Strona 5 z 8 PierwszyPierwszy 12345678 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 41 do 50 z 71

Temat: Alfa 155 16v by ZENDER

  1. #41
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    06 2011
    Auto
    155
    Postów
    272

    Domyślnie

    Cytat Napisał Qlko5 Zobacz post
    Dzieki za wypowiedzi ale mam nastepne pytania Co z tym płynem do wspomagania ??? jaki mam zalac bo nie wiem jaki jest wlany a widze ze jest do wymiany na wczoraj! i drugie pytanie ABS raz działa raz nie jakie moga byc ewentualne przyczyny tego no i płyn hamulcowy tez wymienie ale znowu nie wiem jaki?
    Jeśli Ci "huczy" pompa to zainteresuj się przewodem idącym od pompy pod nagrzewnicą. Jeśli jest tam gdzieś mokro to przewód ciśnieniowy do wymiany. Tak najszybciej temu zapobiegniesz (miałem taki problem, ale mi na prawdę głośno huczało). Sama wymiana płynu pewnie nic nie da, chyba że masz go bardzo mało.

    Jaki płyn? Zwykły do przekładni automatycznych (chyba czerwony). Jak dasz mi na wysyłkę (11zł) + 10zł za płyn to Ci wyślę mój nowy, nieotwierany, pełny. Bo kupiłem niepotrzebnie dwa, a zalałem układ do pełna niecałym jednym (chyba 0,5-litrowy).

    Płyn hamulcowy powinieneś lać taki jak był lany wcześniej (teoretycznie). Choć ja u siebie dolałem jakiś kupiony w tesco i nie ma problemów (sprzęgło jest już stare i czasami marudzi, ale nie jest to dokuczliwe).

    Odnośnie ABS - podobno w 155 działa on z opóźnieniem, jest niedopracowany. Ewentualnie może gdzieś nie styka coś w skrzynce z bezpiecznikami jeśli Ci mruga kontrolka na panelu (patrz instrukcja). Wiele osób uważa, że najlepiej jest mieć go wyłączonego, bo wtedy poprawia się siła hamowania (ktoś to sprawdzał na forum i rzeczywiście tak jest). Tylko wtedy liczą się też Twoje umiejętności. Musisz pamiętać, aby hamować pulsacyjnie na śliskich nawierzchniach. Ja mam wyłączony ABS i jest bardzo ok.

  2. #42
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Hmmm , jeśli chodzi o płyn to DOT 4 , ( 5 może być zbyt agresywna na te lata )
    hamulcowy trza wymieniać raz na jakiś czas może nie co dwa lata + węzę gumowe jak jest w instrukcji .
    ( ja w swojej miałem praktycznie wodę , jak się wylało to po paru godzinach wyparował - ale hamulce ok )

    Co do ABS-u , mryga Ci kontrolka ? świeci ? albo coś ?

  3. #43
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał omron8 Zobacz post

    A tak swoją drogą Lesiu dlaczego zmieniłeś na auto z 8V?
    Ostatnio miałem 156,całkiem fajne auto.Minus to jego pospolitość i to że 1 na 100 156 ma ktoś kto wybrał tą markę świadomie i celowo,dlatego sprzedałem.145/6 ma chyba większą duszę Alfy niż 156,przynajmniej tak ja to odczułem.155 to model opracowany już pod skrzydłami Fiata ale jeszcze inżynierowie Alfy mieli coś do powodzenie.Technika i technologia też jeszcze Alfa.Nie mam nic przeciwko 16v ale to już Fiat,dlatego 8v bo to Alfa,to silnik w prostej linii wywodzący się z genialnego projektu Satty.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  4. #44
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    Ostatnio miałem 156,całkiem fajne auto. 145/6 ma chyba większą duszę Alfy niż 156,przynajmniej tak ja to odczułem.
    podzielam opinię ,

    mam 156FL i 146 FL , obie jtd (więc jeśli chodzi o silniki , to żadna nie ma wyraźnego plusa na tym polu ) , ale ogólnie to 146 robi wrażenie takiej prawdziwej alfy z duszą , mimo prostszego zawieszenia to 146 daje dużą radość z jazdy , ma kapitalny wygląd , ma lepsze fotele , jest w moim odczuciu lepszym autem (może nie w kwestii jakości wykonania wnętrza , ale patrząc na całokształt ) , co ciekawe czytając forum wychodzi na to że ma lepszą blacharkę , bo w 156 gniją progi i podłoga , a w 146 problemem jest zazwyczaj podłoga , i nią lubię bardziej jeździć , dlatego to model 146 ma u mnie dożywocie , a 156 pójdzie do żyda
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  5. #45
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar kasztelan
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    stolicy
    Auto
    logiczne że alfa
    Postów
    5,319

    Domyślnie

    A 156FL też tak ruda chrupie??

  6. #46
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Moja była rocznik 1998,problemów z korozją nie było.A taka ślicznotka to była
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  7. #47
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Lesio , Fajna ta czerwona



    jeśli chodzi o rudą , to wszystko zależy od przechowywania samochodu ( garaż zimą to zabójstwo , no chyba żę wodę zbiera się itd. - Ogrzewany to inna historia ) no i ile była w naszym pięknym kraju .
    Czerwona jest juz 15 lat w kraju , wpier*** ją strasznie ,
    Natomiast Czarna , ten sam rok ( produkcją różnią się tylko 4 miesiącami ) , igiełka , fakt jedna dziurka , a tak po za tym zdrowy samochód , wszystkie wodziki skrzyni , serwo i inne elementy sie świecą nowością ( co w przypadku czerwonej , wszystko smarowałem smarem linowym żeby nie przegniło
    Fakt , że w moim przypadku garażowanie samochodu zimą dało mu po dupie , teraz wole żeby stała na dworze bo zawsze wieje , i wilgoć się tak nie osadza na wszystkim jak w garażu .
    ( fakt Czarna stoi w garażu ale ona nie wyjeżdża garaż jest zamknięty , i obje** jest pochłaniaczami wilgoci

  8. #48
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    Cytat Napisał kasztelan Zobacz post
    A 156FL też tak ruda chrupie??
    no na razie nie wiem , bo moja 156 pod tym względem OK ;

    odniosłem się raczej do ogółu alf , nie raz na forum wspominano o pognitej podłodze i progach w 156 , a w 146 nigdy nie było problemu z progami , tylko czasem podłoga (w mojej 146 podłoga też w porządku , ale ona w 2009 była sprowadzona z francji , więc jeszcze nie miała czasu zgnić od polskiej zimy )

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał lesio146 Zobacz post
    A taka ślicznotka to była
    146 o niebo ładniejsza jest dla mnie
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  9. #49
    Qlko5
    Gość

    Domyślnie

    Nie mruga kontrolka od absu tylko raz sie poprostu normalnie włącza i czuje to na pedale dość wyraźnie + ten charakterystyczny odgłos a raz normalnie kupiłem juz sobie płyny hamulcowy i do wspomagania bede wymieniał w środe moze bo teraz nie ma co z autem grzebać święta Pompa wspomagania huczy jak np skrecam kołami w miejscu i dodam lekko gazu kierownica idzie lzej ale od razu pojawia sie dziwny odgłos taki huk... albo jak poprostu dam skret lewo/prawo do konca wtedy jest najbardziej obciazona i jest ten odgłos musze dokładnie sie przyjrzec na kanale skad mam wyciek bo gdzies cieknie ale nie wiem dokładnie moze to byc ze wspomagania nie wiem jutro powycieram ładnie do sucha i bede obserwował...

  10. #50
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Jak masz takie jazdy z ABS-em , to któryś czujnik a raczej jego kabel .
    miałem podobnie był załamany i przetarty i czasami łapał czasami nie ( ja miałem od strony kierowcy jak idzie od nadkola do góry o wtyczki .
    to żę pompa od wspomagania buczy przy skrajnych wartościach to normalne , no i jak stoisz w miejscu

Podobne wątki

  1. Lotka tył Zender Alfa Romeo 166
    Utworzone przez Kris_Nero166 w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 08-03-2015, 17:53
  2. Nakładki do zderzaka przód zender 2 sztuki na sprzedaż :) ORI ZENDER
    Utworzone przez GrzesiuSiedlce w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-07-2013, 17:12
  3. ALFA ROMEO 156 2,5 V6 Zender - Boruszyn
    Utworzone przez KRapicki w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-04-2009, 11:36
  4. [146] fotki alfa by zender
    Utworzone przez Abrial w dziale Styling - Body Kit
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-07-2008, 20:38

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory