Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: Dmuchawa kabiny

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    145 1,6 TS 99r
    Postów
    20

    Domyślnie Dmuchawa kabiny

    Witam, jako że moja Pani jest posiadaczką alfy 145 1.6 T.S z 99r. muszę się jutro wykazać znajomością tematu.
    Do tej pory nie miałem zbyt dużo czasu by się zapoznać się z tym autem, stąd moje pytania. Możliwe że w czeluściach forum znajdują się odpowiedzi na moje pytania ale jakoś nie mogę ich znaleźć, mam nadzieję że pomożecie i nie zamarznę jutro podczas walki.

    Tak jak w temacie mam problem z dmuchawą, przestały chodzić biegi 1,2,3 (4 chodzi) wiem że to najprawdopodobniej problem z opornicą. Teoretycznie wiem gdzie jest i jak ją wymontować. Przy okazji chciałbym wymontować cały wentylator ponieważ ma dość duże bicie na łożyskach i wpada w wibracje lub wydaje przeróżne dźwięki.
    I tutaj moje pytanie jak wymontować ten wentylator z kanału wentylacyjnego. Wiem o śrubce i że trzeba całość przekręcić by poluzować. Nie mogę tego wentylatora wyciągnąć, niby wszystko luźne ale jakoś brak miejsca by go wysunąć w dół (blokuje skośna podłoga). Co jeszcze trzeba zrobić ?

    I mam jeszcze jedno pytanie czy w tym aucie (wersja bez klimy) jest jakiś filtr przeciwpyłkowy ?

  2. #2
    janusz
    Gość

    Domyślnie

    witam wymieniałem wentylator razem zajeło ok godzinki aby go wyciągnąć trzeba rozkręcić deskę rozdzielczą strony pasażera oraz zdemontować schowek przesuwamy zawiasy i wychodzi
    ja rozkręcałem od strony drzwi pod gumą nawiewu są śrubki dalej po zdjęciu elementu z tapicerką na zatrzaski i śrubki ukarzą się kolejne i jest parę u dołu trzeba eksperymentalnie odkręcać aż będzie można wyciągnąć wentylator opornik jest za wentylatorem powodzenia

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    145 1,6 TS 99r
    Postów
    20

    Domyślnie

    Czy muszę rozkręcać coś od strony środkowej konsoli ? Mam trochę poprzerabianą konsolę środkową w okolicy radia i niechciałbym tego ruszać.

  4. #4
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfaradek146
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Wodzislaw Śląski
    Auto
    Alfa Romeo 146, 1,6 16V, TWIN SPARK
    Postów
    218

    Domyślnie

    Ogólnie to powiem tak dziś wymieniałem sobie swoją dmuchawę i powiem tak. W mojej 146 z poduchą pasażera żeby wyjać wentylator, musze zdemontować poduchę.Pod poduchą są 4 śruby na klucz 10, ale odkręcasz tylko dwie, no i oczywiście wszystkie wkręty na śrubokręt krzyżakowy, pod zaślepkami materiałowymi. Jedną śrubkę musisz odkręcić w schowku, jeszcze jest jedna ukryta tak na dole schowka po lewej stronie, wkręcona od strony tunelu z radiem i nią przykręcony jest taki płaskownik co trzyma schowek na dole.. jak by co to pisz to pomogę

    Aha no i przy radiu nie musisz raczej nic demontować jak odkręcisz te dwie 10 to lekko odchylisz cały plastik i dostaniesz sie do wentylatora
    Ostatnio edytowane przez alfaradek146 ; 15-12-2012 o 17:54
    Alfy to zaczarodziejskie samochody

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    145 1,6 TS 99r
    Postów
    20

    Domyślnie

    Właśnie wróciłem z garażu po walce z tym wentylatorem.
    Ja dobrałem się do niego w trochę inny sposób. Mianowicie podniosłem wykładzinę od strony pasażera i pod nią jest taki styropian który jak się wymontuje to robi się więcej miejsca w dół i da się wentylator wyciągnąć bo głównie z tym jest problem. Łożyska przesmarowane (zobaczymy na jak długo to starczy) rezystor - opornica naprawiona, wszystko chodzi.
    Ale muszę przyznać że alfa nie popisała się z tym wentylatorem.

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar alfaradek146
    Dołączył
    08 2010
    Mieszka w
    Wodzislaw Śląski
    Auto
    Alfa Romeo 146, 1,6 16V, TWIN SPARK
    Postów
    218

    Domyślnie

    Wiesz powiem tak smarowanie nic ci nie pomoże, no ok może dwa trzy dni...wentylatory w naszych alfach nie są niestety na łożyskach tylko na takich tulejkach, nie wiem jak sie nazywają dokładnie te tulejki, ale one się zużywają i wycierają i już silnik nie pracuje we własnej osi tylko lata na boki, u mnie pomogła wymiana całego wentylatora na drugi.
    Alfy to zaczarodziejskie samochody

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    145 1,6 TS 99r
    Postów
    20

    Domyślnie

    Właśnie nie byłem pewien co to są za łożyska bo nie chciałem tego aż tak bardzo rozbierać by nie połamać. Jeśli tam są łożyska w formie tulejek to takie łożyska nazywa się ślizgowymi.
    W moim przypadku nie było luzu na nich tylko przy niskich obrotach wydawały różne mało przyjemne dźwięki. Liczę się z tym że to smarowanie może nie rozwiązać problemu, ale tak na szybkiego tylko to mogłem zrobić. Zrobiłem to dość solidnie wypłukując stary brudny smar i aplikując na gorąco nowy.
    W całej operacji głównie chodziło mi o ustalenie jaki tam jest wentylator bo jak szukałem nowego to okazuje się ze są różne wersje. Niestety z wentylatora nie udało się odczytać żadnych sensownych numerów na podstawie których można by było ustalić jaki on jest. Więc poniekąd dalej nie wiem co tam zamiennie wstawić.
    Ostatnio edytowane przez airbob ; 16-12-2012 o 12:52

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    ŁÓDŹ
    Auto
    LANCIA KAPPA 2,4 JTD, ALFA ROMEO 166 2,4 JTD
    Postów
    1,904

    Domyślnie

    Z tym wentylatorem to mogą być niespodzianki bo producent robił dwie średnice stojana i możesz kupić i nie włożyć w koszyk. Dlatego najbezbieczniej by było jakbyś podał jego średnicę i średnicę wiatraka.

    Jeśli to niemożliwe to podaj numer nadwozia i czy auto ma klimatyzację to przedstawię jakąś ofertę. E-mail / telefon w stopce.
    -------
    Autosklep24 zaprasza na zakupy. Dla Forum rabat 10% na hasło "alfaholicy".

    W przypadku nagłej potrzeby rozmowy ze sprzedawcą
    proszę dzwonić 792 465-368


    <a href=http://autosklep24.pl target=_blank rel=nofollow>http://autosklep24.pl</a>

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Jarek_Jarecki
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Świdnica / Legnica
    Auto
    Alfa Romeo 146 1.4 16V T.S.
    Postów
    145

    Domyślnie

    Cytat Napisał airbob Zobacz post
    rezystor - opornica naprawiona, wszystko chodzi.
    Co masz na myśli pisząc, że opornica naprawiona?
    W jaki sposób można ją naprawić? U mnie się "skończyła" i jak sie da naprawić, to z chćcią poczytam, jak to se robi

    Dzięki

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    145 1,6 TS 99r
    Postów
    20

    Domyślnie

    Z opornicą jest taka sprawa że ona jest zabezpieczona bezpiecznikiem termicznym włączonym szeregowo z rezystorami. Jest to element w kształcie rurki metalowej o średnicy ok 4mm i długości 10mm, z dwiema nóżkami wyprowadzonymi osiowo. Jak bezpiecznik jest sprawny to (jak każdy bezpiecznik) ma przejście a jak jest uszkodzony to nie ma przejścia.
    Objaw uszkodzenia opornicy jest taki że działa nam tylko 4 bieg wentylatora, bo wtedy opornica jest omijana.

    Naprawa opornicy polega na wymianie tego bezpiecznika (profesjonalne podejście) lub na wstawieniu tam kawałka druta (mało profesjonalne ale działa) tak aby było przejście.

Podobne wątki

  1. [155] Dmuchawa
    Utworzone przez Artieeas w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-10-2013, 20:01
  2. [145] Wentylator - dmuchawa kabiny
    Utworzone przez airbob w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-08-2013, 10:55
  3. Dmuchawa
    Utworzone przez Carlos711 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 21-03-2013, 21:26
  4. [MiTo] Dmuchawa
    Utworzone przez bogas w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 04-03-2013, 17:29
  5. [155] Dmuchawa!!!
    Utworzone przez vtunerek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-03-2010, 17:48

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory