Strona 40 z 86 PierwszyPierwszy ... 303132333435363738394041424344454647484950 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 391 do 400 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #391
    Użytkownik Romeo Avatar michałsnk
    Dołączył
    04 2011
    Mieszka w
    w Sanoku
    Auto
    W domu : Terenówka, Alfa Romeo 156 JTD 105 ps 255Nm,Berlingo 1.9D (XUD) wolnossące.
    Postów
    515

    Question ABC na temat motoru Twin Spark ( nie złoście się możliwe,że nie jedno już ''było'' ).

    Chcę pomóc nie tylko sobie,ale i ludziom żeby nie zakładali dużo tematów o uszkodzonych panewkach,stukach,pukach itp.

    Pragnąłbym się od was czegoś dowiedzieć.Mimo tego,że dużo rzeczy znalazłem dalej nie rozumie kilku rzeczy jest wielu podzielonych '' alfistów '' na temat tego silnika budzi wiele emocji i niejednokrotnie wywołał małą lub większą na forum burzę.

    Moje pytania są następujące :

    *Prawda/Fałsz : Czy warto co 100 tys wymienić panewki w tym silniku ?
    *Prawda/Fałsz : Czy trzeba parkować auto pod górę,aby wariator był zamoczony? w oleju ?
    *Prawda/Fałsz : Czy jest on trwalszy od Boxerów ?
    *Prawda/Fałsz : Warto zmieniać olej co 5-6 tys km ? oczywiście,że dobrej klasy API SL i o dobrych parametrach np. Shell Helix HX7 lub coś innego czy nawet drogie syntetyki oparte na estrach bądź paralfaoleinach ?
    *Czy przepływomierz ''psuję się '' tak sobie po 100 tys km ?

    Osiągi,dźwięk to mi się bardzo podoba chciałbym prosić o wypowiedzi was-użytkowników i was-mechaników.

    Który waszym zdaniem '' Twin Spark 16v'' byłby najlepszy ?
    2.0 TS miał zmienną długość kanałów dolotowych po 1997 roku ?
    Czy nie ma potrzeby wymiany panewek ? mogą wytrzymać tyle ile w każdym,innym silniku ? np. 300 tys ? w ogóle '' żywot auta '' ?


    Pozdrawiam Serdecznie i Wszystkiego Najlepszego w 2013 i w życiu prywatnym.

  2. #392
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał michałsnk Zobacz post
    Chcę pomóc nie tylko sobie,ale i ludziom żeby nie zakładali dużo tematów o uszkodzonych panewkach,stukach,pukach itp.

    Pragnąłbym się od was czegoś dowiedzieć.Mimo tego,że dużo rzeczy znalazłem dalej nie rozumie kilku rzeczy jest wielu podzielonych '' alfistów '' na temat tego silnika budzi wiele emocji i niejednokrotnie wywołał małą lub większą na forum burzę.

    Moje pytania są następujące :

    *Prawda/Fałsz : Czy warto co 100 tys wymienić panewki w tym silniku ?
    *Prawda/Fałsz : Czy trzeba parkować auto pod górę,aby wariator był zamoczony? w oleju ?
    *Prawda/Fałsz : Czy jest on trwalszy od Boxerów ?
    *Prawda/Fałsz : Warto zmieniać olej co 5-6 tys km ? oczywiście,że dobrej klasy API SL i o dobrych parametrach np. Shell Helix HX7 lub coś innego czy nawet drogie syntetyki oparte na estrach bądź paralfaoleinach ?
    *Czy przepływomierz ''psuję się '' tak sobie po 100 tys km ?

    Osiągi,dźwięk to mi się bardzo podoba chciałbym prosić o wypowiedzi was-użytkowników i was-mechaników.

    Który waszym zdaniem '' Twin Spark 16v'' byłby najlepszy ?
    2.0 TS miał zmienną długość kanałów dolotowych po 1997 roku ?
    Czy nie ma potrzeby wymiany panewek ? mogą wytrzymać tyle ile w każdym,innym silniku ? np. 300 tys ? w ogóle '' żywot auta '' ?


    Pozdrawiam Serdecznie i Wszystkiego Najlepszego w 2013 i w życiu prywatnym.
    po kolei:
    BZDURA
    BZDURA
    NIE WIEM
    BZDURA
    BZDURA
    Najlepszy 1,8
    t.spark z plastikową pokrywą ma zmienną długość dolotu w wersji 1,8 oraz 2,0
    Wytrzymają tyle ile w każdym innym.
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #393
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    Ja bym zmienił,
    Słyszałem że pomaga ale nie testowałem,
    Nie wiem,
    To nie bolid F1 ale co 10-15 chyba jak najbardziej,
    Nie wiem.
    Czy nie ma potrzeby wymiany panewek ? mogą wytrzymać tyle ile w każdym,innym silniku ? np. 300 tys ? w ogóle '' żywot auta '' ?
    Podobno ktoś widział TS-y 300 000+, podobno też ktoś widział yeti (i nie chodzi mi o skodę) W "normalnych" autach z tamtego okresu silniki zazwyczaj wytrzymują więcej niż 300 000km.
    2.0 podobno się jeszcze bardziej psuje niż 1.8 + ma jeszcze wałki balansujące.
    Ja osobiście nie poleca tego silnika. Sporo pali, droga obsługa, zawodny (spory wpływ na usterkowość mają sami użytkownicy no ale fakt jest faktem)

  4. #394
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Ryjcie dalej psychikę ludziom o panewce w TS-ach , a potem mamy dziwne pytania , i może nie wiedzieć że te silniki mają 8 świec ale każdy będzie bankowo wiedział że Panewka zawsze się obróci !
    Tyle TS-ów na forum mały procent miał takie problemy , to jest taka sama awaria jak pęknięcie paska w JTD itd.
    1)
    Fakt, ostatnio piszą co niektórzy że Panewki można sprawdzać itd. - ale ja wyznaje teorię że jak już chodzi to lepiej nie ruszać bo można spie***
    2)
    No tą górką to już pojechałeś , dla mnie to bzdura ( ale możemy wmówić ludziom że jednak to ma wpływ , będzie miło wyglądało jak goście będę układać kamienie bądź szukać górki alby alfa stała pochylona - dobre
    3) Niestety ciężko powiedzieć , nie wiem ( wszystko zależy jaki dbasz i ten przed tobą dbał no i jak fabryka złożyła - czysta Loteria )
    4) Co do Oleju ? człowiek 10 tys i nie przesadzajcie bo to i tak nic nie pomoże , no chyba że sra** pieniędzmi i chcecie swoje ego podbudować - tak samo z tymi cudnymi olejami . Nie lej ścierwa a będzie ok
    5) Nie wiem mój ma ponad 200 tys i śmiga jak talala
    Moja ma 210 tys km i Panewki są ok .

  5. #395
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Dziaru Zobacz post
    Ryjcie dalej psychikę ludziom o panewce w TS-ach , a potem mamy dziwne pytania , i może nie wiedzieć że te silniki mają 8 świec ale każdy będzie bankowo wiedział że Panewka zawsze się obróci !
    Tyle TS-ów na forum mały procent miał takie problemy , to jest taka sama awaria jak pęknięcie paska w JTD itd.
    1)
    Fakt, ostatnio piszą co niektórzy że Panewki można sprawdzać itd. - ale ja wyznaje teorię że jak już chodzi to lepiej nie ruszać bo można spie***
    2)
    No tą górką to już pojechałeś , dla mnie to bzdura ( ale możemy wmówić ludziom że jednak to ma wpływ , będzie miło wyglądało jak goście będę układać kamienie bądź szukać górki alby alfa stała pochylona - dobre
    3) Niestety ciężko powiedzieć , nie wiem ( wszystko zależy jaki dbasz i ten przed tobą dbał no i jak fabryka złożyła - czysta Loteria )
    4) Co do Oleju ? człowiek 10 tys i nie przesadzajcie bo to i tak nic nie pomoże , no chyba że sra** pieniędzmi i chcecie swoje ego podbudować - tak samo z tymi cudnymi olejami . Nie lej ścierwa a będzie ok
    5) Nie wiem mój ma ponad 200 tys i śmiga jak talala
    Moja ma 210 tys km i Panewki są ok .
    k... jeden normalny głos na temat TS 16v.Piwo masz u mnie i to nie jedno!
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  6. #396
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    lubelszczyzna
    Auto
    155 1.8 16v T.Spark 103 kW 1996r.
    Postów
    2,685

    Domyślnie

    No bo widzisz michałsnk, TS-y (i ich właściciele) dzielą się na już przekręconye i jeszcze nie

  7. #397
    Użytkownik Romeo Avatar Barus91
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie / Wrocław
    Auto
    BYŁO: 12xAR BĘDZIE: numer 13 :)
    Postów
    1,984

    Domyślnie

    Cytat Napisał michałsnk Zobacz post
    1 *Prawda/Fałsz : Czy warto co 100 tys wymienić panewki w tym silniku ?
    2 *Prawda/Fałsz : Czy trzeba parkować auto pod górę,aby wariator był zamoczony? w oleju ?
    3 *Prawda/Fałsz : Czy jest on trwalszy od Boxerów ?
    4 *Prawda/Fałsz : Warto zmieniać olej co 5-6 tys km ? oczywiście,że dobrej klasy API SL i o dobrych parametrach np. Shell Helix HX7 lub coś innego czy nawet drogie syntetyki oparte na estrach bądź paralfaoleinach ?
    5 *Czy przepływomierz ''psuję się '' tak sobie po 100 tys km ?

    6 *Osiągi,dźwięk to mi się bardzo podoba chciałbym prosić o wypowiedzi was-użytkowników i was-mechaników.

    7 * Który waszym zdaniem '' Twin Spark 16v'' byłby najlepszy ?
    1- 100000km nie zrobiłem żadną, bo lubię zmieniać, ale jak dla mnie bzdura (miałem auta podchodzące pod 200000 i wątpię w to, że ktoś panewki wymieniał sobie jak klocki hamulcowe - 'dla zasady', albo 'słyszałem, że trzeba, to rozbiorę silnik i zrobię, żeby przy 105000 mi się auto nie rozesr@ło ')

    2- ajjjjjjjj Ja mam garaż w 'podziemiu' i często stała przodem do dołu ... czasem i odwrotnie ... I teraz wyszło, że nie dbałem o auto

    3- jeśli dbasz o niego bardziej niż o boxera, będzie trwalszy niż boxer. Jeśli dbasz mniej niż o boxera, to trwalszy będzie boxer

    4- ja zmieniałem po 8-9 ... i w każdym zmieniam zawsze przed 10tys. - ale to moja własna zasada

    5- przepływomierz 'lubi' paść... ale to nie tylko w TS'ach ... zresztą ... to niemiecki wytwór

    6- 2.0 dźwięk ma całkiem przyjemny. 1.6 nic ciekawego ... 1.8 też bez rewelacji.

    7- Najlepszy 1.8 (hamulce z tego co pamiętam trochę 'słabawe', bo te same, co w 1.6 ... ale nie było źle / jeden pasek i jedna rolka mniej niż w 2.0 / mocy trochę mniej niż w 2.0, ale nie było to aż tak odczuwalne - miałem PRZED i PO 2-litrówki) ... Choć ja chyba szukałbym 2.0 - lepiej brzmi i jednak 11PS więcej.

    1.6 odrzuciłbym na wstępie. Tzn. przynajmniej przy moich wymogach i -momentami- cięższej nodze. Jechałem taką ostatnio - była do sprzedania u mnie w mieście i umówiłem się na jazdę próbną, żeby mieć porównanie - Prawdę mówiąc, taką wziąłbym teraz TYLKO, gdyby była biała, albo ktoś zaproponował mi zamianę (za Stilo) na bardzo korzystnych dla mnie warunkach

    Pozdrawiam,
    Wojtek (były właśc. czterech TS'ów - w tym trzech uznawanych za najgorsze z nich 2-litrówek )

    - - - Updated - - -

    Zrobię Wam podsumowanie tego wątku:

    JEŚLI OD POCZĄTKU KTOŚ O AUTO DBAŁ, BĘDZIE SŁUŻYŁO.

    JEŚLI NATOMIAST KTOŚ 'PAŁOWAŁ', 'RŻNĄŁ DO ODCINKI', NIE DBAŁ O STAN - I WYMIANĘ NA CZAS - OLEJU (KTÓRY POWINIEN BYĆ TU STOSUNKOWO DOBREJ JAKOŚCI I POD MAX.), TO AUTO MA PRAWO SIĘ ODPŁACIĆ SIĘ PIĘKNYM ZA NADOBNE

  8. #398
    Użytkownik Romeo Avatar premek
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Tarnowskie Góry
    Auto
    164 2.0 TB '93/ Spider (916) 2.0 TS '01
    Postów
    1,600

    Domyślnie

    Co do oleju to jasne, ze świeży i dobry lepszy od kiepskiego i starego, ale 10 tys, albo rok to wystarczające interwały.
    Do panewek możesz zajrzeć i wymienić, jeśli będą widoczne ślady zużycia, ale wymiana "profilaktyczna" po jakimś przebiegu nie będzie miała sensu, jeśli panewki, które są są ok.
    Stawianie pod górkę to trochę zabobon. Istotnie jak wariator już terkocze to postawienie auta na pochyleniu powoduje, ze terkotu nie słychać, ale to nijak chyba nie pomaga wariatorowi. jemu pomaga wymiana, ale szczerze mówiąc to nie jest aż tak tragicznie droga zabawa i - co najważniejsze - jego uszkodzenie nie powoduje niemożliwości jazdy itd.
    Ja osobiście dziwię się kiepskiej opinii TSów. Bierze się ona chyba z tego, ze każdy chciałby alfę pałować, ale z kolei nie dopuszcza myśli o zaglądaniu pod maskę, bo to przecież takie "nowoczesne auto". Zauważ, że nie mówisz o nowym aucie, tylko kilkunastoletnim z kilkuset tysiącami km przebiegu. To jak trwały był dany silnik po wyjściu z fabryki niezbyt już się przekłada na to co dostaniesz.
    166 2.4 JTD '00 - była
    164 2.0 V6 TB '91 - była
    156 1.9 JTDm '04 - już nie
    156 1.8 TS '00 - juz nie ma
    164 2.0 V6 TB '93 - jest
    Spider 2.0 TS '01 - w dobrych rękach
    MIlano Verde 3.0 '87 - Ha!
    Do tego Golf 7, 2xRenault 16, Pontiac Executive, Fiat 127 Sport, 2xMaserati Biturbo, 2xGeo Storm, Mini Classic 35, Datsun Violet, Fiat 124 Spider...

  9. #399
    Użytkownik Romeo Avatar Barus91
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie / Wrocław
    Auto
    BYŁO: 12xAR BĘDZIE: numer 13 :)
    Postów
    1,984

    Domyślnie

    Jasne. Dlatego jest kilka podstawowych zasad, których trzeba się trzymać, a auto się odwdzięczy.

    PODSTAWA - olej pod max. zmieniany na czas

    A RESZTA ... wedle uznania ... ale dobre świece też 'lubią' ... ale to przecież normalne auta i wiadomo, że im lepsze jakościowo części, tym lepiej

  10. #400
    Użytkownik Romeo Avatar Krusz
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Warszawa / Lancaster UK
    Auto
    156 1.8TS '02
    Postów
    1,517

    Domyślnie

    Ja tylko od siebie dodam powód dla którego warto trzymac olej na maxie - mając olej na min. i pokonując szybko zakręty olej jest na ściankach miski, a nie przy smoku. No i niestety nic nie jest zasysane. Przekłada się to na spadek ciśnienia oleju - z np. 4bar do 1.5bar.

    Sam zaobserwowałem to na wskaźniku ciśnienia oleju

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory