Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: [145] Demontaż miski olejowej Twin Spark 16V

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar t.o.mek
    Dołączył
    04 2007
    Mieszka w
    Trzciana, Tarnow, Poland, Poland
    Auto
    Alfa Romeo 145 QV Rosso, Opel Vectra C 1.9 JTD 16V 150km 315NM
    Postów
    117

    Domyślnie [145] Demontaż miski olejowej Twin Spark 16V

    Mam pytanie, czy odkręcał może ktoś miske olejową w silniku twin spark 16V? Z tego co widziałem trzeba skrzynie biegów ściągać aby dostać się do jednej ze śrubek :/
    PS. NIGDY WIĘCEJ MOJA ALFA NIE POSTAWI KOŁA POZA ASFATEM
    Fiat 126p --> Alfa Romeo 145 QV Nero --> Opel Vectra C GTS + Alfa Romeo 145 QV Rosso

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    skrzyni nie musisz zdejmowac ale jak odkrecisz wszystkie srubki wkoło trzeba delikatnie opuscic miske i odkrecic smok jakims płaskim kluczem.. bo bez smoka nie zejdzie..

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    a co z półosią która jest przez podpore przytwierdzona do miski.męcze się cały dzien i nie moge tego rozgryzc.Jak odczepic tą półoś.Sróba wykrecona,lecz w srodku jeszcze tuleja jakaś siedzi,której nie mogę wybić.

  4. #4
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    w 1.4 to chyba jakos inaczej jest w niz w innych tsach bo tam jedna pólos i blaszana miska

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Zgadza się,jedna półoś,ale miska aluminiowa.Mówie o 1.4 ts 16v.Naprawde potrzebuje fachowej porady,a nie gdybania.Rozgrzebalem funie na kanale w firmie i nie moge jej teraz juz ruszyć np,do mechanika.Latwa rzecz okazała się hard.

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    no nie wiem niestety o co ci chodzi bo juz w 1.6 i 2.0 zdejmowałem miski i nie bylo problemu...

    napisz jak dojdziesz co ci tam trzymało

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    Z męką, ale zdemontowałem.Do tylnej sciany bloku jest przykręcony wspornik,na którym opiera się alternator,półoś i coś tam jeszcze.A to razem jest połączone z miską za pomocą poziomej śruby.Tulejki stalowe w których jest prowadzona ta śruba własnie blokowały.A wystarczyło pożądnie szarpnąć.Ale z aluminium ostrożnosci nie zawadzi.Miske pospawałem i zaczął się cyrk z montażem.Smog zachaczał o blachę która jest w misce.Aha.miske zakładałem bez uszczelki,na sam silikon.I za każdym razem przy manewrach silikon się rozmazywał.Blacha doprowadziła mnie do furii i ją wywaliłem.Póki co wsz jest OK.Po co ta blacha?To jakiś radiator odprowadzający ciepło z oleju?

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    aha juz wiem o ktorą srube ci chodzi ale u mnie jak ktos juz keidys miske zdejmował do tej sruby nie wlozyl i nic tam nie musialem grzebać

    ze smokiem jest taki problem ze montujesz go razem z miską, najpierw dokrecasz smok na lekko opuszczonej misce (mozna sie naprzeklinać ostro przy tym) a potem dokrecasz miske..

    bez tej blachy ryzykujesz przytarcie silnika.. ona jest po to zeby smok byl caly czas w oleju przy roznych zachowaniach na drodze..

  9. #9
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar qbiczysko
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Zabrze
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 ts 2000r.
    Postów
    140

    Domyślnie

    No,tego przeznaczenia tej blachy się obawiałem.To znaczy że póki co ostre,agresywne zakręty sobie darować?Jak zdobęde uszczelkę,to na spokojnie to założę.Po prostu z tym silikonem nie byłem w stanie wcisnąć rękim między miske a blok i dokrecic smog,bo wszystko rozbabrałem.A może wymyślę w międzyczasie jakąś nową strategię.

    Ha,dzwoniłem do serwisu o uszczelkę.I co powiedzieli?Tam nie przychodzi zadna uszczelka,tylko sam silikon.No to trzeba byc dobrym ekwilibrystą żeby to założyć z tą blacha.Może ja zakładam na zbyt świerzym silikonie?

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    qbiczysko, uzywaj opcji edytuj..

    sposob logiczny jest - zdemontowac skrzynie i koło zamachowe

    a na powaznie to nie przesadzaj, troche cierpliwosci i dasz rade, ale fakt ze makarony mogły to jakos uproscic

Podobne wątki

  1. Demontaż miski olejowej JTD
    Utworzone przez MISSIEKS w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-01-2019, 20:39
  2. Demontaż miski olejowej 2.0 TS
    Utworzone przez ziomal930 w dziale 166
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 20-01-2016, 18:47
  3. [145] Demontaż miski olejowej 145 jtd
    Utworzone przez kezsats w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 23-06-2012, 17:33
  4. demontaż miski olejowej..
    Utworzone przez bogusch13 w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 15-04-2009, 20:36
  5. Montaż / demontaż miski olejowej
    Utworzone przez Szary w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-03-2007, 07:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory