Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: przerywający/szarpiący JTD 8v 115km

  1. #1
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    BB/KRK
    Auto
    147 1.9 JTD 115km
    Postów
    12

    Domyślnie przerywający/szarpiący JTD 8v 115km

    Witam,

    Opisywany samochód to Alfa 147, 2001, 1.9JTD 8v 115km

    Przeczytałem sporo tematów na forum ale żadna z opisanych przypadłości nie pasuje dokładnie do mojego problemu.
    Otóż jakieś 3 miesiące temu w trakcie przyspieszania samochód zaczął szarpać tak jak by nie dostawał paliwa i po chwili zgasł. Sytuacja wystąpiła kilka razy po czym podjechałem do mechanika i diagnaoza padła na uszkodzony EGR. Został wymieniony na nowy a mechanik dodatkowo stwierdził że nie podoba mu sie skrzynka bezpieczników koło akumulatora wiec też ją wymienił.
    Po tym zabiegu samochód działał normalnie przez około 2 miesiące.
    Później jadąc przez miasto rozmawiałem przez telefon i przez przypadek przyspieszając zmieniłem 2 bieg na 5, auto troszke przymuliło ale szybko zredukowałem spowrotem na 2, naciskam gaz a tu znowu szarpanie i zgasła.
    Zjechałem na pobocze, odczekałem 15 sekund zapaliłem i jechała normalnie.
    Kolejny raz szarpanie objawiło się przy 4 osobach na pokładzie i podjezdzie pod sporą górkę ale dała rade, po czym po chwili w trakcie ruszania pod dość strome szarpneła i zgasła i już przy każdej próbie ruszenia czy to na płaskim czy pod górke szarpała i gasła.
    Tym razem nie czekając na mechanika (bo wigilia była) zaślepiłem EGR i było troche lepiej tzn. zaczeła gasnac rzadziej.
    Po świętach podjechałem do mechanika. Komputer pokazał problem z 1 ze wtrysków który został wymieniony wraz z regulatorem ciśnienia paliwa.
    I teraz najciekawsze: o ile na początku komputer pokazywał błąd 1 wtrysku to teraz wypluwa błąd wszystkich 4!

    W ramach podsumowania:
    • auto zapala od kopa
    • na biegu jałowym silnik kręci sie w całym zakresie obrotów bez najmniejszych problemów
    • problem pojawia sie pod obciążeniem ew. na nierównej nawierzchni
    • pozostałych błędów brak na ECU


    Obecnie auto jezdzi i przerywa/gaśnie raz na +/- 25km
    Macie jakiś pomysł dlaczego po wymianie regulatora i 1 wtrysku wyskakuje bład wszystkich i co/jak ew. można sprawdzić?
    Może wiązka między ECU a wtryskami?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    zakodowałeś nowy wtrysk ?

  3. #3
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    BB/KRK
    Auto
    147 1.9 JTD 115km
    Postów
    12

    Domyślnie

    Cytat Napisał omen Zobacz post
    zakodowałeś nowy wtrysk ?

    Zadzwonilem, zapytalem i machanik ktory to robil twierdzi ze sie ich nie koduje... Wiec wnioskuje ze nie..

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Czujnik położenia kątowego wału korbowego do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    BB/KRK
    Auto
    147 1.9 JTD 115km
    Postów
    12

    Domyślnie

    pomimo tego że komputer nie pokazuje jego błędu?

    a poza tym odpala na ciepłym silniku bez problem, a dzis problem z jazdą wystąpił zaraz po odpaleniu na zimnym silniku i próbie jazdy po prostej...

    czy mimo wszystko to może byc ten czujnik?
    Ostatnio edytowane przez blen_der ; 09-01-2013 o 13:33

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Komputer jest na tyle mądry co osoba go obsługująca, a zbytnia wiara w to urządzenie jest nieuzasadniona. Zakładam że regulator ciśnienia paliwa który wymienił ci mechanik jest ok
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    BB/KRK
    Auto
    147 1.9 JTD 115km
    Postów
    12

    Domyślnie

    no tak, ale z tego co czytałem na forum przy zagrzanym silniku po zgaśnięciu wogóle nie powinien ponownie odpalić, przynajmniej do czasu ostygnięcia, a ona pali od kopa..

    i co z sytyacją gdzie nie chciała jechać "na zimno"?

    dzięki za zainteresowanie wogóle
    Ostatnio edytowane przez blen_der ; 09-01-2013 o 13:41

  8. #8
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    BB/KRK
    Auto
    147 1.9 JTD 115km
    Postów
    12

    Domyślnie

    dziś rano został wymieniony czujnik położenia wału korbowego, a po podpięciu pod komputer 0 (zero) błędów natomiast objawy w zaden sposób nie ustapily.

    Macie jakieś dalsze pomysły?

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar omen
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Piekary Śląskie
    Auto
    GT
    Postów
    5,030

    Domyślnie

    zajrzyj do przeływomierza czy wtyczka się lekko nie odpięła.
    sprawdźcie na komputerze czy czyta temperaturę powietrza i jego ilość.

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar zales00
    Dołączył
    12 2010
    Mieszka w
    Siedlce/Parczew
    Auto
    AR 147 1.9 JTD 2003r.
    Postów
    374

    Domyślnie

    Może to głupi pomysł ale.... Jak filtr paliwa i powietrza ? Pytam zwłaszcza że względu na zimę... Jakość paliwa dla jtd też ma ogromne znaczenie...

    Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2

Podobne wątki

  1. Szarpiący pedał gazu 2.4 JTD
    Utworzone przez Lorxk w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-04-2014, 21:38
  2. przerywający nawiew
    Utworzone przez kaczo w dziale 166
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 27-06-2012, 08:54
  3. 156 przerywający kierunkowskaz
    Utworzone przez blondyn26081987 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-11-2010, 20:50
  4. [155] przerywający silnik
    Utworzone przez tom155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 07-03-2010, 09:52
  5. [146] Przerywający głośnik.
    Utworzone przez sn00p w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-02-2010, 07:56

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory