hehe no odezwe się w tej sprawie... dzięki... więc wszystko już mniej więcej wiem...teraz trzeba działać...dziękuję Panowie![]()
podepnę się pod tematMoją niedawno kupioną 147 (2004, 1.6 105KM, 101kkm - cofane pewnikiem) nękają pewne denerwujące mnie przypadłości. Nie są jakieś mega poważne, na część znalazłem rozwiązanie na forum, lecz brak czasu/miejsca/umiejętności uniemożliwia samodzielne uporanie się z nimi. Proszę uprzejmie o podanie "uczciwej ceny" za usunięcie problemów oraz ewentualne wskazanie zaufanych mechaników/specjalistów (okolice Elbląga lub Gorzowa Wlkp.).
1. Centralny zamek nie reaguje na naciśnięcie pilota (zwykle po kilkugodzinnym postoju). Przekręcenie kluczykiem zamka w drzwiach "ożywia" pilota.
2. Podgrzewanie foteli - nie miałem wcześniej - chyba nie działa. Dioda przycisku kierowcy nie świeci, pasażera świeci. Efekt taki sam po kilku minutach zimna skóra
3. Silnik na zimno wyraźnie hałasuje (terkot). Wina rozrządu czy coś poważniejszego?
4. Zawieszenie im cieplej tym mocniej hałasuje na lekkich nierównościach. Na większych nierównościach przypadłość "hałasowania" nie występuje.
5. Nie mogę włączyć klimy w obecnych temperaturach, żeby osuszyć wnętrzeJest jakiś sposób?
6. Szyba pasażera przód nie ma siły się sama podnieść po całkowitym opuszczeniu (potrzebna pomoc dłonią).
7. Moja fanaberia. Czy automatyczne domykanie szyb (nie tylko szyberdachu) jest możliwe w tym modelu/roczniku?
Proszę wybaczyć lamerskie pytania, ale interesuje mnie ile kosztować będzie usunięcie tych usterek. Samochodem zamierzam pojeździć parę lat - faktycznie można się nim zauroczyć, dlatego nie zamierzam oszczędzać nadmiernie na doprowadzeniu go do stanu gwarantującego spokój użytkowania w kolejnych latach. Co jeszcze wymienić/sprawdzić, by spokojnie się nim cieszyć?
Ostatnio edytowane przez pR0SiAczek ; 19-12-2012 o 23:41
Ad.5 Klimatyzacja nie działa przy niskich temperaturach (nie pamiętam, czy poniżej 0'C, czy jeszcze wcześniej...), ale jeśli chcesz sprawdzić, czy działa, czy wszystko OK, to zawsze można "oszukać" samochód, przytrzymując wcześniej czujnik temperatury (taki cycek pod lusterkiem kierowcy). Jak go ogrzejesz palcami, to samochód wykryje dodatnią temperaturę "na zewnątrz", i klimatyzacja się uruchomi
Do odparowania szyb jest natomiast taki guzik, po wciśnięciu którego nawiew zostaje skierowany na przednią szybę, pomagając w pozbyciu się zaparowania (jeśli silnik jest zimny, to dmuchanie nie ma za wiele sensu, dlatego początkowo dmuchawa chodzi na wolnych obrotach).
Ad. 6 Zainwestuj w silikon w sprayu i popsikaj prowadnice. Szyba będzie śmigać w obie strony bez wysiłku.
Ad. 7 Automatyczne domykanie działa tylko w taki sposób, że trzeba przytrzymać wciśnięty guzik zamykania drzwi na pilocie. Po kilku sekundach szyby idą w górę. Jeśli Twoja alfa nie ma tej opcji, to zawsze można ją dołożyć, poprzez dolutowanie oporników (jeśli nie masz uszczelek antyzgnieceniowych), oraz zrobienie osiowania (żeby komputer zobaczył te niby uszczelki- w naszym przypadku rezystory
Dokładny opis znajdziesz tu: http://www.forum.alfaholicy.org/zrob..._spark_3d.html
1. Wymien baterie w pilocie.
2. Sprawdź bezpieczniki i przekaznik.
3. Chyba pada wariator. Niech wypowiedzą się specjaliści bo ja w benzynkach mało siedzę.
4. Zawieszenie będzie skrzypiec. Taka przypadłość wielowachacza w alfach. Wielu mechaników odrazu mówi żeby wymieniać górne wachacze. Dopóki nie maja luzow to nic nie pomoże po za spryskaniem sylikonu w spreju.
5. Klima manualna czy automat? Ogólnie poniżej 3 stopni nie włączy się.
6. Przesmarowac prowadnice szyby.
7. Jest otwieranie. Domykania brak. Na forum jest gdzieś tutorial jak zrobić domykanie.
Dzięki Panowie za sugestie - co do punktów:
1. to w pilocie wymieniałem dwukrotnie na świeżutkie baterie , a efekt dokładnie taki sam. Na forum jest info o przekaźniku, ale u mnie jak już działa to nawet z 20m się otworzy, a jak nie działa to z 20cm ani rusz...
2. bezpiecznik namierzyłem, wszystko ok z nim (przejrzałem wszystkie profilaktycznie). Gdzie jest przekaźnik od foteli? Przekaźnik od niedziałającego klaksonu znalazłem (WD-40 wystarczyło), wymienić bezpiecznik od zapalniczki też sobie poradziłem,
3. Nie mam wariatora (105KM) :/ Dlatego mnie to martwi nieco...
4. To bardziej metaliczny łomot niż skrzypienie, ale luzów nie "wyczuwam" w zawieszce (choć nadmiernie usłużne wspomaganie nie pomaga w wyczuwaniu luzu),
5. Włosi uznali, że klima nie osusza zimnego powietrza? Dzięki za podanie powodów i rozwiązania jego.
6. Rozebrać boczek drzwi muszę żeby się do nich dostać?
7. Dzięki za manuala. Liczyłem, że wystarczy soft skorygować bez dobierania się do instalacji :/
U siebie będę się przymierzal do zrobienia domykania szyb z pilota, jak to ogarne to mozemy się kiedyś umówić i zrobimy to u Ciebie. Samo przygotowanie nie jest trudne, ale tylko po całej operacji trzeba zrobić proxy
Wysłane z mojego HTC One S
jak akurat bede w PL to za pomoc w zrobieniu domykania zrobię wam osiowanie proxy
ze zawieszeniem proponuje jechac na stacje diagnostyczna dasz na flaszke i Ci sprawdzi dokładnie... bo tak to ciezko powiedziec jak na lekkich nierownosciach.. mogą to byc sworznie moze tuleje moze stabilizator albo laczniki... diagnosta powie Ci dokładnie... ja po Nowym Roku bede kombinowal zeby tuleje z tworzywa zaczac robic
co do pilota to przycisk normalnie sie wciska?? ja jak kupiłem auto to jakoś dziwnie sie wciskało... okazalo sie ze luty puscily i trzeba bylo nowy wlutowac na plytke.... tylko mi w ogole nie laczylo...
zeby do prowadnic szyby sie dostac musisz sciagnac boczek (na dole masz wkrety i 2 sruby w raczce do zamykanie drzwi, trzeba wyciagnac zaslepke + wkret w klamce wewnetrznej) chyba wszystkie reszta na zatrzaskach sie trzyma... aha jak oddzielisz boczek na dole lampke musisz odpiac...