Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 40

Temat: Ropa w paliwie- jeździć czy wylać?

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Woland83
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Malanów
    Auto
    Alfa Romeo 156 TS 2.0L '99 selespeed 155KM Grigio Chiaro met.
    Postów
    1,118

    Domyślnie

    Podjedź do warsztatu masz w Bydgoszczy wyczyszczą ci bak. http://www.liqui-moly.pl/index.php?o...Itemid=85&id=3

  2. #12
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bielawa - Ateny- Lublin
    Auto
    Kiedyś 156 3.0 V6 aktualnie 159 1.9 16v
    Postów
    331

    Domyślnie

    Moim zdaniem nie warto ryzykowac. Lepiej wylej wszystko. Stracisz 100 zl a bedziesz mial spokojna glowe. Ewentualnie mozesz "to" wlac do jakiegos starego auta.

  3. #13
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Alexandrex
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    z kujawskich równin..nad szeroką rzeką
    Auto
    AR 156 I 2.0 Ts 150 KM selespeed 2000r.
    Postów
    119

    Domyślnie

    w triasie czy karbonie można było takie chopsztosy preferować..wyczyść zbiornik bo to nie maluch(kiedyś kolega zalał mi 6l. on...kazałem zalać do pełna 98..3 m-ce świeczkami waliło w maluszku...jakbym miał 3miesięczne św. zmarłych)
    ..myślisz,że komputer dobierze skład mieszanki ?.."a może frytki do tego? "

    http://moto.money.pl/wiadomosci/publ...,0,630118.html

    a to dla kolegi co mu się oktany w ON nie zgadzają.;-}
    (tylko proszę potem nie pisać mi tu,że to składowa itd...link ten wkleiłem dla ludzi inteligentnych ;-} )
    Ostatnio edytowane przez Alexandrex ; 17-12-2012 o 09:28

  4. #14
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146
    wylej wszystko!ON ma zero oktanów!
    Cytat Napisał lesio146
    Bzdura.
    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Jeśli chcesz się sam dowiedzieć to raczej nie udzielaj głupich rad innym.Sam lej ON plus kujawski,twój problem.Ale nie doradzaj bzdurnie innym!
    Dzieki za dobra rade

    Poniewaz jestes obeznany w temacie, napisz ile wynosi liczba oktanowa mieszanki ON z benzyna, o ktorej mowa. Podpowiem, ze liczba ta bedzie spadac wraz ze wzrostem ilosci ON wymieszanego z benzyna.

    Moze zamiast krzyczec glosno "Bzdura!" - niczym poslowie opozycji do premiera - wyjasnilbys dlaczego kolega nie powinien jezdzic na ww. mieszance. Uwazam, ze na pewno byloby to bardziej pozyteczne niz wyglaszanie tez w rodzaju "To jest amelinium! Tego nie pomalujesz!"

    Przy tak niewielkiej ilosci ON w benzynie nie powinno byc problemow. Oczywiscie 100% pewnosci daje zlanie paliwka - kazdy silnik jest inny, generalnie im bardziej wyzylowany tym bardziej podatny na spalanie stukowe.

    Zeby nie byc goloslownym:
    Miedzy liczba oktanowa i cetanowa istnieje nastepujaca zaleznosc:
    LO = 120 - 2LC
    Sprzedawane w Polsce oleje napedowe powinny miec liczbe cetanawa rowna przynajmniej 51. Tak tez jest w rzeczywistosci - http://www.orlen.pl/PL/DlaBiznesu/Pa...eselUltra.aspx
    Wiec LO oleju napedowego wynosi 18 (a nie zero).

    Teraz zeby obliczyc LO mieszanki 10% on 90% benzyny wykorzystamy metode (najprostsza, ale do takich obliczen powinna wystarczyc)
    LO_miesz = v_on*LO_on + v_benz*LO_benz
    czyli
    LO_miesz = 0,1*LO_on + 0,9*LO_benz = (w zaokragleniu) 5 + 85 = 90
    a gdy z olejem zmieszana jest benzyna o LO 98
    LO_miesz = 0,1*LO_on + 0,9*LO_benz = (w zaokragleniu) 5 + 88 = 93
    Ostatnio edytowane przez radek-j ; 17-12-2012 o 14:01

  5. #15
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Łał!!!!!!!!!!!
    Czytałem ten temat z wypiekami.
    Tylko dalej nie wiem czy ma wylać czy wyjeździć.
    Moja Bella

  6. #16
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    Co jasno pokazuje, że spokojnie można to wyjeździć pod warunkiem zalania do pełna 98. Albo jeszcze lepiej (ale niestety drożej - chociaż niech kolega zatankuje skoro taki był mądry) to pojechać na shell i zalać V-power Racing, 100 oktanów. Wyjdzie na to samo, co zwykła 95. Najlepiej niech naleje "z dolewką".

    Nawiasem mówiąc, zastanawia mnie jak on zmieścił do wlewu pistolet od ON.

  7. #17
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Bielawa - Ateny- Lublin
    Auto
    Kiedyś 156 3.0 V6 aktualnie 159 1.9 16v
    Postów
    331

    Domyślnie

    Nie rozumie po co jest ten temat. Ktos zalal do baku rope i teraz wynikla debata czy wylac czy wyjezdzic. Warto dla 20 litrow czyli 100 zl ryzykowac? Ja bym sie nawet nie zastanawial tylko wylal odrazu i po klopocie. I co Alfa stoi od wczoraj bo zalozyciel tematu zastanawia sie dalej co zrobic?

  8. #18
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Myszków
    Auto
    Alfa 156 1.8
    Postów
    30

    Domyślnie

    jak to jak zmiescil bagnet? Pewnie chcial zaoczczedzic i mial na chacie w karnisterku i zanim zczail to juz zalal moj ojciec zrobil to samo w oplu, po robocie wjechalismy na stacje i mu bagnet nie pasowal, to wzial pedzel z bagaznika odchylil klapke w srodku i zalal z 8l ON. Jak juz zczail to dolal z 15l PB i jakosc nic sie nie stalo, i w jezdzie nie bylo zadnej roznicy typu szarpanie czy cos. Ale polecam wyczyscic bak, bo sami wiemy ze alfa to nie opel 8-zaworowy
    Ostatnio edytowane przez karol90 ; 17-12-2012 o 20:48

  9. #19
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kraków Radom
    Auto
    159 1.9 16v q-tronic 2008r
    Postów
    876

    Domyślnie

    jak nie Ty zalałeś, to po co bierzesz ryzyko na siebie. Kolega się pomylił - niech się poczuje i zapłaci za błąd...

  10. #20
    Użytkownik Znawca Avatar kylo1986
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Podlasie
    Auto
    166 2.4 20v Fl x2, 159 1.9 8v
    Postów
    1,990

    Domyślnie

    Cytat Napisał dcfan Zobacz post
    Co jasno pokazuje, że spokojnie można to wyjeździć pod warunkiem zalania do pełna 98. Albo jeszcze lepiej (ale niestety drożej - chociaż niech kolega zatankuje skoro taki był mądry) to pojechać na shell i zalać V-power Racing, 100 oktanów. Wyjdzie na to samo, co zwykła 95. Najlepiej niech naleje "z dolewką".

    Nawiasem mówiąc, zastanawia mnie jak on zmieścił do wlewu pistolet od ON.
    On ma racje 5 litrów nie zrobi wielkiej różnicy, pod kor PB i bez pedału w podłodze, co 100 kilometrów dolewać żeby procent spadał i nie trzeba nic wylewać, poza tym na niektórych orzeczeniach jest liczba Oktanowa ON, jutro w robocie poryję i znajdę.
    No i też jestem ciekaw jak wlazł pistolet z ON do małej dziury PB ????

Podobne wątki

  1. [146] problem z pracą na paliwie
    Utworzone przez misiaczek192 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 18-12-2014, 17:18
  2. Kontrolka wody w paliwie
    Utworzone przez emo94 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-10-2012, 19:35
  3. czujnik wody w paliwie
    Utworzone przez czyrek w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-01-2012, 19:41
  4. Co myslicie o bio paliwie do JTD ?
    Utworzone przez Lukas469 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-07-2008, 15:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory