Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Silnik ciągnie do 4 tysięcy AR 156 1.9 JTD 8V 110KM 2001

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartekkk1978
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp / Bad Hersfeld
    Auto
    156 sPoRt wAgOn 1.9 jtd 8v 110 km 2001
    Postów
    25

    Domyślnie Silnik ciągnie do 4 tysięcy AR 156 1.9 JTD 8V 110KM 2001

    Witam wszystkich

    Autko posiadam od roku AR 156 SW 1.9 jtd 8v110km 2001. Chciałem zapytać kolegów mających ten sam silnik lub też tych którzy się na nich znają czy to normalne, że autko kręci sie do 4 tys i dalej nie chce? tak jakby przy 4 tys miał odcięcie zapłonu, tak tak wiem ze to nie ferrari itp ale granica obrotomierza to 5 tys a u mnie ciagnie idealnie do 4. Czy to może świadczyć o jakiejś usterce? Czy też włoszki w dieslu sa w jakis sposob ograniczone do 4 tys? Jezdze tak odkad zakupilem belle i nigdy jakos mi to nie sprawialo klopotow. Pytanie profilaktyczne dla spokoju umysłu Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Przestudiuj krzywą momentu obrotowego, żaden samochud nie ciągnie bardzo dobrze w górnym zakresie pod czerwonym polem

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartekkk1978
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp / Bad Hersfeld
    Auto
    156 sPoRt wAgOn 1.9 jtd 8v 110 km 2001
    Postów
    25

    Domyślnie

    Tak wiem ze w kazdym aucie obrotomierz zatrzymuje sie przy czerwonym polu jednak u mnie do czerwonego pola brakuje 1000 obrotów tznn kreci sie do 4 a nie do 5

    - - - Updated - - -

    tzn przy 4 tys jest tzw. odciecie zaplonu lub jak to innaczej nazwac wyje do 4 tys dalej nie chce poleciec jakby ktos mnie trzymal

  4. #4
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    pierwszy raz dieslem jeździsz?
    nie widzę tu nic nienormalnego

    ale jak chcesz to posprawdzaj ciśnienia paliwa na szynie i masy powietrza w próbie dynamicznej
    Ostatnio edytowane przez mac!ek ; 02-01-2013 o 21:46

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartekkk1978
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp / Bad Hersfeld
    Auto
    156 sPoRt wAgOn 1.9 jtd 8v 110 km 2001
    Postów
    25

    Domyślnie

    Jest to moje drugie auto poprzednie mialem w manualu w nicku pomylilem daty i wpisalem 78 a nie 88 Kolega ma octavie 1.9 tdi i ciagnie mu do poczatkowej granicy czerwonego pola u mnie w alfie tylko do 4 tys myslalem ze cos jest nie tak

    - - - Updated - - -

    * w automacie !

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Serock/Bydgoszcz
    Auto
    156 2,4 JTD CF2, 159 1,9JTDm
    Postów
    165

    Domyślnie

    Cytat Napisał mac!ek Zobacz post
    nie widzę tu nic nienormalnego
    To nie są normalne objawy. Powinna się kręcić wyżej, nawet charakterystyka silnika wymaga właśnie chyba coś koło 4000 rpm do osiągnięcia maksymalnej mocy. Nie spotkałem się z silnikami, które byłyby zestrojone tak, że maksymalne osiągane obroty były jednocześnie momentem w którym silnik osiąga maksymalną moc. Nie kręciłem moich dieseli do "odcinki" ale zarówno 1,9 jak i 2,4 które mam obecnie kręci się powyżej 4000 rpm.

    Co do przyczyn, zacząłbym od podpięcia pod komputer.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    To nie jest normalne - powyzej 4tysobr/min nie ma już przyspieszenia (bo przy tych obrotach jest maks mocy), ale obroty powinny wzrosnąc do 5tys obr/min - na tyle ustawiony jest ogranicznik w JTD. Rozumiem że nie robisz tego na 4 czy 5 biegu tylko na 2? Tu masz wykres z hamowni - na 4 biegu bez problemu osiąga 4500obr/min:
    http://vtech.pl/katalog/logo/chip_tu...115%20chip.jpg
    Przyczyną pewnie źle wyregulowane cięgno sterujące zmienną geometrią turbiny (niedoładowuje), albo uszkodzony przepływomierz
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  8. #8
    ViP Rowerzysta Avatar b.piotrus
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Otmuchów
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD, Mazda CX-7 2,3
    Postów
    402

    Domyślnie

    Ja tam lubię przetestować czym jeżdżę, nie to żebym tak jeździł na co dzień- po prostu lubię wiedzieć na co stać mój samochód- udało mi się w 2,4JTD dociągnąć do 5tys. na dwójce, trójce, czwórce, dla piątki nie było wystarczającej drogi, "tylko" do 4,6tys. dociągnąłem
    Alfa Romeo GT 1,9JTD, Mazda CX-7 2,3,

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar bonzaj
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    alfa romeo 156 sw 105 KM 2000
    Postów
    1,991

    Domyślnie

    Bartek???- tak jakby miał odcięcie zapłonu przy 4000 czy ma odcięcie przy 4000 zasadnicza różnica

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bartekkk1978
    Dołączył
    01 2013
    Mieszka w
    Gorzów Wlkp / Bad Hersfeld
    Auto
    156 sPoRt wAgOn 1.9 jtd 8v 110 km 2001
    Postów
    25

    Domyślnie

    Podpinałem pod kompa wg. ktorego wszystko gra zadnych bledow, odpinalem przeplywomierz po odpieciu auto zachowuje sie w ten sam sposob ciagnie idealnie do 4 tys ale wskazowka zatrzymuje sie i nie chce pojsc dalej. Mechanik oznajmil ze to normalne i widocznie alfy tak maja. Dla mnie to nnie jest normalne jezdzilem kilkoma dieslami wiekszymi czy tez mniejszymi i zaden nie zachowywal sie w ten sposob. Wiem ze nie ma czego sie spodziewac od silnika w zakresie 4-5 tys ale jednak wolalbym zeby silnik piął sie do 5 a nie 4 tys

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bonzaj Zobacz post
    Bartek???- tak jakby miał odcięcie zapłonu przy 4000 czy ma odcięcie przy 4000 zasadnicza różnica
    Ma odpiecie zaplonu przy 4000

    - - - Updated - - -

    Moze da sie tu wklejac filmiki? wtedy bym nagral to co sie dzieje

Podobne wątki

  1. [156] 1.9 8v 110KM ciągnie do 3000rpm, normalne?
    Utworzone przez adi.ldz w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 31-03-2014, 07:05
  2. [164] 3.0 12V Silnik nie ciągnie jak należy
    Utworzone przez Pituś w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-06-2010, 15:00
  3. [164] silnik nie ciągnie
    Utworzone przez MRDUX w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 24-08-2008, 18:42

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory