Strona 46 z 86 PierwszyPierwszy ... 363738394041424344454647484950515253545556 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 451 do 460 z 851

Temat: ABC na temat motoru Twin Spark 16v

  1. #451
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Zwol4
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Kłodawa
    Auto
    156 1.8 TS
    Postów
    448

    Domyślnie

    Do tej listy wpisałbym padającą pompę oleju - po jakimś tam przebiegu nie ma odpowiedniego ciśnienia. Ile tam prawdy to nie wiem - tak wyczytałem. Póki co dwa ts'y które miałem/mam nie sprawiają wiekszych kłopotów
    Była : 146 1.6Ts 97r (2006-2011)
    Jest : 156 1.8Ts (2010 - ?)
    146Ti 2.0Ts (2013 - 2016)

  2. #452
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

    Domyślnie

    był już praktycznie identyczny temat

  3. #453
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Arek
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    155 155 155
    Postów
    343

    Domyślnie

    Cytat Napisał Damian156JTD Zobacz post
    był już praktycznie identyczny temat

    Pokażesz ten temat gdzie użytkownicy wypisują swoje problemy?
    Bo ja takiego nie znalazłem, a szukałem.

    Edit. Znalazłem temat

    http://www.forum.alfaholicy.org/foru...e_panewki.html

    Ale i tak proponuje 'wyciagnac' najważniejsze info i w nowym temacie podczepić

    Edit 2. W tamtym temacie mało info i konkretnych przykładów
    Ostatnio edytowane przez Arek ; 24-01-2013 o 23:52

  4. #454
    Użytkownik Romeo Avatar Aster156
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    Ford Ka MKII, Citroen C3 II
    Postów
    838

    Domyślnie

    Najważniejszą przyczyną zacierających się panewek oprócz tych, które wymieniłeś jest DUŻY PRZEBIEG

    Jest 156 2,0 TS, miała być GTV V6 2,0 TB, a jest ... kolejna 156 V6

  5. #455
    Użytkownik Romeo Avatar Damian156JTD
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    Alfa Romeo 159 1.9JTDm 16V
    Postów
    1,633

  6. #456
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Myślę że DUŻY PRZEBIEG to słowa klucze.. bo pompy oleju same nie padają, kręcenie do odcinki wcale temu silnikowi nie szkodzi o ile jest nagrzany i zadbany czyli wymiany oleju na czas i dobry olej itp..

    Panewka to jakby nie było jest element eksploatacyjny który pracuje, wyciera się.. padają bo pewnie panewki dawały wcześniej do zrozumienia jakimiś dźwiękami że pora je zmienić..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  7. #457
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Arek
    Dołączył
    12 2012
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    155 155 155
    Postów
    343

    Domyślnie

    Czyli rozumieć to tak że zanim mi padnie panewka to ją usłysze?
    Olej sprawdzam codziennie. Musi być na max.
    Póki silnik nie osiągnie 70 stopni nie przekraczam 2500 obrotów.

    Gdzieś czytałem że niskie obroty szkodzą panewkom - przeciążenia duże
    A ostatnio słyszałem że ktoś przekręcił panewke w TS kręcąc do odcięcia.

  8. #458
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Cytat Napisał Barus91 Zobacz post
    2.0 dźwięk ma całkiem przyjemny. 1.6 nic ciekawego ... 1.8 też bez rewelacji.
    ...2.0 - lepiej brzmi..
    Pozwolę sobie zacytować dość stare słowa z tego wątku.. ale skoro temat pare dni temu odkopany to mam nadzieję że nikt się nie obrazi..

    Zasadnicza kwestia wydechy w 1.6, 1.8, 2.0 nie różnią się średnicą rur, mają takie same tłumiki, i takie same katalizatory.. więc jak można mówić że 2.0 lepiej brzmi skoro brzmienie wszystkich TS-ów w tej samej budzie jest takie same bezwzględu na pojemność xD

    Sam robiłem różne przekładki wydechów fabrycznych, poprzez kombinowane po customy z kwasówki.. i owszem TSy mają fajne brzmienie tylko trzeba je uwolnić dobrym wydechem a pojemność nie ma znaczenia bo brzmią tak samo..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  9. #459
    Użytkownik Znawca Avatar wheelerwasp02
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM
    Postów
    1,544

    Domyślnie

    Co do panewki to nie mam doświadczenia aż takiego bo w moim one nie padły.. ale logika działania pozwala sądzić że zanim całkiem obróci się panewka to będzie słychać jakieś "pyknięcia" bo już wtedy ta panewka będzie wytarta.. zresztą zdarzają się takie posty typu co to za dźwięk.. i właśnie m.in takie dźwięki są opisywane..

    Sprawdzanie codziennie oleju to lekka przesada.. jeśli uważasz że aż tak spierdziela że musisz sprawdzać codzień to już wypadałoby zajrzeć któredy ucieka, czy pierścieniami czy zaworami..

    Ja sprawdzam raz na tydzień jak ostrzej jeżdzę jak standardowo jeżdzę to raz na dwa tygodnie..

    Póki silnik nie osiągnie 90 stopni nie przekraczaj 3000 rpm z tymi 2500 to może pierwsze 2 minuty jazdy w taką zimę jak teraz a w reszte roku to bez przesady..

    Ogółem niskie obroty silnikom wolnossącym nie służą.. obroty powinny być optymalnie dobierane do prędkości i biegu na jakim jedziesz.. tak by silnik pracował płynnie, bez szarpnięć zbędnych + odpowiednio nagrzana temperatura + wyższe obroty to w pewien sposób oczyszczanie silnika nawet gdzieś to w instrukcji którejś Alfy czytałem w dziale "użytkowanie"..

    A jeśli przekręcił panewkę kręcąc do odcięcia to zapewne auto miało swój przebieg, mało dbane no to cóż miało prawo się dziać..

    Jako podsumowanie możnaby napisać "Jak dbasz tak masz".. jeśli kupiłeś trupa po kimś kto nie dbał to wymienisz całe auto.. a jak auto było zadbane i będziesz dbać dalej to wymiany będą wchodziły w przebieg jak podczas normalnej eksploatacji auta.. bo nic nie jest wieczne..
    Pozdrawiam Kuba



    Pomogłem kliknij "Podziękuj"

  10. #460
    Użytkownik Romeo Avatar mattom
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    dolnoslaskie DZL-> PO
    Auto
    Fiat CROMA 1.9 150ps
    Postów
    2,727

    Domyślnie

    Cytat Napisał wheelerwasp02 Zobacz post
    Zasadnicza kwestia wydechy w 1.6, 1.8, 2.0 nie różnią się średnicą rur, mają takie same tłumiki, i takie same katalizatory.. więc jak można mówić że 2.0 lepiej brzmi skoro brzmienie wszystkich TS-ów w tej samej budzie jest takie same bezwzględu na pojemność xD
    Nie wiem od czego to zależy - ale szukajac auta dla siebie czy to 166 czy147 czy 156 - to każda dwulitrówka ( a ogładalem w sumie koło 12) miała wycięty katalizator - i dzwiek byl zupelnie inny niz seryjny.
    Nie zagłebialem sie w temat - dlaczego maja powycinane - ale moze to jakas kwestia róznicy dzwieku
    147 powodów do zadowolenia

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory