Strona 6 z 30 PierwszyPierwszy 12345678910111213141516 ... OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 51 do 60 z 295

Temat: wady chip tunningu

  1. #51
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    sląsk
    Auto
    JTD
    Postów
    487

    Domyślnie

    Cytat Napisał zabekmj23 Zobacz post
    Mnie nic nie musisz skanowac jakbys byl na forum trochu dluzej to moze przewinalby ci sie wykres mojego auta jak mialam wgrany soft niewiadomego pochodzenia i tez bylo duzo NM.I przy tej okazji dowiedzialem sie ze wszytsko zalerzy od hamowni co pokaze i pomiary wcale nie musza byc adekwatne do wyniku.A wynik ponad 430nm sa chyba niemozliwe.

    Ceryfikat itd, dobre. Auto zmierzone na inercji dlatego wyszedł niuton z kosmosu. Taki niuton obsra seryjne przeniesienie to primo, secundo dmuchnąc trzebaby z 1,7-1,8b co zabije ori dmuchawę.
    Ad sprzęgieł i dwumasów - dlaczego na oryginale nie telepało? To że sprzęgło uślizgnie szczególnie zimą w aucie o przebiegu ~140kkm nie jest niczym dziwnym - tarcza i docisk nie jest wieczna jak i samo łożysko które też sie zużywa i MUSI być wymieniane przy każdej zmianie sprzęgła. Argumentacja, że to się przeciez nie psuje jest nie na miejscu. Poślizg zimą szczególnie przy dużych mrozach nie jest dramatem, jeśli tylko nie spali się sprzęgła spokojnie będzie ono jeszcze długo żyło. Swoją drogą zarówno przy dużych mrozach jak i upalnych dniach katować auta się nie powinno, fizyki okłamać się nie da.

    W temacie czy to dobre czy nie - nie PS czy Nm niszczą motor a termika. Jeśli ktoś wie jak używać wóz zarówno seryjny jak i zmodzony krzywdy mu nie zrobi. Obciążone jest mocniej przeniesienie napędu, padnie szybciej w aucie z większym przebiegiem o co w naszym kraju trudno nie jest - licznikowo wszystkie ar maja i tak 150kkm.
    Ad sprężarki - z va pompujemy 1,4b więc tylko o 100mb więcej niż seria, z vb 1,5b. Dla przykładu w 7mce ducati producent dmucha na magiczne 170ps 1,55bara - bebechy w środku takie same tak więc samemu można sobie odpowiedzieć czy turbo szybciej się podda w sprawnym aucie. W ścioranym kiblu których niestety na naszych drogach jest multum jeśli są jakieś wątpliwości ad stanu programu się nie robi i tyle.
    W temacie przebiegów aut z licznikowymi 150kkm a prawdziwymi 250 czy 300 i więcej sami odpowiedzcie sobie na pytanie co się może poddać - odpowiedź wszystko i to również na serii...
    Ciekawostka - w zeszłym tygodniu dokonywałem pomiaru SERYJNEGO auta kupionego od handlarza, po 300km dziś auto przyjechało na lawecie z dziurą w bloku, zdjęcia wrzucę na forum.

    Pozdro
    www.cinsoft.pl; http://www.facebook.com/CINSOFT
    CHIPTUNING, MECHANIKA, MODYFIKACJE
    USUWANIE DPF, EGR, KLAP WIROWYCH
    HAMOWNIA OBCIĄŻENIOWA 4x4 MAHA LPS 3000

  2. #52
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Giulia
    Postów
    457

  3. #53
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Myślę, że w tym temacie powinien wypowiedzieć się jeszcze kolega Sickboy, który jest zarówno po programie w swojej 1.9 16V jak i świeżo po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego.
    Bami159 - zanim trafiłem do Cinka, hamowałem samochód na takiej hamowni jak Ty i okazało się, że niestety pomiar dokładny nie jest, o ile moc wiele się nie różniła, o tyle Nm były odjechane niemal w kosmos.
    Wykonaj pomiar na innej hamowni - proponuję Maha, porównaj wykresy i przekonasz się.
    Wiem co mówię, bo sam tego doświadczyłem.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  4. #54
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Evo666
    Dołączył
    10 2012
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    159 2.0 JTDm 09r
    Postów
    462

    Domyślnie

    Ciekawy temat sie pojawił, dobrze poznac opinie osób które zawirusowały swoje bryki.
    Za dlugo jednak siedze w sercu konstrukcji i produkcji samochodów seryjnych zeby nie wiedziec jak to wyglada od środka.
    Mrozy mrozami termika termiką ale z konkretnych powodów koncerny samochodowe nie kręcą aut na maxa aby osiągnac jak najlepsze osiągi, powody są dwa... bezpieczenstwo i koszty. Zuzycie materiałow zawsze w fazie konstrukcyjnej czy to silnika czy kazdego elementu jest wyliczone na okreslony czasookres, wynika to z z jego wytrzymalosci, podatnosci na warunki zewnetrzne i tysiac innych czynników. Prawda jest taka ze gdyby nie wspólczynnik bezpieczenstwa, ktory w sektorze motoryzacyjnym jest znaczy, to auta by były dzisiaj rakietami z silnikami nuklearnymi. Zaden OEM nie zacznie produkcji bez testów życia kazdego elementu, całych podzespołów i finalnych aut. Dobory mocy dla poszczególnych samochodów nie biorą się z niczego. Nie ma takiej mozliwosci zeby auto dodatkowo zwirusowane nie bylo narazone na większe zuzycie elementów.. prawa fizyki.
    Rozumiem cinka który to tłumaczy termiką, sposobem jazdy itd, gdyż ten temat jest jaknajbardziej mu nie na rękę, bo chłopak bije na tym interes. Oczywiwscie to tez ma wpływ.
    Kazdy kto zaczyna ingerowac w swoje auto i parametry silnika musi wiedziec ze szansa uszkodzenia podzespołow rosnie diametralnie, a co za tym wzrost kosztów.
    Jezeli ktos zna sie na komputerach to mozna to latwo porównac do krecenia procesorów... Padnie szybciej procek podkrecony czy ten na standardowych ustawieniach?
    Albo inny przykład - auta rajdowe, zuzycie materiałów 1000razy wieksze niz w seryjnych autach.

    Abosultnie jestem za chipowaniem i zabawami z silnikiem, lecz kazdy musi miec swiadomosc ze kazda ingerencja w seryjne ustawienia wiąże się z dodatkowymi kosztami, nie wazne czy za miesiąc, pol roku czy rok. Zużycie elementów jest po prostu większe.
    Nie negujmy wypowiedzi osób ktore twierdzą ze nic im sie nie dzieje, bo po prostu nie maja objawów negatywnych chipowania na dzien dzisiejszy. Tak samo w druga strone z osobami ktorym po kilkuset kilometrach sie sypie auto, za duzo jest zmiennych wplywajacych na zużycie.
    Ostatnio edytowane przez Evo666 ; 29-01-2013 o 21:57

  5. #55
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2012
    Auto
    Giulia
    Postów
    457

    Domyślnie

    kolega zabekmj23 nie wieży ze wyszło ponad 430 NM. Auto było miezone na hamowni tyle wyszlo!! nie bede wnikał czy to wynik z kosmosu!! czy na innej było by inaczej, itp. wychodze z założenia ze tyle jest i koniec. Jęzeli komus to przeszkadza to już jego problem,
    odemnie to tyle pzdr.

  6. #56
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Kraków/Brzesko
    Auto
    Stelvio / 75
    Postów
    168

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    Myślę, że w tym temacie powinien wypowiedzieć się jeszcze kolega Sickboy, który jest zarówno po programie w swojej 1.9 16V jak i świeżo po wymianie sprzęgła i koła dwumasowego.
    Bami159 - zanim trafiłem do Cinka, hamowałem samochód na takiej hamowni jak Ty i okazało się, że niestety pomiar dokładny nie jest, o ile moc wiele się nie różniła, o tyle Nm były odjechane niemal w kosmos.
    Wykonaj pomiar na innej hamowni - proponuję Maha, porównaj wykresy i przekonasz się.
    Wiem co mówię, bo sam tego doświadczyłem.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    nie jestes jedyny alces1

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał bami159 Zobacz post
    kolega zabekmj23 nie wieży ze wyszło ponad 430 NM. Auto było miezone na hamowni tyle wyszlo!! nie bede wnikał czy to wynik z kosmosu!! czy na innej było by inaczej, itp. wychodze z założenia ze tyle jest i koniec. Jęzeli komus to przeszkadza to już jego problem,
    odemnie to tyle pzdr.
    kolego mozesz pokazac wykres ze masz 470 NM tak jak i moj pokazal tylko nie mialo to nic wspolnego z rzeczywistoscia i prawdziwym wynikiem.Pozdrawiam i konczymy temat.

  7. #57
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    Cytat Napisał zabekmj23 Zobacz post
    Taki moment w tym silniku to chyba nie mozliwe na ori sprzecie???Ale tu musi sie wypowiedziec cinek.

    - - - Updated - - -


    Gdzie byles u Grzeska(GSC) zmniejszac parametry??Miales wibracje na dwumasie czy problemy ze sprzegłem???
    U Grześka. Nie wiem co dokładnie generowało wibracje...Wiem, że się pojawiły po zamontowaniu nowego sprzęgła, docisku i dwumasy valeo...
    Obstawiam, że dwumasa nie zniosła 395 Nm...na starej wszystko było o'k...

  8. #58
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Kraków/Brzesko
    Auto
    Stelvio / 75
    Postów
    168

    Domyślnie

    Cytat Napisał Intruz Zobacz post
    U Grześka. Nie wiem co dokładnie generowało wibracje...Wiem, że się pojawiły po zamontowaniu nowego sprzęgła, docisku i dwumasy valeo...
    Obstawiam, że dwumasa nie zniosła 395 Nm...na starej wszystko było o'k...
    ok dzieki za info w sobote sie okaze co u mnie i jak to rozwiaze.

  9. #59
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Myszkin
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    służbowe
    Postów
    418

    Domyślnie

    Rozbrajający jest sposób myślenia zwolenników chipa. Oczywistym jest to, że chip ma negatywny wpływ na układ przeniesienia napędu. Gdyby tak nie było, to dlaczego producent miałby celowo zanizać moc produkowanych przez siebie silników ? Czyżby kolejna spiskowa teoria dziejów ? "Zrobimy na złosc naszym klientom i uwalimy im 20% mocy silnika, a co !"
    "Alfa Romeo ma wszystko, czego potrzebuje: rzesze rozmontowanych emocjonalnie fanów..."

    "Od takiej marki jak Alfa Romeo oczekujemy wysmakowanych detali, które zamieniają zwykłą czynność prowadzenia samochodu w celebrację kontroli nad maszyną"

  10. #60
    Użytkownik Znawca Avatar Intruz
    Dołączył
    05 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    147 2.0 TS, 159 2.0 Jtdm SW
    Postów
    1,190

    Domyślnie

    Cytat Napisał Myszkin Zobacz post
    Rozbrajający jest sposób myślenia zwolenników chipa. Oczywistym jest to, że chip ma negatywny wpływ na układ przeniesienia napędu. Gdyby tak nie było, to dlaczego producent miałby celowo zanizać moc produkowanych przez siebie silników ? Czyżby kolejna spiskowa teoria dziejów ? "Zrobimy na złosc naszym klientom i uwalimy im 20% mocy silnika, a co !"
    to kwestia marketingu! Gdyby fabrycznie wychodziły 180-190 konne 1,9 jtdm, to wtedy nikt by nie kupił cięzszej, droższej o 50 tys. 200 konnej 2.4 jtdm...

Podobne wątki

  1. AlfaOBD - wady i zalety.
    Utworzone przez bubu321 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 09-01-2015, 18:05
  2. 156 1.9 JTD 105KM , co to może być za Chip ?? JET-W Common Rail (Niemiecki Chip)
    Utworzone przez Tiestosclublife w dziale Tuning mechaniczny
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 14-04-2012, 12:23
  3. [156] wady alfy 156 po fl
    Utworzone przez Doman w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 08:18
  4. Wady i zalety AR 166 2.0 TS
    Utworzone przez apacz84 w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 27-12-2007, 18:52
  5. 145/146 TD wady i zalety
    Utworzone przez mick w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-08-2007, 15:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory