Strona 4 z 5 PierwszyPierwszy 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 48

Temat: 2.4 JTDM - zatkany DPF - brak turbo - obroty do 3tys.

  1. #31
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    KuASY, a powiedz mi proszę jakie miałeś temperatury? U mnie się waha w granicach 75-85... pod górkę czasem muśnie 90 stopni :/

    Raz przez chwilkę się wypalał... ale to było tak ze dwie minutki
    Zaraz chyba skoczę zobaczyć zatkanie filtra.

  2. #32
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    AirAjti, jechałem dystans ~16km. U mnie wskaźnik opuszczał się o grubość wskazówki poniżej 90*C.
    szczerze nie spoglądałem na wskaźnik. Po powrocie spojrzałem jaki stan DPF'a. Był 30%.
    Jestem pewny że wypalał, bo kilka dni wcześniej sprawdzałem i było 78% jeśli się nie mylę.
    Jeśli mogę coś podpowiedzieć, wył ogrzewanie całkowicie i u mnie w tym momencie łapał 90*C i trzymał. Więc wypali Ci bez problemu.

  3. #33
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Chyba tak zrobię: zero grzania, wszystkie odbiorniki włączę i może się pokuszę o jakiś mały kartonik rodem z lat 90tych

  4. #34
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Z tym kartonem to nie jest głupi pomysł, 2,4 ma problem z ogrzaniem w bardzo zimne dni, z powodu dużej chłodnicy oleju!
    Więc nie koniecznie jest to problem termostatu. Ciepło jest odbierane nagrzewnicą+chłodnica oleju! Więc ciężko dogrzać i trzymać w np.-15*C lub wyższej.
    Proponuję zakryć chłodnicę oleju i się przekonać
    Znajomy tak zrobił i ma zero problemu.
    Według mnie fiat powinien pomyśleć o tym, i zrobić termostat na chłodnicę oleju.

  5. #35
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    KuASY, byłbym w stanie się przychylić do Twojej opinii, gdyby rzeczywiście takie rzeczy się działy przy -15 stopniach
    Ja to niestety mam odkąd temperatury spadły poniżej +10 stopni.

    Zresztą termostat będzie jutro, więc tak czy siak czeka mnie wymiana

  6. #36
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Jeśli masz problem przy +10 to bez gadania termostat do wymiany
    Jaki termostat zamówiłeś?
    Ostatnio edytowane przez KuASY ; 09-12-2012 o 11:53

  7. #37
    andrew
    Gość

    Domyślnie

    Witam.
    c.d. brak mi już cierpliwości do tego auta. Spalanie blisko 11l/100, a komp ciągle rzuca błędem P1206. Teraz FES pokazuje, że zapchanie wzrosło do 103%. Czy ktoś robił wymuszenie wypalania w FESie? Bo robie według instrukcji (może błędnie), ale opcja jest nieaktywna. Trzeba przejechać określoną ilość km, czy jak , żeby to się włączyło? Ale jeśli tak, to opcja programowa nie ma sensu. Pomożcie bo mnie szlak jasny trafi

    Pozdrawiam

  8. #38
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    Jeśli stopien zatkania to 103% to nawet bym nie próbował FESem bądz egzaminerem go wypalić. Może to spowodować uskodzenie DPF co doprowadzi do zapalenia się samochodu.

    Masz free FESa więc nie wypalisz DPFa. Potrzebna pełna wersja i kabel elm.

    samochód zapala bez problemów ?

  9. #39
    andrew
    Gość

    Domyślnie

    Odpala, ale jeżdzi na 10% mocy jaką posiada. Pod górke zaczyna zwalniać i sie dławić. FES'a mam zarejestrowanego , kabelek obsługuje funkcje silnika, inne (serwis, klima, światla itd) już nie, ale to nie jest chyba potrzebne.

    Pozdro

  10. #40
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Jak się problemy zaczynają z DPFem to się go wywala. I już.
    Ewentualnie jeśli jesteś ekoterrorystą to możesz kupić nowy bądź używany... ale problem i tak kiedyś powróci.

Podobne wątki

  1. Brak mocy 1.9 jtdm. Nie wkręca się na obroty.
    Utworzone przez belchatowianin w dziale 147
    Odpowiedzi: 30
    Ostatni post / autor: 23-04-2018, 19:35
  2. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 18:54
  3. Obroty a turbo
    Utworzone przez krzysieking w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-07-2010, 10:52
  4. Brak mocy do 3tys. obrotow
    Utworzone przez lukas2602 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 13-03-2010, 17:20
  5. [75]Obroty w 1.8 turbo
    Utworzone przez dav13 w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 23-04-2009, 20:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory