Strona 2 z 4 PierwszyPierwszy 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 31

Temat: Remont czy wymiana - Silnik 2.0 JTS

  1. #11
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2,0T Brera 2,2 JTS, Alfa Romeo GT 2,0 JTS oaz AR 156 1,8 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Jest serwis w Warszawa-Ursus - tam jeden z gości jest miłośnikiem Alfy -romntował 1,6 156 po zatarciu właka rozrzadu - podejrzewam że koszt podobny może być jak w przypadku Twojego, Robocizna była chyba 600-700 zł, plus planowanie głowicy, tyle tylko że tam trzeba było wymienić wałki rozrzadu i korbowy- i tu jest pytanie co u Ciebie koszty częsci mogą być znaczne, jesli tylko panewka się przekręciła i da się zeszlifować wał to koszty beda nizsze ale jak trzeba bedzie wymieniać wał korobowy itd do dramatycznie mogą wzrosnąc. Odradzam jazde bo możesz uszkodzić coś dodatkowo. Remont może wynieść 3000 albo 6000 tys. Myślę że bez rozebrania nikt Ci tego nie powie. Panewka , a może pierścień albo popychacze.. wszystko może dojść albo możesz dodatkowo uszkodzić...
    Nie ma złotej rady... osobiście bym remontował bo skoro dopiero kupiłeś auto to chcesz nim trochę pojeździć a jak kupisz uzywkę to i tak dojdzie Ci koszt nowego rozrządu (musowo do wymiany) plus innne rzeczy które wyjda w praniu. napewno nie opłaca się oszczędzać bo się zmeści. Musisz też się liczyć z tym że być może rozrząd (zależy kiedy wymieniałeś (a przynajmniej paski) będą też do wymiany....
    Planowanie głowicy, zalezy od 100 do nawe 500-600 zł - nie wiadomo w jakim stanie są zawory.
    Poniżej daję Ci numer do gościa może Ci pomoże 604-952-123 sa na Wojciechowskiego 25 ale najelepiej tam podjechać i pogadać...

  2. #12
    Użytkownik Romeo Avatar Abidibi1509
    Dołączył
    07 2011
    Mieszka w
    Świecie
    Auto
    Alfa Romeo GT 1,9 JTD 150 KM, 147 FL 1.9 JTD 116 KM
    Postów
    2,376

    Domyślnie

    Jeżeli masz jak lub chce Ci się jechać do Bydgoszczy to mogę Ci polecić świetnego mechanika- znawcę włoskich aut. Robi samodzielnie u siebie po godzinach pracy. Naprawdę magik od "Włochów". Wiedzę ma ogromną, robi świetnie i solidnie, a do tego za naprawdę niewielkie pieniądze.

  3. #13
    Użytkownik Ogier Avatar Karmelitos
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS
    Postów
    164

    Domyślnie

    Dzięki wielkie, dzwoniłem niedawno do jednego z poleconych i o dziwo powiedział żeby wymienić silnik, trochę mnie to zaniepokoiło. Zaraz będę dzwonił do tego od ciebie, bo ursus jak najbardziej mi odpowiada. Dzieki wielkie za wyczerpującą odpowiedź. Właśnie tam dzwoniłem, rzeczywiście człowiek pasjonat, mam tam się niedługo zjawić i mają sprawdzić co i jak.

    - - - Updated - - -

    Wiec tak, tutaj pojawia się kolejne pytanie mam trzy możliwości od trzech różnych mechaników jeden z wawy powiedział, że wymiana silnika drugi od songokudj chce się ze mną spotkać na oględziny (jakieś 10 km drogi ode mnie) i później powie co i jak, kolejny (pablogarage) proponuje mi lawetę za 300 do miejscowości dobre (50 km) i mówi o remoncie, bo już ma dwie podobne sytuacje którymi właśnie się zajmuje. Warto ryzykować i jechać te 10 km i tam sprawdzić czy od razu wysłać go tego pablogarge?

    - - - Updated - - -

    Jechać do Bydgoszczy to raczej nie bo nie wiadomo co może się stać jadąc nim w takim stanie... Myślicie ze wydawać 300 zl na lawetę czy jechać tam samemu?

  4. #14
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2,0T Brera 2,2 JTS, Alfa Romeo GT 2,0 JTS oaz AR 156 1,8 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    No ja własnie u nich robię (w URSUSIE) , jeden z kolsi ma tam nawet własnie GT i chyba nawet JTS...
    Co do wymiany czy remontu to na Twoim miejscu ustaliłbym koszt naprawy (owczywiście przybliżony) i wtedy podjął decyzję.
    Kupując silnik zawsze jest ryzyko że stanie się to samo nie wiesz w jakim jest stanie a będziesz musiał i tak zainwestować w niego ok 1500 zł. Rzorząd oleje, itp. Jeśli koszt częsci będzie porównywalny z zakupem silnika to wybrałbym remont. Przynajmniej bedziesz miał silnik jak igła i długo pojeździ. Jak koszt części będzie większy to ryzykowałbym silnik (oczywiście wszystko zależy od finansów) wtedy zmieniłbym rozrząd sprawdził póki wyjety panewki (zdjął miskę olejową ) itd......
    A tak zapytam jaki olej do silnika lałeś ??

  5. #15
    Użytkownik Ogier Avatar Karmelitos
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS
    Postów
    164

    Domyślnie

    dzieki wielkie za pomoc oddalem go wlasnie tam Daniel ma jtsa z 04 i musze przyznac ze zna sie na rzeczy. Ogolnie ze wstepnej diagnozy dowiedzialem sie ze sa dwie mozliwosci ale to na pewno nie panewki jak juz to uszczelka pod glowica a jak nie to pierscienie, kolo olejowe (? Nie pamietam nazwy) no i planowanie glowicy. Przeplywomierz tez najpewniej do wymiany . Wykresy i inne pozniej moge wstawic. Koszty napraw to od 1500-3500 wiec narazie czekam na dokladna decyzje ktora ma byc jutro. dzieki wielkie za pomoc a jak mozna wiedziec to twoja gt nie jest z osiedla jerozolimskie bo widzialem tam jedna i jedna czarna przy lidlu ale to chyba jest tego mechanika. Jak zrobie to i znow w ciagu mc sie coa posypie to sprzedaje ja bo to troche ponad moje nerwy. Jak wszystko sie uda to stawiam piwko songokudj :d

  6. #16
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2,0T Brera 2,2 JTS, Alfa Romeo GT 2,0 JTS oaz AR 156 1,8 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    Wchodzę w to (w piwko : ) ) , no i masz odpowiedź, albo bedziesz miał... Generalnie robię u nich już swoją 3 Alfe ( wcześniej dwie 156 1,6 i 1,8 TS, teraz mam 2,0 JTS ) i się nie zawiodłem. Zaczynają zawsze od kompa, pomiarów itp. bez zbędnej "gdybologii". Mogę zaręczyć głową że nie naciągają,ale zawsze na wszelki wypadek poproś o fakture itd, "Strzeżonego, Pan Bóg Strzeże" ,i bedziesz też miał dowód przy sprzedaży co bylo robione - zawsze podniesie to trochę wartość. Jesli to pierścienie to sprawdzą (powinni) i tak wszystko - łącznie z panewkami jesli tylko uszczelka to rozbieranie dołu nie ma sensu. Jak robiłem 1,6 TS wydałem ok 4,5 tys. Ale tam poszedł Wał Korbowy, Wałki rozrzadu (panewki, pierścienie itd). Mnie teraz czeka sprzęgło do wymiany bo strasznie ciężko już chodzi ale to dopiero pewnie w połowie lutego zrobię ...
    A co do Alfy - hmmm jak już zrobisz to chyba nie będzie sensu zmieniać...

  7. #17
    Użytkownik Ogier Avatar Karmelitos
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS
    Postów
    164

    Domyślnie

    Ogolnie wiesz kazdy mi mowil ze nic sie nie dzieje jak jezdzil ale ja czulem ze cos inaczej chodzi i pracuje no i wyszlo. Dzisiaj mam wiedziec szczegoly to sie odezwe. Jak zgodze sie na to to w nastepny pt odbieram odezwe sie co do piwka. To prawda to ze na kompie od razu sprawdzaja i nawet wykresy wysylaja na emaila wiec jak dotad polecam

  8. #18
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2,0T Brera 2,2 JTS, Alfa Romeo GT 2,0 JTS oaz AR 156 1,8 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    A mnie też czeka dziś wizyta w warsztacie bo mam chyba do wymiany linkę rećznego - bo nie zawsze odpuszcza. Tzn nie zostawiam na reczny auta, ale wczoraj zatrzymałem się na 5 min. i okazało się że mam zblokowane tylne koła jak chciałem ruszyć na szczęście odpuściło zaraz... Lepiej dmuchać na zimne (na ziemę)...
    A jak tam jest diagnoza? Zobaczę Twoją GT ??

  9. #19
    Użytkownik Ogier Avatar Karmelitos
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS
    Postów
    164

    Domyślnie

    Ha stoi tam więc pewnie tak. Chciałbym mieć takie problemy. Narazie wyszło 4000 koło 15;30-16.00 bede tam zobaczyc kosztorys więc może i twoja tam będzie?

  10. #20
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2012
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo Stelvio 2,0T Brera 2,2 JTS, Alfa Romeo GT 2,0 JTS oaz AR 156 1,8 TS
    Postów
    246

    Domyślnie

    No ja już swoją zabrałem wczoraj ale widzialem Twoja - Całkiem zgrabna ...
    4 tys. sporo to pewnie masz kapitalny remont. Ale chyba i tak taniej niż wymiana 3 tys silnik, przełożenia z 600 + graty rozrząd oleje, płyny itp. Więc przekładka to i tak ok 4,5 a tak przynajmniej będziesz wiedział czym śmigasz... Powodzenia, i napisz jak wygląda sytuacja bo sam jestem ciekawy co ile bedzie kosztowało.

Podobne wątki

  1. [146] Alfa 146, 1.4 TS Mini kapitalny remont silnik, blacharka i zawieszenie.
    Utworzone przez dymek1000 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-10-2011, 09:00
  2. wymiana silnika czy remont
    Utworzone przez rafal156 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 07-03-2011, 14:04
  3. 2.0 JTS remont czy wymiana silnika?
    Utworzone przez Kazik w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 25-01-2010, 09:49
  4. [156] Wymiana silnika czy remont?
    Utworzone przez dominik.m w dziale 156
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 25-11-2008, 11:48
  5. [145] 1.4 boxer remont? wymiana?
    Utworzone przez Skrecz w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 19-09-2008, 16:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory