Ceryfikat itd, dobre. Auto zmierzone na inercji dlatego wyszedł niuton z kosmosu. Taki niuton obsra seryjne przeniesienie to primo, secundo dmuchnąc trzebaby z 1,7-1,8b co zabije ori dmuchawę.
Ad sprzęgieł i dwumasów - dlaczego na oryginale nie telepało? To że sprzęgło uślizgnie szczególnie zimą w aucie o przebiegu ~140kkm nie jest niczym dziwnym - tarcza i docisk nie jest wieczna jak i samo łożysko które też sie zużywa i MUSI być wymieniane przy każdej zmianie sprzęgła. Argumentacja, że to się przeciez nie psuje jest nie na miejscu. Poślizg zimą szczególnie przy dużych mrozach nie jest dramatem, jeśli tylko nie spali się sprzęgła spokojnie będzie ono jeszcze długo żyło. Swoją drogą zarówno przy dużych mrozach jak i upalnych dniach katować auta się nie powinno, fizyki okłamać się nie da.
W temacie czy to dobre czy nie - nie PS czy Nm niszczą motor a termika. Jeśli ktoś wie jak używać wóz zarówno seryjny jak i zmodzony krzywdy mu nie zrobi. Obciążone jest mocniej przeniesienie napędu, padnie szybciej w aucie z większym przebiegiem o co w naszym kraju trudno nie jest - licznikowo wszystkie ar maja i tak 150kkm.
Ad sprężarki - z va pompujemy 1,4b więc tylko o 100mb więcej niż seria, z vb 1,5b. Dla przykładu w 7mce ducati producent dmucha na magiczne 170ps 1,55bara - bebechy w środku takie same tak więc samemu można sobie odpowiedzieć czy turbo szybciej się podda w sprawnym aucie. W ścioranym kiblu których niestety na naszych drogach jest multum jeśli są jakieś wątpliwości ad stanu programu się nie robi i tyle.
W temacie przebiegów aut z licznikowymi 150kkm a prawdziwymi 250 czy 300 i więcej sami odpowiedzcie sobie na pytanie co się może poddać - odpowiedź wszystko i to również na serii...
Ciekawostka - w zeszłym tygodniu dokonywałem pomiaru SERYJNEGO auta kupionego od handlarza, po 300km dziś auto przyjechało na lawecie z dziurą w bloku, zdjęcia wrzucę na forum.
Pozdro