Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Zadziałał ASR i w konsekwencji padł wahacz?

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie Zadziałał ASR i w konsekwencji padł wahacz?

    Dziwna sprawa. Spadło trochę śniegu i zrobiło się ślisko. Postanowiłem sprawdzić jak działa ASR w mojej 156 SW po lifcie. Jak do tej pory nigdy nie zapalił mi się ten trójkąt.
    Napiszę najpierw, że mam wymienione wszystkie wahacze z przodu, nowy drążek skrętny (stabilizator) i łączniki. Po wymianie wszystko było super. Zero stuków czy skrzypienia. Zrobiłem max 8tyś km na nowym zawiasie i wszystko oryginał Ricambi Originali oprócz dolnych wahaczy.

    Wjechałem więc na śnieg, dałem więcej gazu niż zwykle i faktycznie zapalał się ten trójkącik na desce rozdzielczej. Żadnego katowania nie robiłem. Lekko poboksowały koła i od razu zaczęło coś skrzypieć z prawego przedniego koła. Pojechałem na myjnie by pozbyć się syfu i śniegu by dziś zdjąć koło i zobaczyć co się stało.
    Możliwe że ASR blokując koło przed poślizgiem ma wpływ na żywotność wahaczy?
    Ostatnio edytowane przez godol ; 08-12-2012 o 11:12

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar semri
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    Bydgoszczy
    Auto
    166 3.2 V6 Ti
    Postów
    948

    Domyślnie

    Aż tak czułe nasze zawieszenie nie jest. Się lepiej przypatrz/ pomacaj.
    Alfa Romeo 166 V6 3.2 Ti
    Alfa Romeo 166 2.4 JTDm 20V
    Alfa Romeo 156 SW 2.4 JTDm 20V 228KM 460Nm - wspomnienie

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał godol Zobacz post
    Możliwe że ASR blokując koło przed poślizgiem ma wpływ na żywotność wahaczy?
    Wydaje mi się, że nie... to by było bezsensowne gdyby systemy bezpieczeństwa i wspomagania kierowcy miały wpływ na szybsze zużycie zawieszenia, ale może się mylę. Co prawda na pewno przechodzą jakieś tam drgania związane z przyblokowaniem koła, ale czy mają one wpływ na przedwczesne zużycie zawiasu...

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Ja tam na śliskim nie oszczędzam auta i często się ASR i VDC załacza - ale nigdy sie nic nie działo po takim zabiegu
    147 powodów do zadowolenia

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar jaboleq
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 156 SW 1.9 16V powered by @sdero
    Postów
    7,325

    Domyślnie

    ASR nie blokuje koła tylko "dławi" silnik. VDC blokuje koła.

    Wysłane z mojego GT-I9000
    Ostatnio edytowane przez jaboleq ; 08-12-2012 o 11:23
    ::::::: I am IN LOVE with trance! ::::::: Moja włoszka :::::::

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Widocznie wahacz miał już wcześniej zamiar powiedzieć bye bye i tak się złożyło, że akurat w tym momencie to zrobił Może wadliwy był...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał jaboleq Zobacz post
    ASR nie blokuje koła tylko "dławi" silnik
    Racja, właściwie to jest tak jak piszesz Tyle tylko, że w środku odnosi się takie wrażenie jakby koła się przyblokowywały

  7. #7
    ViP Rowerzysta Avatar piotr_alex
    Dołączył
    08 2007
    Mieszka w
    Ciechanów/NDM
    Auto
    Crosswagon 2005r & 159 1.9JTD 16V 2008r
    Postów
    385

    Domyślnie

    a jakie masz dolne wahacze?

  8. #8
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    Saab 900 LPT classic & BMW 318d F30
    Postów
    212

    Domyślnie

    Fasty. Zdejmę dziś koło i będę macał. Szkoda że akurat teraz musiał się spitolić. Nie mam garażu by tam grzebać.
    Skrzypi jak stara szafa. Przy każdej nierówności lub przy mocniejszym ruchu kierownicy.

    Jest jakiś łatwy sposób diagnozy tych wahaczy? Tu gdzie jestem w tej chwili nie ma typowych miejsc diagnozowania typu szarpaki jak w PL. Mogę jechać tylko do ASO ale mi się to nie uśmiecha więc albo sam to ogarnę albo pojadę z tym do PL.
    Ostatnio edytowane przez godol ; 08-12-2012 o 12:02

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar malin2k5
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Połczyn-Zdrój
    Auto
    Giulietta QV Nero Etna, Alfa Romeo 156 SW '02 BLU VELA, 126p '78
    Postów
    4,105

    Domyślnie

    Cytat Napisał godol Zobacz post
    Fasty
    I poniekąd mamy już "problem" rozwiązany

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    też mam w 147 fasty w 156 jakies delphi czy quapy ... i jakoś ani w jednym ani w drugim nic sie takiego nie dzieje
    147 powodów do zadowolenia

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Padł akumulator
    Utworzone przez gpp w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 15:21
  2. ABS padł
    Utworzone przez fabick w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-02-2012, 18:37
  3. [145] Padł ECU
    Utworzone przez Parzi w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-12-2011, 15:29
  4. boxerek padł!! :(
    Utworzone przez maciomirek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 26-11-2007, 17:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory