Strona 3 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 48

Temat: 2.4 JTDM - zatkany DPF - brak turbo - obroty do 3tys.

  1. #21
    andrew
    Gość

    Domyślnie

    Witam Panowie.
    Dołącze się do tematu. Mianowicie dostałem na jakiś czas Alfe 159. Właściciel mówi, że ma problem z DPF'em. Sam jeżdząc mam spadek mocy. Kontrolka DPF , o której była mowa sie nie świeci, ale mam "check engine" i lampka silnika sie świeci. Jak jade na 2/3 biegu to jeszcze luuz, ale 4/5 zaczyna szarpać. Podobno przeszedł w tryb serwisowy i w nim nie działa wypalanie. Może mi ktoś wyjaśnić jak do tego podejść ?
    Mianowicie:
    1) Jak sprawdzić czy to napewno DPF? tylko kompem?
    2) Czy można w trybie serwisowym wymusić wypalanie i pozbyć się błędu "check engine" ?
    3) Jesli pkt 2 jest niemożliwy, to czy po podłączeniu do kompa można wymusić wypalanie ? Jakim programem to robić i jaki kabel kupić ?

    Dzieki.
    Pozdrawiam

  2. #22
    Użytkownik Znawca Avatar mariuszoles
    Dołączył
    05 2011
    Auto
    Porsche Panamera 4S
    Postów
    999

    Domyślnie

    - FES-em można sprawdzić stan zatkania DPF bez najmniejszego problemu łącząc się z ECU.
    - można wymusić przy pomocy FES-u wypalanie DPF, tyle że nie będzie to miało takiego efektu, jak wypalanie na trasie. Wypali do ok. 50-60% (przerabiałem to). Jeżeli DPF jest totalnie nabity to może być problem z wypaleniem przy pomocy FES-u. Ja miałem zatkane w 108% i dało się jeszcze wypalić.

  3. #23
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Dlatego dużo korzystniej jest po prostu wyjechać na jakiś kawałek autostrady i jechać z obrotami 3000 obr/min przez kilkanaście minut. W takich warunkach filtr wypalany jest pasywnie i mniej to szkodzi na olej w silniku.

    Jeśli chodzi o przyczynę zatkania – to przyczyna może być prosta – np. nieszczelność w dolocie może powodować zły skład mieszanki i zbyt dużą ilość sadzy, która błyskawicznie zapycha filtr.

  4. #24
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Pytania pomocnicze dotyczące wypalania "pasywnego":
    1. Czy to prawda?
    2. Czy to może być zamienny sposób wypalania od klasycznego? Bo termostat będę mieć dopiero w poniedziałek... i póki co komputer nie chce wypalać DPF'a ze względu na zbyt niską temperaturę (70-80 stopni).

  5. #25
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Pytania pomocnicze dotyczące wypalania "pasywnego":
    1. Czy to prawda?
    2. Czy to może być zamienny sposób wypalania od klasycznego? Bo termostat będę mieć dopiero w poniedziałek... i póki co komputer nie chce wypalać DPF'a ze względu na zbyt niską temperaturę (70-80 stopni).
    Robiłem 2 razy taki proces – raczej z ciekawości. Wjeżdżałem na obwodnicę Wrocławia, 3000 obr. min i zjeżdżałem po 10-15 minutach – w obu przypadkach po zjeździe i zatrzymaniu się za mną ukazały się małe kłęby dymu, charakterystyczny zapach wypalania i podniesiona wskazówka turbo (czyli typowe objawy aktywnego wypalania).

    Więc nie wiem czy taki tryb pracy (ciągła jazda z takimi obrotami) aktywuje jednak na żądanie jakieś wypalanie, czy wypalanie samo się przez przypadek włączyło akurat w tym momencie, czy też komputer wykrył, że skoro już tyle czasu filtr wypalał się pasywnie to trzeba go dopalić aktywnie.

    Faktem jest, że przy tych obrotach ilość i temperatura spalin jest na tyle wysoka, że filtr częściowo może się wypalić – tak przeczytałem w instrukcji serwisowej Forda (serwisowej – czyli dla mechaników, serwisantów, a nie zwykłych użytkowników), w których też są suche filtry cząstek stałych (podobnie jak w AR). Jeśli jesteś zainteresowany – odszukaj w google pliku: ukl_common_rail.pdf, na stronie 83 i 84 są precyzyjnie opisane procesy. Plik dostępny np. tutaj:
    http://www.castrolprofessionalacadem...ommon_rail.pdf

    Dodam od siebie, że algorytm który decyduje o wypalaniu nie jest nadzwyczaj inteligentny – znam przypadek auta z przewierconym filtrem wzdłuż (czyli różnica ciśnień stale =0) i auto co 1000 km wypalało filtr, mimo, że go nie było, jeździ tak do dziś i nic z nim specjalnie złego się nie dzieje.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 06-12-2012 o 17:40

  6. #26
    andrew
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    Zczytałem kabelkiem serwisowym od Reanult i FES'em. Dostałem (chyba o to biega) "Particulate filter clogging" 84,52%. Z tego co czytalem na forum to nie jest aż tak źle. Błędy, które znalazł wykasowałem, ale mimo to pojawia się lampka silnika i auto muli na trasie.
    Widziałem opcje "wymuszenia wypalania" w FES'ie, ale nie przerobiłem. Była tam cała instrukcja ( chyba odpowiednia temp silnika jak musi być , czas wypalania itd) po angielsku, ale sie nie wczytywałem.
    Wasze sugestie ?

    Pozdrawiam

  7. #27
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Airen
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Była: Alfa Romeo 159SW marrone luci di bosco/Jest: Alfa Romeo Stelvio
    Postów
    391

    Domyślnie

    Musisz sprawdzić, jaki błąd Ci powraca. Wypalania serwisowego nie rób, bo nie jest Ci potrzebne - 85% zatkania jest normalnym stanem DPF.
    "For me the most important thing in a car is fun. It has to make you happy" Jeremy Clarkson

  8. #28
    Użytkownik Znawca Avatar szewi
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa
    Postów
    1,084

    Domyślnie

    moze to wcale nie jest kwestia dpfu

  9. #29
    andrew
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    Dzisiaj podłaczylem kompa i jechalem tak na trasie. Powracały non stop dwa błędy :
    P2013 - doczytałem gdzieś , że to "ZAWÓR REGULATORA ILOŚCI PRZEPŁYWU POWIETRZA STAN KRYTYCZNY "
    P1206 - podobo DPF
    Najciekawsze , że EGR był czyszczony, a DPF 84.52% (z wczoraj) ma teraz 93%. Procesu wypalania nie mogłem wymusić, według tego co pisało w FES'ie. Tryb był "not active". Według mnie dlatego , że to wersja FREE.Ktoś potwierdzi ?

    Jakieś sygestie ?

    Pozdrawiam

  10. #30
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Czy to może być zamienny sposób wypalania od klasycznego? Bo termostat będę mieć dopiero w poniedziałek... i póki co komputer nie chce wypalać DPF'a ze względu na zbyt niską temperaturę (70-80 stopni).
    U mnie mimo uszkodzonego termostastu DPF się wypalił
    Oczywiście nowy termostat już w aucie.

Podobne wątki

  1. Brak mocy 1.9 jtdm. Nie wkręca się na obroty.
    Utworzone przez belchatowianin w dziale 147
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 23-04-2018, 19:35
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 18:54
  3. Obroty a turbo
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-07-2010, 10:52
  4. Brak mocy do 3tys. obrotow
    Utworzone przez lukas2602 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-03-2010, 17:20
  5. [75]Obroty w 1.8 turbo
    Utworzone przez dav13 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-04-2009, 20:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory