Strona 2 z 7 PierwszyPierwszy 1234567 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 68

Temat: Odchudzenie 156

  1. #11
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Moim zdaniem jedyne co się zmieni to to, że odczujesz drgania głośników, przez co jakość audio się zmniejszy, szum z zewnątrz auta zwiększy. Odchudzanie w takim przypadku nie ma sensu, bo te kilka/kilkanaście kilogramów nijak wpłyną na moc silnika. Jeżeli ktoś odchudza auta do dristu czy specyfikacji torowej to ma to sens, bo auto traci kilkadziesiąc, kilkaset kilogramów, ale wiesz jaki jest wygląd- sama blacha + klatka i praktycznie nic więcej

  2. #12
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał Abidibi1509 Zobacz post
    Moim zdaniem jedyne co się zmieni to to, że odczujesz drgania głośników, przez co jakość audio się zmniejszy, szum z zewnątrz auta zwiększy. Odchudzanie w takim przypadku nie ma sensu, bo te kilka/kilkanaście kilogramów nijak wpłyną na moc silnika. Jeżeli ktoś odchudza auta do dristu czy specyfikacji torowej to ma to sens, bo auto traci kilkadziesiąc, kilkaset kilogramów, ale wiesz jaki jest wygląd- sama blacha + klatka i praktycznie nic więcej

    Można też nie wlewać płynu do spryskiwaczy (około 5 litrów mniej na przedniej osi) A tak na serio to rzeczywiście uzyskanie kilkunasty kg kosztem akustyki i komfortu nie ma sensu.

    Najlepiej kupić jakąś zdrową technicznie 156 2.0 (bo o takim modelu tutaj mowa) i potem wymontować wszystko co nie jest potrzebne do bezpiecznej jazdy. Na samej przedniej osi można zredukować około 30-35 kg demontując składniki klimatyzacji, halogeny, siłowniki maski, jej wygłuszenie, zbędne obudowy silnika i po drobnych ingerencjach ABS. Kiedyś miałem tak zrobić ze 145 QV ale ona nie ma homologacji rajdowej (156 już ma) i startowanie nią w rajdach nawet amatorskich nie miało by sensu. Teraz nie mam na to już czasu choć ceny niektórych 156 z tym silnikiem są mocno zachęcające a jej prowadzenie po takich przeróbkach (plus małe usztywnienie nadwozia i zawieszenia)
    jest rewelacyjne. Ostatnio była taka na wyścigu górskim w Korczynie ale mocno zmęczona i furory raczej nie zrobiła.

  3. #13
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Camey
    Dołączył
    06 2012
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Alfa 156 V6
    Postów
    494

    Domyślnie

    Jeżeli chcesz odchudzoną Bella jeździć na codzień to tak jak koledzy pisali wyżej nie pchaj się w usunięcie wygłuszenia z wnętrza samochodu bo po paru kilometrach bedziesz sobie mówił "... co mi do łba strzeliło...". Jeżeli szukasz pół środków (o ile to mozna tak nazwać) to pozostaje Ci odchudzenie masy nieresorowalnej czyli lżejsze felgi, mniejsze zaciski i tarcze hamulcowe ale aby skutecznośc hebli nie spadła za bardzo to musisz poszukać jakiegoś dobrego (czyt. raczej drogiego) zestawu i nie lej nigdy paliwa do pełna. Idąc dalej każdy kolejny krok odchudzania Belli będzie odbierał Ci odrobinę komfortu - mozesz zastąpić fotele jakimiś lekkimi kubłami, wywal klimę, poduchy i audio a jak masz duzo kasy na zbyciu to zamów sobie elementy karoseri z laminatu albo jak masz bardzo dużo kasy na zbyciu to niech Ci wykonają je z włókna węglowego.

  4. #14
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Carbon w tym przypadku byłby najlepszym, najlżejszym i najdroższym rozwiązaniem

  5. #15
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    wywalenie klimy to nie takie hop siup... co wsadzisz zamiast kompresora? sensownym rozwiazaniem jest wywalenie wnetrznosci kompresora to chyba najtansza(najszybsza) metoda na pozbycie sie paru kg z klimy no nie liczac chlodnicy, skraplacza itd...
    Ostatnio edytowane przez -BamBosZek- ; 19-06-2012 o 18:25
    Genetics makes the champions, want to compare?!

  6. #16
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kacper_agh
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    156 2.0 TS 1997
    Postów
    415

    Domyślnie

    Można wywalić klime, bo przeciez były wersje bez klimy i zakłada się inny pasek i chyba inna albo dodatkową rolkę. Ja odchudzałem terenówke na rajdy, ale to ciąlem blachy itp itd. i z 1800 kg zeszło na 1500 kg. a uciąłem z tylu 1 m samochodu prawie bo kończy się kołami. wiec z tym odchudzaniem to trzeba sie dużo namęczyć, i tu kilogram tam dwa, to nie daje wiele. Wiadomo w profesjonalnym sporcie to sie o gramy biją, ale dla amatora to ma znaczenie drugorzędne. Powtórzę za innymi, jak zabawka to wywalać co chcesz i co można jak na codzień to zapomnij
    Alfa Romeo:Giulia 2.0 '18- w budowie/159 2.0 '10 - na sprzedaż /156 2.0TS '97 -moja pierwsza -zgniła/156 2.0 JTS - trzymam na klasyka
    Pozostałe: Uaz 469 2,6i(Isuzu) - w błoto / Isuzu Trooper 3,5 V6 - w błoto / Volvo XC90 2.4D - nudziarz / Honda CB750 '91/ Fiat 126p '96

  7. #17
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar creaf
    Dołączył
    10 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR 159 1.9 SW
    Postów
    324

    Domyślnie

    Ja po tym jak mi zatarło się łożysko sprężarki klimy wykręciłem jedną rolkę i założyłem krótszy pasek i śmigało
    Była: 156 1.9JTD SP3

  8. #18
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    tak jak Ci kolega Kacper radzi. Jak jest to Twoja zabawka to ingeruj w co sobie tam chcesz, nawet lekkie szyby sobie powsadzaj ale jak na codzień to w sumie zamiast odchudzać (w średnio skuteczny sposób) i pozbyć się 20 kg kosztem komfortu i nie żadko bezpieczeństwa, bo klatki sobie raczej nie zamontujesz, to lepiej pobawić się jakiś mini tuning mechaniczny. wydeszek, może jakieś filtry i inne bajery. Może nie będzie to tańsze rozwiązanie, ale chyba bardziej opłacalne. Bo te kilka-kilkanaście kg naprawdę nie wpłynie zbytnio na moc

  9. #19
    Ramzees
    Gość

    Domyślnie

    jak do jazdy na codzien to daruj sobie jezeli na tor to wiekszosc zostala powiedziana:

    * szyby mozna zamienic na plexi lub inny podobny material
    * drzwi, maski, klapy zastac carbonem lub laminatem
    * wywalic zbedne rzeczy z pod maski
    * lekkie felgi
    * wygluszenia z auta
    * kanapy, boczki itp
    * klime i generalnie eleketryke
    * zamontowac lekkie kubelki najlepiej z carbonu
    * carbonowy dolot
    * lekki zamach
    * sportowy uklad wydechowy (mozna zbic 20 kg)

    generalnie ma to sens w aucie na tor..Takei rzeczy miedzy innymi razem z ziomkami ogarnelismy w e36 przeznaczonej do driftu tylko ze jeszcze bardziej hardcorowo bo w srodku to nie ma prawie nic ponad 300 kg roznicy

  10. #20
    Użytkownik Pasjonat Avatar Pablo.
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    pablogarage.pl
    Auto
    Kilka włoskich szrotów ;)
    Postów
    3,411

    Domyślnie

    Nie wsiadać i już będzie lżej.
    www.pablogarage.pl - Serwis, części, holowanie

    > PabloGarage Team < - kilka filmów na kanale - Z A P R A S Z A M Y

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory