Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 14

Temat: Zawieszenie skrzypi i puka - wahacz

  1. #1
    Zerahat
    Gość

    Domyślnie Zawieszenie skrzypi i puka - wahacz

    Witam

    To pewnie znany i mało lubiany temat ale niestety przyszła pora zająć się zawieszeniem.
    Problem pojawił się całkiem niedawno, z prawej strony z przodu przy wjechaniu na dziurę słuchać całkiem głośnie skrzypienie za to z lewej strony delikatnie stuka.
    Nie dawno byłem na co rocznym przeglądzie i Szanowny Pan stwierdził ,że lewy górny wahacz nadaje się do wymiany oraz łączniki stabilizatorów.
    Tu pojawiają się dwa pytania po pierwsze czy wymiana wahacza i łączników naprawi wyżej wymieniony problem ? oraz czy warto od razu wymienić wahacz górny/dolny lewa/prawa oraz łączniki stabilizatorów ? znalazłem całkiem ciekawy zestaw w dobrej cenie.

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Wieruszów
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 JTS LPG 2002r po LF
    Postów
    1,982

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zerahat Zobacz post
    Tu pojawiają się dwa pytania po pierwsze czy wymiana wahacza i łączników naprawi wyżej wymieniony problem ? oraz czy warto od razu wymienić wahacz górny/dolny lewa/prawa oraz łączniki stabilizatorów ? znalazłem całkiem ciekawy zestaw w dobrej cenie.
    Ad. 1 Naprawi
    Ad. 2 Na dwoje babka wróżyła.
    Moja Bella

  3. #3
    Zerahat
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki !
    Drugą sprawa jest abstrakcyjna rozbieżność cen robocizny.
    Jeden mechanik zaśpiewał za komplet + łączniki 600 zł a drugi 250 zł :|

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar stopczyk26
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Malczyce
    Auto
    Peugeot 407 3.0 V6 211KM 2005, Peugeot 307 1.4 88KM 2005
    Postów
    473

    Domyślnie

    Cytat Napisał Zerahat Zobacz post
    Dzięki !
    Drugą sprawa jest abstrakcyjna rozbieżność cen robocizny.
    Jeden mechanik zaśpiewał za komplet + łączniki 600 zł a drugi 250 zł :|
    Może ten pierwszy policzył od razu z ustawianiem zbieżności co i tak nie jest tanio.

  5. #5
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AlfaRomeo Brera 2.4 / Stelvio MY20
    Postów
    1,620

    Domyślnie

    przy okazji, czy każda wymiana jakiegokolwiek wahacza wymaga ustawienia zbieżności? U mnie powoli szykuję się do wymiany przedni górny lewy (trochę zgrzytał, a teraz chyba już zaczyna stukać...). I czy konieczne jest wymienianie parami (lewy + prawy), oczywiście same górne...

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Możesz wymieniać pojedynczo. Jesli chodzi o zbieżność po wymianie wahacza warto ją sprawdzić.

    Wysłane z mojego HTC One S

  7. #7
    Nooe
    Gość

    Domyślnie

    dołącze się do tematu. Bylem na stacji diagnostycznej dowiedzieć się jak stoi u mnie sprawa z zawieszeniem bo taki sam problem z prawej strony skrzypi a z lewej stuka na dziurkach tył nic nie stuka nic nie skrzypi bylem pewien że bedzie ok a wyszło
    przód
    -osady (podpory) przedniego stabilizatora
    -wahacze przednie górne (oba)
    tył
    -tuleje tylne (przy podstawach/podporach ,,mało czytelnie napisał')wahaczy wzdłurznych (obie strony)
    wahacz poprzeczny lewy zewnetrzny (od strony zderzaka)

    napisałem to co mi napisał na kartce nie wieci jakie koszta będą naprawy tyłu i przodu ? w pierwszej kolejności zrobię przód bo stuka skrzypi tył zero oznak psucia się to na gwałt tego robił nie będę, ale chciał bym wiedzieć na jakie koszta się przygotować i czy mechanik poprostu nie będzie chciał mnie oszukać i nie ''zaspiewa mi dwa razy wiecej''

  8. #8
    Zerahat
    Gość

    Domyślnie

    Hej
    Ja właśnie od 2 dniu dzwonie do różnych mechaników. Oprocz jednego szalenca ktory zaspiewal mi abstrakcyjna kwote. To wiekszosc za wymiane wahaczy gornych i dolnych z prawej i lewej strony. Do tego laczniki i gumy stabilizatora 200-250 zl także ceny nie są tragiczne.

    Oczywiscie mowa tu o robociznie.

    Wysyłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    ja mam trochę inny problem ale się podepnę
    po wymianie wahaczy ciągle coś stuka np na poprzecznych nierównościach
    zabierałem się też za gumy na stabilizatorze rozkręcłem jedną ta obejmę ale nie do końca i się poddałem z braku czasu
    teraz się zastanawia czy ten stablizator mi tak nie stuka czy to coś innego ??
    dźwięk jest dość głośny w aucie jak by metal o metal
    a na kanał nie ma chwilowo możliwości podjechać
    Kolejna alfa kolejne problemy

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar wiedzmaak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 JTD M-Jet 16V------------------------ Alfa Romeo 159 2.0 JTDm 170 km
    Postów
    1,735

    Domyślnie

    Tak jak piszesz mogą ta być gumy na stabilizatorze. Musze się z Tobą zgodzić w kolejnej kwestii że dostęp jest przej****y.

    Wysłane z mojego HTC One S

Podobne wątki

  1. [159] Zawieszenie skrzypi.
    Utworzone przez krisvanmoto w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 299
    Ostatni post / autor: 05-04-2024, 13:43
  2. zawieszenie tył skrzypi
    Utworzone przez soplu123 w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 18-06-2013, 15:50
  3. który wahacz skrzypi z tyłu?
    Utworzone przez grzegorz041983 w dziale GT
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 05-05-2013, 14:21
  4. Skrzypi zawieszenie AR 156 1.8 16v ts 98r.
    Utworzone przez daniel675 w dziale 156
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 04-04-2012, 10:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory