Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: 1.7 boxer, problem z obrotami.

  1. #1
    Frank
    Gość

    Domyślnie 1.7 boxer, problem z obrotami.

    Witam. Mam 145 1.7 bx, auto choruje na pewną przypadłość która objawia się w ten sposňb, że na rozgrzanym silniku a szczegňlności po dynamicznej jeździe samochňd gaśnie jak obroty spadają poniżej 1000rpm. Wygląda to tak, że gdy powoli opadają i są blisko 1000 nagle "chlup" i lecą na łeb na 600 i koniec zabawy. O ile w korku jest to poprostu irytujące to na trasie taki blackout potrafi przyciąć kierownik i w zakręcie lecimy prosto w naparzającego z przeciwka Jelcza załadowanego węglem. Na początku obwinialem świece ale zostały wymienione razem z przewodami, przepustnica też została wyczyszczona i dalej to samo. Nigdy nie dzieje się to na zimnym silniku więc podejrzewam, że może coś traci oporność po dogrzaniu. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co może być powodem to proszę o sugestie.
    Pozdrawiam

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    to jest 16 czy 8?

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar PawelRm
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Radom/Lublin
    Auto
    była: Alfa Romeo 146 1.7 BOXER 1996r :( jest 307
    Postów
    98

    Domyślnie

    swoją drogą witam kolege z Radomia w 145 1.7 boxer u mnie motor taki sam tylko w 146... masz jakiegoś magika od boxerów w tym mieście ? pozdrawiam i do zobaczenia gdzieś na ulicy

  4. #4
    Frank
    Gość

    Domyślnie

    A tak 16,95r.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał PawelRm Zobacz post
    swoją drogą witam kolege z Radomia w 145 1.7 boxer u mnie motor taki sam tylko w 146... masz jakiegoś magika od boxerów w tym mieście ? pozdrawiam i do zobaczenia gdzieś na ulicy
    Ogólnie to ciężka sprawa w Radomiu, ja mam dobrego gościa który zrobi wszystko jak należy ale uczciwie przyznał, że się już jej nie dotknie jeśli gdzieś nie zrobię diagnozy. Natomiast w jednym z autoryzowanych serwisów powiedzieli mi,że za dużo wymagam od tego silnika (facepalm). Podobno w Warszawie w serwisie na T. jest gość ktory się trochę zna na boxerach ale ostatni raz taki samochód mieli w warsztacie w zeszłym stuleciu.

  5. #5
    esco1982
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Frank Zobacz post
    Witam. Mam 145 1.7 bx, auto choruje na pewną przypadłość która objawia się w ten sposňb, że na rozgrzanym silniku a szczegňlności po dynamicznej jeździe samochňd gaśnie jak obroty spadają poniżej 1000rpm. Wygląda to tak, że gdy powoli opadają i są blisko 1000 nagle "chlup" i lecą na łeb na 600 i koniec zabawy. O ile w korku jest to poprostu irytujące to na trasie taki blackout potrafi przyciąć kierownik i w zakręcie lecimy prosto w naparzającego z przeciwka Jelcza załadowanego węglem. Na początku obwinialem świece ale zostały wymienione razem z przewodami, przepustnica też została wyczyszczona i dalej to samo. Nigdy nie dzieje się to na zimnym silniku więc podejrzewam, że może coś traci oporność po dogrzaniu. Jeśli ktoś ma jakiś pomysł co może być powodem to proszę o sugestie.
    Pozdrawiam
    Witam

    Jeżwli to 8v to winowajcą mogą być przytarte wałki rozrządu (zjechane krzywki), nie mam 100% pewności ale odkąd słysze u siebie stukanie wałka rozrządu to z obrotami też zaczeły dziac sie takie rzeczy jak opisujesz i tylko na rozgrzanym silniku (rzadszy olej tak myślę) tyle że u mnie nie gaśnie tylko na chwilę spada pniżej 700 - 800obr i odrazu się podnosi dzieje się tak bardzo rzadko ale w starym silniku który miał zjechane przynajmniej 4 z 8 krzywek działo się to bardzo często

  6. #6
    Frank
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    Witam

    Jeżwli to 8v to winowajcą mogą być przytarte wałki rozrządu (zjechane krzywki), nie mam 100% pewności ale odkąd słysze u siebie stukanie wałka rozrządu to z obrotami też zaczeły dziac sie takie rzeczy jak opisujesz i tylko na rozgrzanym silniku (rzadszy olej tak myślę) tyle że u mnie nie gaśnie tylko na chwilę spada pniżej 700 - 800obr i odrazu się podnosi dzieje się tak bardzo rzadko ale w starym silniku który miał zjechane przynajmniej 4 z 8 krzywek działo się to bardzo często
    Jest to 16v ale teraz dałeś mi do myślenia. Chyba zacznę od wymina oleju na inny jeśli to nie pomoże to sprawdzę jeszcze regulator ciśninia paliwa a na koniec zabiorę się za wałki. Niestety trochę się nakręciłem na wałki od Świątka ale za kpl. 4 trzeba zapłacić 1800 wiec zaczekam aż skończe inny projekt. Dzięki za odpowiedź.
    Pozdrawiam.

Podobne wątki

  1. [146] 1.6 TS 16V Problem z obrotami
    Utworzone przez ventiv w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-04-2014, 07:21
  2. problem z obrotami
    Utworzone przez imker w dziale 156
    Odpowiedzi: 31
    Ostatni post / autor: 26-12-2011, 11:55
  3. Problem z obrotami !
    Utworzone przez Maateusz w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-08-2011, 22:35
  4. [146] Problem z obrotami
    Utworzone przez Janek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-06-2008, 08:22
  5. [164] Problem z obrotami
    Utworzone przez tytus_w w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-03-2008, 23:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory