Strona 2 z 2 PierwszyPierwszy 12
Pokaż wyniki od 11 do 18 z 18

Temat: Wymiana rozrządu GTV 1995 2.0 TS 150km

  1. #11
    Red1989
    Gość

    Domyślnie

    Takie blokady do kół zębatych można w bardzo prosty sposób zastąpić innymi "kluczami" własnej produkcji które sprawują się w taki sam sposób jak te "oryginalne" od producenta, może i macie racje że może jednak coś poszło nie tak, no ale zobaczymy z czasem, ja jestem optymistą i twierdzę że jest dobrze No w końcu miałem do pomocy mechanika który naprawiał Mig'i, no ale to już inna bajka
    To nie zmienia faktu że mam tą satysfakcję z tego że wykonałem to własnymi dłońmi i własnymi narzędziami, flaszka była później no ale tak trzeba

  2. #12
    Użytkownik Fachowiec
    Dołączył
    04 2011
    Auto
    916 i 955
    Postów
    2,267

    Domyślnie

    to teraz zobacz sobie w autodacie albo w elearnie jak bardzo "po łebkach" to zrobiłeś
    gwarantuję że ustawienie nie mieści się w dopuszczalnym przez producenta marginesie błędu...

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar kudlaty_bytom
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Bytom
    Auto
    Alfa Romeo Gtv 2.0 TS
    Postów
    1,607

    Domyślnie

    kolego, blokady do TS'ana krzywki zakładane, nie na koła, a te na wałku są montowane centralną śrubą na stożek i mozesz je założyć jak Ci się podoba
    jeśli zmieniasz tylko pasek z rolkami, to generalnie nic Ci nie trzeba, bo może będzie tak samo na nowym pasku, ale przy wariatorze i pompie wody musisz zdjąć koła z wałków i tylko przypadkiem możesz ustawić wałki w tym samym położeniu jak było lub jak powinno być
    oby Ci silnik dobrze pracował i twoja radość trwała dłużej
    bladego pojęcia to Ty nie masz, a pokazuje to powyższy post i Twoja wiedza o umiejscowieniu blokad w TS'ie
    dziękuję za uwagę i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku

    verdebiancorosso

  4. #14
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Tu nie chodzi o blokady kół bo to faktycznie można obejść, ale o pozycję wałków względem wału. TS-y to bardzo wysilone jednostki i musi być rozrząd bardzo precyzyjnie ustawiony aby silnik faktycznie te konie wykrzesał. Ustawiłeś pasek na znaczki, pisaczki albo liczenie ząbków i git. Zawory mijają się z tłokami ale czy jest dobrze? Nie dowiesz się bez blokad i precyzyjnego wyznaczenia gmp. Być może powielasz w ten sposób już wcześniejsze błędy? Sam się zdziwiłem jak spory ruch wału nie powoduje widocznego ruchu tłoka w górnej pozycji, 2-3cm w lewo lub prawo a tłok stał w miejscu (na oko oczywiście) po użyciu czujnika zegarowego już milimetr powoduje ruch wskazówki, a jak jest w Twoim silniku? Wiesz że na pewno gmp jest prawidłowo? Samo napięcie napinacza powoduje ruch wałków i wszystko się rozjeżdża, po to producent zastosował koła pływające a nie jak w słabszych motorach- kliny.
    Także nie wiem czy masz powody do dumy, bo wprawdzie silnik odpalił i chodzi, ale dobrze?
    No nic, Twoje małpy - twój cyrk......
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  5. #15
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    Tak wygląda jakby wiesz mac!ek triumfalnie okazało się że wcale nie trzeba żadnych narzędzi żeby zrobić -poprawnie-rozrząd w TSie
    Zawalczyl i zwyciężył,ale albo nie ma problemu na razie z wariatorem albo olewa całkiem prace swojego silnika
    To była tylko wymiana paska raczej bez szczegółów

  6. #16
    Red1989
    Gość

    Domyślnie

    TO najwyżej nie pojeżdże dłużej niż miesiąc, może nie napisałem tego tak pięknie jak wy to potraficie no ale co ja poradzę na to że na studia nie poszedłem i nie kończyłem tak wyrafinowanych kierunków w których uczą cfaniactwa...
    Takie rzeczy trzeba zobaczyć a nie gadać na sucho.
    Czytać w internecie też potrafię, ale jak chodzi o to żeby coś samemu zrobić to dla większości to czarna magia. Może budowa silnika nie jest tak prosta jak budowa cepa ale to wszystko jest dla ludzi.

  7. #17
    Użytkownik Znawca Avatar darek2116
    Dołączył
    06 2010
    Mieszka w
    Bedzin
    Auto
    164 Super 3.0 V6 12V
    Postów
    1,536

    Domyślnie

    chyba szkoda czasu na ten temat-koledzy napisali już wszystko
    Autodata dla zainteresowanego i nie powinien miec problemu

    - - - Updated - - -

    Akurat na twój post odpisali sami ludzie z krwi i kości zajmujący się i mający styczność z tymi silnikami-nikt ci lipy nie wciska że "trzeba"
    mieć to i tamto.
    Bez c(w)faniactwa tylko z uprzejmości dostałeś porad ale jakby oportunistycznie pod prąd zabrałeś się za robote-udało się bo jak piszemy zmienić pasek się uda ale jeśli ktoś przed tobą zle ustawił to bez blokad nie będziesz miał pojęcia o tym i powielisz jego ustawienie
    Co do czujnika GMP masz wziernik na skrzyni i ok da się też to zrobić tyle tylko że nie mając czujnika wkręconego jako odzwierciedlenie wziernika właśnie to podczas napinania paska będzie ryzyko że pociągniesz sobie pasek i przestawisz GMP czego nie zauważysz
    Nie chodzi o pozbierane tytuły czy szkoły a o doszkolenie bo całe życie się człowiek uczy niestety

  8. #18
    Red1989
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki wielkie za zainteresowanie
    Nie mówie że źle piszą, i masz rację, człowiek całe życie się uczy i głupi umiera...
    Z czasem i pożyczę te czujniki i sprawdzę jak to wyszło, dzięki za uwagi i wyrozumiałość

    - - - Updated - - -

    Czytam i nie rozumiałem co to jest to GMP ale wszedłem na Wikipedie i już wiem To mam też ustawione tak jak powinno być

Podobne wątki

  1. [159] Instrukcja wymiany rozrządu 159 1.9 150KM
    Utworzone przez floor w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 35
    Ostatni post / autor: 14-02-2020, 12:02
  2. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 12-06-2016, 05:47
  3. Kupno rozrządu do AR 147 FL 1.9JTDm 150KM
    Utworzone przez ziemian w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-12-2015, 08:17
  4. [147] 2.0 twin spark 2001 wymiana rozrządu problem z blokadą rozrządu
    Utworzone przez Lenix w dziale Zachodniopomorskie
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-10-2013, 12:19
  5. Wymiana rozrządu w Alfa Romeo 166 2.4 JTD 150KM
    Utworzone przez sqadak w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 19-09-2012, 00:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory