Strona 4 z 16 PierwszyPierwszy 1234567891011121314 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 31 do 40 z 154

Temat: Dpf

  1. #31
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    U mnie ostatnio dpf wypalał się rano po nocnym postoju i przejechaniu 1,5 km. Temperatura zewn -7 st. C. Wskazówka temperatury wody chyba nawet nie drgnęła. Od ostatniego wypalania miałem przejechane ponad 600 km.

  2. #32
    Użytkownik Fachowiec Avatar AirAjti
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Była 159 Berlina 2.4JTDm '06... aktualnie Tipo 1.4T-Jet z fabrycznym nadtlenkiem gazu
    Postów
    2,439

    Domyślnie

    Dziwne... DPF nie ma prawa się wypalać na nierozgrzanym silniku. Interwał 600km to by się zgadzało.

  3. #33
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    08 2012
    Mieszka w
    Śląsk
    Auto
    .
    Postów
    1,283

    Domyślnie

    Wychodzi że nie ma sztywnych parametrów aby zaczął wypalać.

  4. #34
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar jusci
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Zamość
    Auto
    159 SW JTDm 8V 2008 nero carbonio
    Postów
    221

    Domyślnie

    Cytat Napisał AirAjti Zobacz post
    Dziwne... DPF nie ma prawa się wypalać na nierozgrzanym silniku.
    Jak widać DPF rządzi się swoimi prawami w naszych autach

  5. #35
    Użytkownik Rowerzysta Avatar SebaStol
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Łódź/Almelo
    Auto
    159 SW 1.9 jtdm 16V 150 KM
    Postów
    317

    Domyślnie

    Jeżeli chodzi o częstotliwość wypaleń to wszystko zależy od sposobu użytkowania auta (miasto/trasa).
    U mnie najmniejszą odległością od wypalenia do wypalenia było ~900 km, gdzie oprócz trasy było też miasto,
    natomiast największą było ~1800, gdzie były to dwie trasy po 1000 km każda.
    Przez coraz to ostrzejsze wymogi ochrony środowiska i kolejne normy euro silniki diesla są zabijane i odbija się to na nas użytkownikach,
    którzy muszą zmagać się z filtrami cząsteczek stałych, zaworami egr itp.
    Ja gdybym miał jeździć tylko po dużym mieście chyba byłbym zmuszony do pozbycia się filtra i zaślepienia zaworu,
    bo wypalanie odbywałoby się chyba co 400 km (?).
    Jak narazie mam przejechane 260 tys. i żadnych problemów, a po 20 tys km od wymiany oleju degradację miałem 64% i jakbym miał kierować się jej wskazaniem to olej miałbym wymieniać co ~45 tys (?). Dopóki samochód używam prawie tylko do tras (jednorazowo po 1000 km.) nie mam się co przejmować, ale kiedyś praca w nl się skończy i trzeba bedzie wrócić do pl na stałe, a wtedy.....?

  6. #36
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Cytat Napisał jusci Zobacz post
    Jak widać DPF rządzi się swoimi prawami w naszych autach
    Ja szczerze jeszcze nie zauwazylem w ktorym momencie się u mnie dpf wypala. Podobno jak wszytko jest OK to ciezko to wyczuć. Ale z drugiej strony martwi mnie to ze nie wiem co kiedy sie dzieje w moim aucie, głupia mała kontrolka informacyjna o wypalaniu dpf by zalatwila sprawe, ale widac nie jest to popularna opcja w samochodach.

    FESem jeszcze nie sprawdzalem, nie mialem okazji.

  7. #37
    Cyberix
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał lukasz159 Zobacz post
    Jesli chcesz polatac ta furka dluzszy czas wycinaj. Wiem ze to nie maly wydatek ale szybko zapomnisz o kasie a radosc z jazdy zostanie. DPF to meczarnia zwlaszcza dla kogos kto nie kreci kilometrow.

    Nie robię kilometrów od marca przejeździłem 15 tys i jeszcze nigdy nie zauważyłem żeby się coś wypalało. Auto trzeba "pogonić" i tyle

  8. #38
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 2.0JTDm 170KM TCT
    Postów
    331

    Domyślnie

    U mnie filtr wypala się średnio co 300-350km czyli już pewnie jest w nieciekawym stanie, dzisiaj się wypalał w normalnych warunkach jak zawsze jechałem sobie na 5biegu niecałe 2tyś obrotów i rozpoczęło się wypalanie, 4,5km po wypaleniu sprawdzałem na kompie miał prawie 22% zatkania już. Powinien się wypalać do 20% czy do zera?

  9. #39
    Cyberix
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał daniell162 Zobacz post
    U mnie filtr wypala się średnio co 300-350km czyli już pewnie jest w nieciekawym stanie, dzisiaj się wypalał w normalnych warunkach jak zawsze jechałem sobie na 5biegu niecałe 2tyś obrotów i rozpoczęło się wypalanie, 4,5km po wypaleniu sprawdzałem na kompie miał prawie 22% zatkania już. Powinien się wypalać do 20% czy do zera?
    Jak to się sprawdza?

  10. #40
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    Giulietta 2.0JTDm 170KM TCT
    Postów
    331

    Domyślnie

    Komp plus Fiatecuscan i masz wszystko podane, chyba że o coś innego Ci chodzi?

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory