

    Domyślnie

    Dzisiaj nabyłem tego stojącego kata (pierwszego), praktycznie tylko dla flanszy i mocowania turbo ale nasuwa mi się pytanko. Widzę na allegro, że niektóre mają miejsce na sondę, a inne już nie. Jak to wygląda? Które silniki miały w kacie sondę, a które nie? I czy kat o JTDm (150km) różni się od JTD (115km)? Na oko są identyczne.

  2. #32
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Różnią się. Nie znacznie ale się różnią. Ty na 90% masz sonde.

  3. #33
    Użytkownik Embrion Avatar Small3r
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Ostrów Wielkopolski
    Auto
    147 FL
    Postów
    15

    Domyślnie

    Sonda to nie problem, bo i tak musimy wspawać nakrętkę na nią, pytanie tylko o flansze, czy pasują.

  4. #34
    Użytkownik Romeo Avatar maciekm88
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Słupsk/Kępno
    Auto
    156 2.4 JTD 2003r
    Postów
    799

    Domyślnie

    Flatbeet, nadal żadnych negatywnych skutków wycięcia końcowego tłumika?

  5. #35
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Kamil_K
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Rogów k/Łodzi
    Auto
    147 1.9 JTD 8V (2005r. FL)
    Postów
    139

    Domyślnie

    ja te mam tylko KATA tego pierwszego i nie mam żadnych negatywnych skutków, przegląd w ASO Fiata bez żadnego problemu, auto jeździ jak trzeba

  6. #36
    Użytkownik Romeo Avatar maciekm88
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Słupsk/Kępno
    Auto
    156 2.4 JTD 2003r
    Postów
    799

    Domyślnie

    Dźwięk przy wyższych obrotach też się u Ciebie zmienił na bardziej basowy?

  7. #37
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Maru93
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo gt www.forum.alfaholicy.org/nasze_belle/56906-alfa_romeo_gt_1_9_jtd_150km-9.html
    Postów
    400

    Domyślnie

    a ja mam inne pytanie jak to wygląda z kopceniem? Kopci z dwóch czy z jednej rury bo sam się zastanawiałem nad zakupem tego. ogólnie wydaje mi się, że dym bądź jego większa część będzie leciała z jednej rurki... a dlatego bo wyjście na druga końcówkę jest na samym końcu a nie gdzieś w środku

  8. #38
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał maciekm88 Zobacz post
    Flatbeet, nadal żadnych negatywnych skutków wycięcia końcowego tłumika?
    żadnych przegląd mam za 3 tygodnie i jestem ciekaw co na to powiedzą. ale jeśli chodzi o dźwięk to nic się nie zmieniło, tak przynajmniej mi sie wydaje bo sam go słucham tylko zza kierownicy więc za bardzo go nie słychać bo V6 to to nie jest to na prawdę jest tylko trochę bardziej basowy dźwięk w porównaniu z serią ale jak dodamy do tego walory estetyczne /czyli brak wielkiej przerdzewiałej puchy;p/ to na prawdę warto. próbowałem ostatnio nagrać dźwięk ale ani telefon ani laptop nie nagrały mi tego wiarygodnie.

  9. #39
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Maru93
    Dołączył
    08 2011
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo gt www.forum.alfaholicy.org/nasze_belle/56906-alfa_romeo_gt_1_9_jtd_150km-9.html
    Postów
    400

    Domyślnie

    a ja nadal czekam na odpowiedź na pytanie, które mnie zastanawia ;D

  10. #40
    Użytkownik Świeżak Avatar Cezy
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Grudziądz
    Auto
    166 2.4jtd 2001r
    Postów
    108

    Domyślnie

    Ja w mojej 2,4 jtd wyciąłem kata i jak wcześniej autko miało zadyszke od 3,5 tys obrotów, tak teraz ciągnie ładnie do samego końca. Dźwięk się wiele nie zmienił i turbo wcześniej "wstaje". Ale zrobiłem sobie rundę z wykręconym katem. Tak poprostu z gołą rura bez tłumików i powiem Wam, że dźwięk tej r5tki i niemiłosierny świst turbosprężarki sprawił ogromny uśmiech na mojej twarzy. Turbo rusza wtedy prawie natychmiast. Tak na marginesie to oficjalną przyczyną działania turbo sprężarki od jakiegoś czasu już nie jest energia kinetyczna gazów wylotowych. Jakieś tegie umysły myślały nad definicja i wymyśliły że bezpośrednią przyczyną jest różnica ciśnień między układem przed turbo i za turbo. Więc im większą różnica tym większa efektywność działania turbo. Przyznacie, że ma to sens:-) Dźwięk bez mojego wolnego wydechu spowodował, że zapragnąłem lepszego wydechu:-). I postanowiłem zostawić tylko środkowy tłumik, a na końcu wstawiam nie samą rurę, ale własnej roboty pusta puche rezonansową:-) zobaczymy co to wyjdzie:-)

    - - - Updated - - -

    A teksty tych co mówią, że jest to takie niezdrowe dla dla silnika można między bajki wzłożyć. Tak wołają Ci co nie mają odwagi się pobawić. "chciałabym, ale się boję"
    Ostatnio edytowane przez Cezy ; 13-01-2013 o 21:38

Podobne wątki

  1. Wywalenie końcowego tłumika
    Utworzone przez koniu031 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-06-2014, 22:48
  2. demontaż tłumika końcowego
    Utworzone przez areyoufine w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-01-2012, 14:42
  3. Wymiana tłumika końcowego 2.0 TS
    Utworzone przez blandor w dziale 166
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 06-08-2011, 09:45
  4. Gumy tłumika końcowego
    Utworzone przez siweczek25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-05-2011, 12:25

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory