Strona 3 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 21 do 30 z 33

Temat: [145] Gałka zmiany biegów

  1. #21
    oran
    Gość

    Domyślnie

    A jak bym skrócił wajche o długość tego mocowania poprzedniej gałki (zaznaczone na fotce) to by dobrze gałka siedziała (nie potrzeba nic dotaczać?), i dobrze by się biegi zmieniało?


  2. #22
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Romanowicz
    Cytat Napisał as
    Tak z cielawości zapytam - ściągał już ktoś gałkę zmiany biegów? Mówię oczywiście o bezinwazyjnym ściągniu. Na czym ta gałka się trzyma? Jak ją zdemontować?
    Właśnie jestem po zmianie gały w mojej 146. A więc po kolei:
    1. Przy ściąganiu gały nie można jej ściskać od przodu. Jest tam klin który dociskając od przodu blokuje gałę.
    Obrazek

    Obrazek

    2. Gała siedzi dość głęboko ale subiektywnie oceniana przeze mnie siła potrzebna do jej ściągnięcia po prawidłowym jej uchwyceniu nie była zbyt duża.

    Obrazek

    3. Do zmiany zastosowałem gałę podświetlaną dostępną na Allegro. Sugerowane podłączenie pod zapalniczkę wydawało mi się zbyt pracochłonne ze względu na konieczność pociągnięcia kabla więc podłączyłem się do kostki, która doprowadza sygnały do el. lusterek. Ja ich nie mam więc wykorzystałem znajdujące się tam "plusy i minusy" do podświetlenie gały. wiązka z kostką puszczona była obok drążka skrzyni biegów od strony kierowcy. Wystarczyło wyjąć zaślepkę wywlec kostkę do góry i można było prowadzić operację podłączania.

    Obrazek

    4. Przymiarka przed końcowymi operacjami.

    Obrazek

    Po zakończeniu podłączenia kostka wylądował znowu na swoi miejscu, obok dźwigni.

    5. Przy okazji zmieniłem mieszek na który tez kupiłem na Allegro. Efekt końcowy:

    Obrazek

    Uwagi końcowe.
    Zdecydowałem, że nie będę dokonywał żadnego skracania dźwigni. A więc musiałem coś zrobić z górną częścią lewarka który jak okazało się nie miał regularnego kształtu.
    Do prawidłowego zamontowania główki, takiego żeby nie miał tendencji do bujania się. musiałem dotoczyć tulejkę redukcyjną: fi wew. ok. 9,5 mm, fi zew. ok. 14,5. rozciętą. Szerokość rozcięcia to szerokość tej płetwy z przodu dźwigni ok 2,6 mm. Długość tej tulejki to ok. 35 mm. Tuleja została wykonana z plastiku w celu jej łatwiejszego późniejszego dopasowania. Oczywiście to idealnego dopasowania tej tulejki musiałem użyć pilniczków, wiertła itd. ale warto było.

    Koszty:
    - mieszek - 37,00 zł
    - gała - 102,00 zł
    - czas nie licząc wykonania i dopasowania tulejki - 1,5 godziny.
    totalna wiocha.po jakiego odbija co niektorym z tym skracaniem?to kompleks krotkiego???
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  3. #23
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    lesio146 a moze ktos uwaza ze bedzie mu tak wygodniej albo mu sie to podoba? jak widac na zdjeciach kolega Romanowicz nie skracal drazka wiec po co te zbedne komentarze?
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

  4. #24
    Użytkownik Alfista Avatar lesio146
    Dołączył
    12 2006
    Mieszka w
    SZAMOTULY(PYRLANDIA)
    Auto
    159 JTDm ; 156 V6 Qsystem
    Postów
    4,427

    Domyślnie

    Cytat Napisał Krzyśko
    lesio146 a moze ktos uwaza ze bedzie mu tak wygodniej albo mu sie to podoba? jak widac na zdjeciach kolega Romanowicz nie skracal drazka wiec po co te zbedne komentarze?
    Krzysko dla mnie jest to obciachowe.styl wiocha mega tuning.zdania nie zmienie.ale sa rozne ... pozdrawiam
    Były inne wcześniej. Teraz 159 i 156 oraz 155 do sprzedania.

  5. #25
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 146, 1,4 TS, 103 KM, 1999
    Postów
    9

    Domyślnie

    Cytat Napisał oran
    A jak bym skrócił wajche o długość tego mocowania poprzedniej gałki (zaznaczone na fotce) to by dobrze gałka siedziała (nie potrzeba nic dotaczać?), i dobrze by się biegi zmieniało?

    Obrazek
    Odczucia w zmianie biegów i wyglądzie to odczucia subiektywne. Dla mnie wysokość gałki tą która pozostawiłem jest ok a moje doświadczenia zamieściłem, żeby ewentualnie rozwiać wasze wątpliwości co i jak można zmienić. Odcięcie zaznaczonej końcówki to obniżenie gały o ok. 50 mm. Jeżeli komuś to pasuje to ok.

  6. #26
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 146, 1,4 TS, 103 KM, 1999
    Postów
    9

    Domyślnie

    Cytat Napisał lesio146
    Krzysko dla mnie jest to obciachowe.styl wiocha mega tuning.zdania nie zmienie.ale sa rozne ... pozdrawiam
    To nie było zamierzeni tuningowe tym bardziej, że nie było żadnego skracania. Zwyczajnie po raz kolejny odpadł klejony po raz nie wiem który środek gałki, więc postanowiłem wymienić całość. Mnie się podoba. A skoro nie ktoś nie chce skorzystać z doświadczeń...
    Zawsze problemem było to, jak ta oryginalna gała jest zamontowana i jak ją zdjąć? Teraz chyba jest trochę jaśniej.

  7. #27
    oran
    Gość

    Domyślnie

    Mi przeszkadza wysokość drążka bo jak jade z kimś wrzucając 5tke wale mu w kolano, jeżeli to jest dziewczyna to jest to miły akcent, ułatwiający korelacje

    Ale z facetami to mnie troche irytuje, dlatego myśle co by skrócić, a skrócić chce też dlatego, że nie chce mi sie bawić w dotaczanie, a bardzo chciałbym włożyć skórzaną gałeczke do Alfy Gdybym tam nic utaczać nie musiał to bym sie nie zastanawiał i nie skracałbym tego drążka, bo tak jak wspomniałem na początku się to czasem (mi ) przydaje, hehe.

  8. #28
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    AR 146, 1,4 TS, 103 KM, 1999
    Postów
    9

    Domyślnie

    Jeżeli chcesz skrócić drążek właśnie o zaznaczony przez Ciebie fragment to faktycznie nie będziesz musiał dorabiać. Średnica drążka w dolnej części to fi 14,5 mm a średnica otworu w gałce to fi 15 mm.
    Uwaga !!! W górnej części otworu w gałce (przynajmniej w tej którą ja zastosowałem) jest nieco mniejsza średnica więc ostrożnie przy zakładaniu. Jeżeli ktoś zdecyduje się na "amputowanie" zaznaczonego wyżej fragmentu dźwigni to sugeruję zrobienie niewielkiej fazki pozwalającej na bezkolizyjne wsunięcie gałki na maxa.

  9. #29
    Administrator weteran Maniak resoraków Avatar Krzyśko
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Kuryłówka
    Auto
    159 SW 1.9 JTS 2006r., 147 1.9 JTD 2004r.
    Postów
    958

    Domyślnie

    ewentualnie obciac 3mm mniej zeby zostawic troche tej orginalnej fazki i sie nie meczyc z pilowaniem od nowa.
    159 SW 1.9 JTS 16V 2006r.
    147 1.9 JTD 8V 2004r.

  10. #30
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa 145, Punto GT, Lancia Y10 GT
    Postów
    58

    Domyślnie

    witam, dzisiaj znalazłem taką gałkę i nie wiem czy to jakaś tuningowa czy z jakiegoś pakietu akcesoriów do alfy 145/146


    Seat Marbella 0.9,Fiat Brava 1.6, Volvo V40 2.0, Seat Marbella 0.9, Alfa 147 2.0-to było, teraz jest Fiat Panda 1.0 84'-jest (na sportowo) Lancia Kappa 20vt- jest(dupowóz)

Podobne wątki

  1. [159] Gałka zmiany biegów
    Utworzone przez Fryta118 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 06-01-2016, 18:33
  2. [145] Gałka zmiany biegów
    Utworzone przez Dizaster w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-11-2015, 13:57
  3. Gałka zmiany biegów
    Utworzone przez grubys w dziale 147
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 02-07-2012, 16:31
  4. [145] Gałka zmiany biegów
    Utworzone przez penny21 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 16-01-2009, 17:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory