Strona 4 z 6 PierwszyPierwszy 123456 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 55

Temat: Nowy akumulator i już uszkodzony??

  1. #31
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kazzzek Zobacz post
    Sprawdź napięcie po nocy. Jeśli będzie mniejsze niż wieczorem to masz gdzieś upływ w aucie i to może powodować problemy.
    Albo od razu jeśli masz amperomierz to ile pokazuje
    Aktualnie napięcie 12.9V a natężenie podaje mi w dwóch wariantach. Jeden z uwzględnieniem aktualnego stanu naładowania i temperatury, i ten mi aktualnie podaje w okolicach 680A a drugi bez uwzględnienia tych dwóch zmiennych i podaje około 620A. Urządzenie do analizy bierze tą pierwszą wersję czyli aktualnie niby wszystko ok. Tak sie zastanawiam, może aku nie był długo używany i na początku trochę szalał a teraz sie normuje i po tych 10godzinnym ładowaniu wraca do poprawnego stanu? Potestuje go jeszcze ze 2 dni nim podejmę jakieś kroki. Zobaczymy co pokaże po 24 godzinach nieużytkowania.

  2. #32
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Nie nie nie. odpinasz klemę od akumulatora i wpinasz amperomierz szeregowo, zeby pokazał Ci ile autko pobiera prądu na postoju. Może gdzieś jest zwarcie, może radio bierze jakiś prąd albo alarm. Może diody w mostku prostowniczym w alternatorze padły i przepuszczają w drugą stronę. Opcji trochę jest bo jakoś nie chce mi się wierzyć w uszkodzony nowy AKU (chodź 100% wykluczyć tego nie mogę )
    A jeśli nie masz amperomierza to sprawdź napięcie wieczorem i rano. a następnej nocy tak samo tylko z odpiętą klemą. Jeśli będzie duża różnica tzn, że autko Ci pobiera prąd
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  3. #33
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał flatbeet Zobacz post
    Akumulator po 10-godzinnym ładowaniu i całym dziś dniu normalnego użytkowania ma nadal 100% naładowania. Na wyłączonym silniku napięcie w granicach 13.2V,
    Za krótko ładowałeś.
    A to poniżej jest tego potwierdzeniem.
    Cytat Napisał flatbeet Zobacz post
    Aktualnie napięcie 12.9V
    To za mało .doładować
    Ps.Ciągle nie rozumiem jaki masz problem postawić samochód na 14h i naładować akumulator do pełnego naładowania.
    To co robisz wpędza Cię w paranoję.
    Zrób najpierw coś w pełni dobrze a potem mierz.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  4. #34
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Swego czasu centra miał problemy z akumulatorami i to z nowymi, choc twego przypadku dogłębnie nie analizowałem.

  5. #35
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Za krótko ładowałeś.
    A to poniżej jest tego potwierdzeniem.
    To jakie napięcie powinien mieć wpełni naładowany akumulator? Sam parę postów wcześniej pisałeś że dobrze naładowany akumulator po godzinie ładowania powinien pokazywać 12.5V, mój np teraz po kilku godzinach od ostatniej jazdy pokazuje 12.8V a miernik podaje że jest w 100% naładowany. A teraz z kolei piszesz że 13.2 to zły wynik? To ja już nic nie rozumiem.

    Auto od godziny 15 stoi w garażu i tak postoi nieużywane do jutra do 15 i wtedy zmierzę stopień naładowania i napięcie. Ostatnio po takiej długiej przerwie nie odpalił, zobaczymy jak będzie teraz

  6. #36
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Kazek
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r
    Postów
    423

    Domyślnie

    Akumulator nowy, w pełni naładowany powinien utrzymywać napięcie ok 12,8-12,9V
    156 1,9 M-jet 150KM 2005r

  7. #37
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Cytat Napisał majster Zobacz post
    Swego czasu centra miał problemy z akumulatorami i to z nowymi, choc twego przypadku dogłębnie nie analizowałem.
    Tak samo ktoś napisze o naszych Alfach,w każdym wypadku może się zdarzyć reklamacja !

  8. #38
    Administrator ds. gadżetów Maniak resoraków Avatar flatbeet
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Świdnica
    Auto
    AR Brera 2.4 JTDm
    Postów
    881

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kazzzek Zobacz post
    Akumulator nowy, w pełni naładowany powinien utrzymywać napięcie ok 12,8-12,9V
    Widzisz piotrix, nie popadaj w paranoję bo wygląda na to że póki co jest dobrze. Teraz tylko muszę odczekać 24h i zobaczyć czy jakoś drastycznie poziom naładowania i napięcie nie spadło. Moja teoria jest taka że aku był głęboko rozładowany, za pierwszym razem ładowałem go tylko 4 godziny a to sie okazało za mało, jedno odpalenie bezpośrednio po ładowaniu starczyło ale jak tak postał 24h to potem już nie odpalił ponownie. Teraz po 10 godzinach ładowania jest znacznie lepiej i mam wrażenie że akumulator dochodzi do siebie. Gdzieś też czytałem że poziom naładowania nie powinien spać poniżej 75% procent, mój miernik mi niby pokazuje stan naładowania więc myślę że trzeba tego pilnować i od czasu do czasu podładować jeśli poziom spadnie poniżej 75% ale póki co od 2 dni non stop 100% pokazuje choć normalnie użytkuję auto.

  9. #39
    Użytkownik Romeo Avatar ANET
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Bochnia
    Auto
    ALFA 164 SUPER 3.0V6 24V
    Postów
    2,442

    Domyślnie

    Jeszcze raz sprawdż sobie wszystko po kolei,może rzeczywiście był rozładowny i normalna eksploatacja przywróci go do życia.

    - - - Updated - - -

    Jeszcze raz sprawdż sobie wszystko po kolei,może rzeczywiście był rozładowny i normalna eksploatacja przywróci go do życia.

    - - - Updated - - -

    A jeśli nie będzie oczekiwanego rezultatu wysyłaj od razu do razu do reklamacji nie ma na co czekać!

  10. #40
    Użytkownik Fachowiec Avatar LukaSS
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Biała Podl./Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 JTD 16V 140KM; Yamaha XTZ 800 Super Tenere
    Postów
    2,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Kazzzek Zobacz post
    Akumulator nowy, w pełni naładowany powinien utrzymywać napięcie ok 12,8-12,9V
    Tak, prawidłowo

Podobne wątki

  1. Nowy akumulator
    Utworzone przez Marcin.t w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-03-2015, 21:42
  2. Problem z odpalaniem. uszkodzony akumulator?
    Utworzone przez Majes w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 15-10-2012, 19:12
  3. Nowy przepływomierz uszkodzony?
    Utworzone przez maniek7712 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 23-04-2011, 08:42
  4. nowy akumulator
    Utworzone przez Sulerz w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 08-12-2009, 09:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory