Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 39

Temat: zimą alfa z przodu to jeden wielki sopel?

  1. #21
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Adolvo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159SW 1.9 120KM Medium
    Postów
    122

    Domyślnie

    Cytat Napisał misiu7911 Zobacz post
    Kiedys na sliskim hamowalem tak jak piszesz czyli pedal do podlogi i mialem wrazenie jakbym jeszcze nabieral przez to predkosci no i puscilem pedal i pulsacyjnie i dalem rade,jestem pewny ze gdybym nadal trzymal ten pedal w podlodze to byloby bumabs pomaga przy skrecaniu
    no to raczej auto ze zrypanym układem jezdnym..

  2. #22
    BURATINO
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gary Zobacz post
    nie bardzo rozumiem. Hamowanie pulsacyjne to technika dla samochodow bez ABSu. Jak masz sprawny ABS trzymasz pedal w podlodze i tyle. Po co zaciagac reczny tez nie kumam.
    www.youtube.com/watch?v=S5zD6nsDIiU

    - - - Updated - - -

    ABS-to nie wszystko

  3. #23
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał Adolvo Zobacz post
    no to raczej auto ze zrypanym układem jezdnym..
    no to czekam na diagnoze co mialo zrypane!konkretnie!raczej to czasem lepiej nic nie pisac

  4. #24
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar KrisB
    Dołączył
    02 2012
    Auto
    Była AR 159
    Postów
    115

    Domyślnie

    Tutaj np. twierdzą (i pokazują), że hamowanie pulsacyjne przy systemie ABS jest najmniej skuteczne. Chyba trzeba będzie znaleźć trzeci filmik, który rozstrzygnie spór

    http://www.youtube.com/watch?v=QcERp...layer_embedded

  5. #25
    Użytkownik Świeżak Avatar pepe146
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Bujaków
    Auto
    AR 146 1,6TS ,AR166 3.2 TI, AR166 3.2
    Postów
    72

    Domyślnie

    Po prostu jak ktoś myśli że hamując pulsacyjnie zrobi to lepiej niż ABS niech zrobi test najpierw z powiedzmy 40 z ABS-em potem bez pulsacyjnie to zobaczy a wrażenie że nie pomaga to zwykłe złudzenie.
    Sam tak myślałem pierwszej zimy z ABS ale po teście na placu wiem że tak się może tylko wydawać . Wyciągnij bezpiecznik ABS-a i dawaj a już nie powiesz że przeszkadza .
    No chyba że nie masz już amortyzatorów ale wtedy byś czuł że łapie koła mimo że nie stoi fura.

    ABS pomaga ale nie zwalnia od myślenia na oblodzonej dzrodze czasem 200m to za mało żeby wychamować z 50km/h.

  6. #26
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Adolvo
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    W-wa
    Auto
    159SW 1.9 120KM Medium
    Postów
    122

    Domyślnie

    Cytat Napisał misiu7911 Zobacz post
    no to czekam na diagnoze co mialo zrypane!konkretnie!raczej to czasem lepiej nic nie pisac
    wszystko co odpowiada w za jak najlepszy kontakt z podłożem..
    czyli, że ABS to bujda na kołach tak?! tylko przy skręcaniu?.. no może faktycznie czasem lepiej nic nie pisać..

    jeśli uważasz, że jesteś lepszy i szybszy niż sterowniki i komputery m.in.ABS-u to pogratulować.. F1 czeka!

  7. #27
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Wybaczcie za szczerość i dosadność- głupi ten co myśli, że bez ABSu będzie bezpieczniejszym kierowcą na drodze. Praktycznie nie da się opanować stresu oraz odruchu hamowania i zbyt mocnego skręcania kołami w sytuacji awaryjnej.

    Co robi przeciętny kierowca jak auto nie chce skręcać? Skręca jeszcze bardziej, a powinno się lekko odprostować kierownicę, żeby koła złapały jakąkolwiek przyczepność.

    Faktem jest, że ABS wydłuża lekko drogę hamowania przy jeździe na wprost... ale w stosunku tylko i wyłącznie do idealnego hamowania, które na zwykłych drogach z normalnym kierowcą nie ma szans się odbyć.
    Poza tym, lepiej jest uderzyć z ciut większą prędkością czołowo, niż o połowę mniejszą bokiem. Testy NCAP świetnie pokazują co się dzieje z autem w tych sytuacjach- pamiętajmy, że tam są warunki idealne!

    I jeszcze na koniec- najbardziej śmieszą mnie komentarze typu: mój kuzyn jeździ w rajdach i zawsze jeździ na wyłączonym ABSie <hahahahahahah> do zobaczenia po drugiej stronie

  8. #28
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    I jeszcze na koniec- najbardziej śmieszą mnie komentarze typu: mój kuzyn jeździ w rajdach i zawsze jeździ na wyłączonym ABSie <hahahahahahah> do zobaczenia po drugiej stronie
    Widzę że sporo takiego podejścia jest na forum, samo wyciąganie bezpiecznika obrazuje sytuacje...
    Jak komuś przeszkadza to czy tamto, są jeszcze samochody bez bajerów

  9. #29
    janio
    Gość

    Domyślnie

    Czekajcie, czekajcie - Bublewicz tłumaczy, że wprawny kierowca jest w stanie wyczuć utratę przyczepności koła lepiej niż ABS, ale nie twierdzi, że mając ABS należy dodatkowo hamować pulsacyjnie. Przy takim sposobie hamowania ABS głupieje, tak samo jak na "tarce". Czyli będąc wprawnym kierowcą możesz być lepszy/skuteczniejszy niż ABS, ale mając ABS nie możesz z nim konkurować, bo to całkowicie bez sensu.
    Wyciągnięcie bezpiecznika od ABS, czyni samochód niesprawnym technicznie, pamiętajcie o tym na okoliczność jakiegoś nieszczęścia, nawet nie zawinionego przez brak sprawnego ABS-u.
    Ostatnio edytowane przez janio ; 12-12-2012 o 15:16

  10. #30
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Warto dodać jeszcze kilka kwestii. ABS w czasach Bublewicza to były pierwsze generacje tego układu. Dziś układ działa zupełnie inaczej, dużo szybciej i bezpieczniej. Mimo tego jego największą wadą jest hamowanie na śniegu/lodzie – auto bez ABS na zblokowanych kołach "usypałoby" sobie górkę ze śniegu przed oponami i zahamowałoby w tym jednym konkretnym wypadku szybciej.
    Ja się jednak nauczyłem hamować biegami w awaryjnych sytuacjach (na lodzie, śniegu) i w praktyce hamulca używam bardzo rzadko - na prawdę warto praktykować, auto hamuje szybciej niż samymi hamulcami.

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    I jeszcze na koniec- najbardziej śmieszą mnie komentarze typu: mój kuzyn jeździ w rajdach i zawsze jeździ na wyłączonym ABSie <hahahahahahah> do zobaczenia po drugiej stronie
    Chyba pijesz do mnie. Warto się zastanowić po co oni wyłączają ABS. Odpowiem – dla zabawy. Jazda autem bez ABS i ESP daje dużo większe możliwości zabawy oraz całkiem inne możliwości kontroli auta na śliskim. Można też stosować zupełnie inną technikę jazdy. Do codziennej jazdy to faktycznie jest bezsensowne.

Podobne wątki

  1. Alfa zimą - otwieranie zamka.
    Utworzone przez Furax w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 10-09-2011, 20:06
  2. wielki kłopot alfa 156 1.8ts pomocy
    Utworzone przez MARIOMART w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-09-2009, 14:15
  3. Wielki problem z Alfa 156[POMOCY]
    Utworzone przez blademan89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-08-2009, 22:16

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory