Temat: Pomoc przy zakupie AR159 / Brera

  1. #2251
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał nogger Zobacz post
    jahu - na czym polega to definitywne rozwiązanie problemu klap wirowych? Może ktoś napisać w jakiej kwocie zamknie się cała operacja wymiany rozrządu + usunięcie problemu klap i ewentualne usunięcie dpf-a, zaślepienie egr-a?
    Temat wałkowany wielokrotnie, ale omówię w skrócie.

    W chwili obecnej ja znam 3 sposoby rozwiązania tego problemu:
    1. wyrzucenie wszystkich klap z kolektora i całej mechaniki związanej z obracaniem się klap, następnie zaspawanie dziur i dla pewności splanowanie powierzchni styku z głowicą ~300 zł
    2. zamówienie kolektora poprawionego przez różnych rzemieślników, którzy chwalą się, że kolektory są dłużej szczelne i sprawne oraz nie ma niebezpieczeństwa urwania klapy wirowej ~450 zł
    3. zamówienie nowego oryginalnego kolektora – tutaj nie znam szczegółów konstrukcyjnych, wiem jednak że pewien typ poprawionych kolektorów ma tendencje do "zgubienia" klapy wirowej, którą potem można "odnaleźć" w cylindrze lub w turbinie. ~900-1000 zł

    Pkt 1. testowany przez wielu użytkowników – w praktyce z silnikiem nic się nie dzieje, z tego co zrozumiałem to bardzo trudno wyczuć różnicę. Myślę, że 95% kierowców przy ślepej próbie nie odróżniłaby sprawnego kolektora z klapami od kolektora bez klap.
    Pkt 2. – często okazuje się, że kolektor po pół roku znów jest nieszczelny.
    Pkt 3. – tutaj warto by zgłębić temat – jakie kolektory faktycznie narażone są na urwanie klap. Ja tematu nie zgłębiałem.

    Generalnie – głównym i zabójczym dla silnika problemem kolektora jest jego nieszczelność, w drugiej kolejności nieprawidłowo ustawione zatarte klapy wirowe. Nieszczelność powoduje wydzielanie się sporej ilości sadzy, która powoduje problemy z DPF. W zasadzie nieszczelność bierze się z sadzy dostarczanej przez silnik przez EGR (to oczywiście pewne uproszczenie), więc całkowite zaślepienie EGR też przyczynia się do dłuższej bezproblemowej pracy (ciekaw jestem czy byłby w ogóle jakikolwiek problem z klapami wirowymi, gdyby auta od nowości miały całkowicie zaślepiony EGR).

    Oczywiście ww. ceny dotyczą tylko części. Przy wymianie rozrządu (900 zł za robociznę + części) wymiana kolektora powinna być tylko formalnością (tzn. dodatkowy koszt robocizny powinien być maksymalnie kilka stów – strzelam, że okolice 200-300zł). Usunięcie EGR programowo plus klapka to chyba kolejne kilkaset złotych. DPF raczej w granicach 1000 zł.
    Ostatnio edytowane przez jahu ; 18-01-2013 o 13:09

  2. #2252
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    1.9 JTDm 8v 105/110 KM nie ma klap wirowych w kolektorze.
    No, tu na pewno nie ma klap wirowych w kolektorze - co więcej, nie ma takiego silnika.
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  3. #2253
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    To jest to samo co 120 KM, tyle że w np. Belgii sprzedawano je właśnie w takich wersjach, ale moment obrotowy był taki sam. Analogicznie jest z wersją 16-zaworową, zamiast 150 masz 136 KM.

  4. #2254
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał c5tourer Zobacz post
    To jest to samo co 120 KM, tyle że w np. Belgii sprzedawano je właśnie w takich wersjach, ale moment obrotowy był taki sam. Analogicznie jest z wersją 16-zaworową, zamiast 150 masz 136 KM.
    No jednak nie - "belgijska" wersja 120 KM to było 115 KM.
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  5. #2255
    Użytkownik Pasjonat Avatar misiu7911
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    Jarocin
    Auto
    156 19 JTDm byla,159SW JTDm 2007 była:(,147 QV Bianco jest,Passat cc 2011byl. Jest Macan.C5.Berling
    Postów
    3,259

    Domyślnie

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    No jednak nie - "belgijska" wersja 120 KM to było 115 KM.
    Masz racje

  6. #2256
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    No tak, nie ma takiego silnika. I co w takim razie?

  7. #2257
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Cytat Napisał jahu Zobacz post
    No tak, nie ma takiego silnika. I co w takim razie?
    Pewnie to, że ciężko w związku z tym kupić 159 w wersji 1.9 JTDm 105/110 KM

    A na poważnie - informacja wymagała sprostowania, bo forum powinno być źródłem informacji a nie wprowadzać w błąd. Tyle.
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  8. #2258
    Użytkownik Znawca Avatar koskar
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    WL // GA
    Auto
    Alfa Romeo 156 Berlina 2.0 T.S. 1999r., Renault Clio III Ph2 1.2 2010r.
    Postów
    1,782

    Domyślnie

    A, to sorki w takim razie.

  9. #2259
    Użytkownik Pasjonat Avatar jahu
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Giulia Veloce Q4, GT 1300 Junior (1.75)
    Postów
    3,428

    Domyślnie

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    Pewnie to, że ciężko w związku z tym kupić 159 w wersji 1.9 JTDm 105/110 KM

    A na poważnie - informacja wymagała sprostowania, bo forum powinno być źródłem informacji a nie wprowadzać w błąd. Tyle.
    True. Mogłeś to sprostować, a zacząłeś tasiemiec kilkunastu postów bez najmniejszej wartości. A to w sumie forum techniczne. Dla mnie EOT. Post poprawiony.

  10. #2260
    nogger
    Gość

    Domyślnie

    jahu, to co piszesz brzmi dosyć drastycznie. Robiłeś któreś z opisanych rozwiązań u siebie? Jeśli tak to jak długo już jeździsz po zmianach?

Podobne wątki

  1. Prosze o pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez dycha w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 02-10-2013, 20:41
  2. [brera] Pomoc przy zakupie Brery
    Utworzone przez orishas555 w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 23-08-2013, 22:32
  3. Pomoc przy zakupie Alfa Romeo Brera
    Utworzone przez paweldante w dziale Kupić - nie kupić? Auta z ogłoszeń
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 10:27
  4. [Brera] Pomoc przy zakupie AR Brera
    Utworzone przez kamilbrera w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 25-03-2011, 08:32

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory