A tak na marginesie..
Wie ktoś ile litrów płynu mieści się w 1.8TS ?
A tak na marginesie..
Wie ktoś ile litrów płynu mieści się w 1.8TS ?
wg serwisówki 8,4L
verdebiancorosso
witam mam swiezo kupiona gtv 3.0 jest w niej problem z temp wody .mianowicie na trasie potrafi pokazac 50 z haczykiem przez miasto dogrzewa do 90 i zalacza sie wentylator....do tego po jezdzie wywala zawsze troche plynu chlodniczego w okolicach zbiornika.musze sprawdzic szczelnosc polaczen i zbiornik wyrownawczy .chce jechac na komputer zeby wykluczyc termostat....ale jak pokazuje na trasie 50 pare stopni czy to nie jest oczywiste ze termostat?moze czujnik jeden z trzech bo to 97 z trzema czujnikami....ps gtv jest piekna a dzwiek to symfonia dla uszu bylem swiadomy ze ma pare mankametow przy kupnie ale zamierzam ja doprowadzic do porzadku niedlugo ja przedstawie...![]()
Sprawdź czy wszystkie węże grzeją sie tak samo będziesz w miare pewniejszy czy termostat się otwiera czy nie
a jeśli nie to zacząłbym od niego....
A co do dokładności wskaźnika temp w GTV to ma on wiele do życzenia z tego co wiem... nie jest powiedzmy "zbyt" dokładny
Po podpięciu do kompa ECU pokaże Ci prawdziwą temp napewno![]()
Zdecydowanie przed jakąkolwiek robotą, najpierw podepnij Alfe pod kompa i tam sprawdź temperaturę.
24.05.2013-05.05.2015 Alfa Romeo Gtv 2.0 Twin Spark
09.05.2015-20.09.2016 Alfa Romeo GT 2.0 JTS
21.09.2016- Alfa Romeo 156 SW '02 2.4 @ 180PS+
13.04.2021 - Alfa Romeo Giulietta Sportiva 2.0 jtdm 150@208PS
no tak zamierzam zrobic ale temat zostaje do przyszlego tygodnia....musi byc wszystko na cacy...a tak w kwesti termostatu co radzicie jak by co do kupna mialo dojsc aso ?czy macie jakies godne polecnia zrodla ogolnie co do czesci gtv 3.0 ? wiadomo zamiennikow jest bardzo malo a praktycznie wcale ale co do termostatow to nie wiem na aledrogo znalazlem jeden uzywany ale wolal bym tego uniknac...
- - - Updated - - -
aha jeszcze jedno bym zapomnial poprzednik powiedzial mi dzis ze wymienial nie dawno zaciski na wezach i wyciagnal przy tym wąż z ukladu chlodzenia podgrzewajacy przepustnice ulecialo mu troche plynu....po czym podpial go z powrotem ..pytanie czy nie zapowietrzyl przy tym calego ukladu chlodzenia ??z czego moze sie brac wywalanie czasem troche plynu i problemy z chlodzeniem...i drugie pytanie gdzie sie go odpowietrza...?przy przepustnicy jest jakies odpowietrzenie ukladu ..?
termostat tylko oryginał w aso, kosztuje coś koło 180zł.
Born to be wild.
system chłodzenia ma grawitacyjne odpowietrzenie.... nie ma zaworków do odpowietrzania. Moim zdaniem płyn leci z wężyka od korka zbiorniczka. Ja tak miałem jak było za dużo płynu w układzie. Jak się wykapało to już nic nie leci a poziom płynu trzyma się na stałym poziomie.
U mnie z temp. jest różnie. Jeśli na dworze jest powyżej 10 stopni na plusie dogrzewa się po 7-8 km i potem trzyma lekko pod 90 stopni. Jeśli jade po mieście to dochodzi do 100 na zegarku w kabinie oczywiście wentylatory szybko zbijają temp.
Przy emeryckiej jeździe 120 trasą faktycznie temp spada.
Wynika to z dużej sprawności układu chłodzenia. To jest auto sportowe a nie miejskie.
Ostatnio edytowane przez Futrzak ; 08-11-2013 o 15:05
U mnie wskazania też różne przy takich temperaturach na zew. to waha się w granicach od 70 do 95 ale wentylator nie pozwala zagrzać się do 100, generalnie w innych autach to temperatura stoi na 90 i ani drgnie a w alfie to różnie;p trochę mnie to martwiło, ale po 8k km wydaje się to normą;]
U mnie tak samo nak u Trina. Ogolnie moglbym sie tym martwic, ale uklad chlodzenia w GTV dziala jak w motocyklu, czyli w miescie wentylator co jakis czas, a na trasie wskazowka spada miedzy 90-70