Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [146] Oleje i filtry do JTD

  1. #1
    mariusz_k85
    Gość

    Domyślnie [146] Oleje i filtry do JTD

    Witam! W najbliższych dniach czeka mnie wymiana oleju i filtrów no i mam do was pytanie. Jakie oleje polecacie do silnika JTD z przebiegiem ponoć 170 tyś z 2001 roku?? No i jakie filtry zastosować?? Chodzi mi o olej do silnika no i chyba do skrzyni i ogólnie komplet filtrów. Silnik jest w BDB stanie suchy a więc całkiem możliwe że ma ten przebieg. A i nie wiem co było wcześniej lane... Pozdrawiam!

  2. #2
    Cafekarol
    Gość

    Domyślnie

    Ja swojego kupiłem z przebiegiem 207 tys i miał zalany minerał 15W40. Jako że przez ponad 5 tys. nie wziął mi nic oleju postanowiłem, że wróce do półsyntetyka. Może to być ryzykowne Ja zalałem valvoline extra diesel 10W40. Zrobiłem na nim już ponad 6 tys i wszystko gra. Na dodatek jestem w szoku bo nic nie dolewam, a myslałem że z tym przebiegiem to silnik bedzie chociaż trochę brał.

  3. #3
    mariusz_k85
    Gość

    Domyślnie

    Witam Bydgoszczanina... No to już trochę desperacja po minerale lać syntetyka... No nie wiem.... W poniedziałek chyba będą na wymianie i ciekawe co mi powiedzą... Sam nie wiem co zrobić.... Pozdrawiam!

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Jeśli nie wiesz co miałeś zalane i "nic" Ci oleju nie bierze tj. nie dolewałeś podczas eksploatacji zaryzykuj z tym przebiegiem jakiś półsyntetyk 10W40 tak jak zalecają. Przebieg o którym piszesz to niewiele dla DIESLA ;//
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  5. #5
    Łenio
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Cafekarol
    Ja swojego kupiłem z przebiegiem 207 tys i miał zalany minerał 15W40. Jako że przez ponad 5 tys. nie wziął mi nic oleju postanowiłem, że wróce do półsyntetyka. Może to być ryzykowne Ja zalałem valvoline extra diesel 10W40. Zrobiłem na nim już ponad 6 tys i wszystko gra. Na dodatek jestem w szoku bo nic nie dolewam, a myslałem że z tym przebiegiem to silnik bedzie chociaż trochę brał.
    Witam! nie polecam tego zabiegu! po mineralnym jak wlejesz syntetyk czy pół syntetyk to zajedziesz silnik! Z tego co widzę masz diesla tak tak ja i odpowiadam na pytanie gdyż znam sytuacje bo sam to zrobiłem. Diesel ma to do siebie że zostawia jakiś tam nagar w komorze silnika troche sadzy itp. olej mineralny ma to do siebie że jest gęstrzy i to wszystko jakoś tam sie trzyma po zalaniu oleju o lepszych właściwościach myjących poprostu cały ten syf zostanie wymyty i możesz mieć taką sytuację jak ja... zapchał się kanal olejowy i przytarłem panewke przy drugim tłoku stało się to po przejechaniu jakiś 170kilometrów na oleju półsyntetycznym do diesla (mobil super S diesel 10W40).

  6. #6
    skrzysio
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Producent zaleca 10w40 i tego się trzymaj(takie jest moje zdanie)
    Zalej jakiś środek do mycia silnika przed wymianą (pełno tego na rynku) i wymień olej oczywiście razem z filtrem !
    A z kolegą Łenio po części się nie zgodzę cytat "Diesel ma to do siebie że zostawia jakiś tam nagar w komorze silnika trochę sadzy itp. ... cały ten syf zostanie wymyty"
    Kolega się chyba pomylił - układ smarowania i nagar z sadzą ?? :roll:
    Jeśli pierścienie i cylindry są OK (oleju nie bierze) taka sytuacja nie powinna mieć miejsca, jeszcze raz nie powinna ale może być .
    Śmigałem wcześniej paskiem TD i olej od wymiany do wymiany był wciąż czysty.
    Co najważniejsze :
    1. pilnuj się z wymianą oleju
    2. zawsze wymieniaj filtr
    3. nie eksperymentuj z czymś czego nie zaleca producent

    Qrcze ale ciśnie mi się pytanie czemu w alfach zawsze te cholerne panewy na drugim tłoku siadają a nie np trzeci .Też przytarłem (z własnej głupoty) i też na drugim , z tego co czytam na forach, AR 145/146 i panewa na drugim to standard taki sam jak parowanie szyb ;// , choć ciśnienie oleju jest prawidłowe . Zna ktoś jakieś logiczne wytłumaczenie tego zjawiska :?:

    Pozdrawiam

  7. #7
    Łenio
    Gość

    Domyślnie

    skrzysio może troche źle się wyraziłem chodzi oczywiście o nagar w moim przypadku silnik miał przejechane 160tyś ale wszystko na oleju mineralnym (zgodnie z zaleceniem producenta znajdującym się pod maską). Po tylu kilometrach jazdy na mineralnym poprostu cały zgromadzony w różnych szczelinach nagar rozpuścił się i miałem mały problem no nic panewki się zrobi i jeszcze pośmigam hehe głupota bo nie zerknołem na instrukcje

    Cytat Napisał skrzysio

    Qrcze ale ciśnie mi się pytanie czemu w alfach zawsze te cholerne panewy na drugim tłoku siadają a nie np trzeci .Też przytarłem (z własnej głupoty) i też na drugim , z tego co czytam na forach, AR 145/146 i panewa na drugim to standard taki sam jak parowanie szyb ;// , choć ciśnienie oleju jest prawidłowe . Zna ktoś jakieś logiczne wytłumaczenie tego zjawiska :?:
    Co do ciśnienia to u mnie tez mimo tej panewki jest idealne w górnej granicy normy na każdym cylindrze Tylko tu jest taki numer że jeźeli masz szczelne pierścionki to z ciśnieniem może delikatnie oszukać na tym garze.. Co do tej drugiej panewki to nie słyszałem jeszcze żeby to się sypało w 145 (wkraczam w temat alfy) może to jakaś wada fabryczna wału? powstają jakieś naprężenia i mamy niespodziankę... u mnie pozostałe panewki sa idealne a ta jedna.. no cóż prawie jej nie ma :? (jeśli się mylę to mnie poprawcie :wink:
    pozdrawiam Łenio

  8. #8
    mariusz_k85
    Gość

    Domyślnie

    A więc już mam wymieniony olej na 10W40. Mam nadzieję że wszystko będzie OK. Wymieniłem też wszystkie filtry i olej w skrzyni. Teraz się zastanawiam nad CERAMIZERAMi. Nie jest to duży koszt bo komplet 170zł a ponoć co nie zabije to wzmocni a więc może ten zabieg pomoże...

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Ile Cię kosztowała wymiana oleju w skrzyni? Mam na myśli olej i robociznę

    Sam zdecydowałeś się na ten 10W40 czy ktoś Ci doradził :?:
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  10. #10
    mariusz_k85
    Gość

    Domyślnie

    No to jest olej zalecany do JTD a nie wiedziałem co zalać bo nie wiedziałem co było lane wcześniej. Teraz tylko muszę obserwować czy nie spala mi oleju jeśli nie to wszystko będzie ok. A co do oleju w skrzyni to zalałem HIPOL 75W90 koszt oleju to 60zł a wymiana 25zł. A więc w miarę tanio a co nowy to nowy...

Podobne wątki

  1. [GTV] Oleje filtry itp
    Utworzone przez PrzemonZly w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-11-2014, 13:13
  2. Filtry oleje i rozrząd jakie ?
    Utworzone przez dastin w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-06-2012, 20:02
  3. [159] oleje ,filtry itp
    Utworzone przez tatin142 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-06-2012, 21:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory