Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Problem z turbiną przy około 3500obr

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1,9JTDm 150KM
    Postów
    64

    Domyślnie Problem z turbiną przy około 3500obr

    Dziś zauważyłem dziwną rzecz jadąc na 4 i 5 biegu gaz wciśnięty w podłogę jak obroty wchodzą na 3200 nagle zaczyna szarpać i spada ciśnienie doładowania na wskaźniku i lata tak między 0,8 a 1,4 przeważnie około 1,0 jest i auto już się rozpędza.
    Mam wrażenie jak by spaliny nagle uciekły bokiem, a nie do turbiny. Na 1,2,3 biegu wszystko jest ok nawet do 4000obr się kręci i ciągle ciągnie.
    Na szóstym biegu też pewnie tak by się działo ale nie miałem gdzie tak szybko jechać.
    Czy ktoś z was zna taki przypadek?

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Czy to nie jest objaw przedmuchów na kolektorze wylotowym?

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1,9JTDm 150KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    Jak to mogę sprawdzić? jakiś inne objawy tej usterki?

  4. #4
    okarol
    Gość

    Domyślnie

    albo egr o ile masz a czy do tego dodając gaz głos motoru sie zmienił słychac jakies przedmuchy lub inny dzwiek niz zawsze ???

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1,9JTDm 150KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    nic dziwnego nie usłyszałem ale przy 120km/h ciężko wsłuchać się w silnik. Co dziwne na 1,2 biegu jest wszystko ok tylko jak długo na 3,4,5 biegu przy pełnym gazie gdy już obroty wzrastają powoli zaczyna szaleć turbina.
    Właśnie zastanawiam się nad zaślepieniem egr-u tą blaszka z allegro wyczytałem, że same plusy tego

  6. #6
    okarol
    Gość

    Domyślnie

    Ja zaślepiłem EGR i powiem że jest oki tyle że nie kupowałem nic na allegro bo to głupota ogarnij sobie kawałek blachy kwasówki zdejmij EGR od strony kolektora będzie tam uszczelka przyłóż do kwasówki odrysuj i wytnij diaksem a i nie zapomnij przed wycienciem odznaczyc dziury na sruby czas zrobienia 30 min max a koszty żadne bo kwasówki potrzeba ci max 10cm na 10cm czyli jakis odpad może byc ryra od kominka lub komina a co do turbiny to moze lapac gdzies lewe powietrze pomacaj przewody czy nie jest rozszczelniony

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    ALFA 159 1,9JTDm 150KM
    Postów
    64

    Domyślnie

    Dzisiaj podłączyłem FES-a do auta i miałem jeden błąd "P0095 - czujnik temp.powietrza (wewnatrz czujnika doładow.)" Po skasowaniu nie pojawił się ponownie, czy może mieć to coś wspólnego z problemem występującym u mnie?

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar oops2k
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Navara - byla, 159SW - jest!
    Postów
    719

    Domyślnie

    Jak cos sie dzieje z czujnikiem doladowania to tak.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Czasem niektóre urządzenia lubią wywalić błąd ot tak, bo im się nudziło. Trzeba monitorować, ale do wymiany się nie kwalifikuje. Działamy dopiero przy permanentnym błędzie.

  10. #10
    maraa
    Gość

    Domyślnie

    u mnie występuje dokładnie to samo, tylko nie ma szarpnięć silnika. Auto cały czas przyśpiesza, a powyżej 3000 obrotów wskaźnik doładowania szaleje.

Podobne wątki

  1. [159] Przerywa przy dodawaniu gazu w obrotach około 2 000
    Utworzone przez akcent w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 14-06-2016, 11:26
  2. [159] problem z turbiną
    Utworzone przez sebol75 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 16-04-2016, 09:24
  3. Buczy podczas jazdy i przy 3500obr/min
    Utworzone przez grosii w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 14-07-2011, 14:52
  4. 156 SW 2,4 JTD wentylator włącza się przy około 110C
    Utworzone przez piotrek164 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 13-05-2010, 13:11
  5. 2,4 JTD problem zobrotami przy około 3tys.
    Utworzone przez Reason w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-12-2009, 17:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory